8 z 10 lidí si kvůli poplatkům rozmyslí mimořádnou splátku hypotéky

05.11.2014 09:11 Tisková zpráva:

Podle průzkumu společnosti STEM/MARK si 58 % lidí chtělo někdy v průběhu fixace snížit hypotéku mimořádnou splátkou. Například díky tomu, že získali prodejem, darem nebo v práci nějaké peníze navíc. 8 z 10 klientů si to ale nakonec rozmyslelo. Nejčastěji kvůli poplatkům. 

„Mimořádné splátky by měly lidem pomáhat k tomu, aby si mohli kdykoliv snížit měsíční splátky hypotéky a splácet ji rychleji. Většina bank je ale umožňuje zdarma jen na konci fixace úrokové sazby. Pokud ji chce klient udělat dříve, musí za to obvykle zaplatit,“ říká Robert Štefl, šéf produktového týmu Air Bank.

Podle průzkumu právě kvůli vysokým poplatkům 76 % lidí od svého záměru uhradit mimořádnou splátku nakonec ustoupilo.  A to i přesto, že na to měli k dispozici peníze. 13 % z nich to neudělalo kvůli jiným nečekaným výdajům a 7 % proto, že je od toho odradil bankéř z jejich banky.

Banky si dnes nechávají za mimořádné splátky v průběhu fixace platit dvěma způsoby. Buď za ni klientům naúčtují jednorázový poplatek, nebo jim umožní sjednat si dopředu za měsíční poplatek flexibilní balíček. Ten pak klientům umožňuje uhradit vždy po určité době část hypotéky i během fixace úrokové sazby.

Už příští rok se ale na trhu objeví první hypotéka od Air Bank, která klientům umožní snížit si hypotéku mimořádnou splátkou úplně kdykoliv a zdarma. Tedy i během fixace úrokové sazby. A takových možností flexibilních změn bez jednorázových poplatků nebo zpoplatněných balíčků nabídne Air Bank více.

„Naši hypotéku vymýšlíme od začátku tak, aby byla co nejvíce flexibilní a uměla se přizpůsobit všemu, co zrovna klienti potřebují. Pokud se dostanou do finančních problémů, budeme jim schopni ulevit, pokud naopak získají nějaké peníze navíc, umožníme jim se hypotéky rychleji zbavit,“ doplňuje Robert Štefl.

Air Bank spustí hypotéky ve dvou fázích. Zkraje příštího roku si budou moci klienti převádět do Air Bank hypotéky z jiných bank. Tuto službu už začíná Air Bank v těchto dnech interně testovat a v lednu 2015 plánuje k pilotnímu testování přizvat i první klienty. Nejpozději v březnu 2015 pak Air Bank plánuje tuto službu spustit na všech pobočkách. Zhruba rok na to budou moci klienti v Air Bank získat i novou hypotéku.

„Převedení existující i poskytnutí nové hypotéky je spojenou s řadou složitých procesů, které nechceme přenášet na klienty. Naopak chceme, aby to pro ně bylo co nejjednodušší a nejpohodlnější. Proto si dáváme s přípravou i testováním hodně záležet a zapojíme do něj i samotné klienty,“ uzavírá Robert Štefl.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *