Agentura Market Vision zveřejnila studii o kvalitě prodeje hypoték v českých bankách

11.06.2008 04:06 Tisková zpráva: Hypoteční banka

 

Do výzkumu byly zahrnuty Česká spořitelna, Citibank, ČSOB, GE Money Bank, HVB Bank (UniCredit), Hypoteční banka, Komerční banka, Poštovní spořitelna, Raiffeisenbank/eBanka a Živnostenská banka (UniCredit). Mystery story probíhala následovně: žena či muž ve věku 25 až 40 let s jedním dítětem (5 let) a manželem/manželkou zaměstnán/a jako obchodní zástupce si chtěl/a pořídit nemovitost do osobního vlastnictví za cca 2,5 mil. Kč s vlastními uspořenými prostředky 1 mil. Kč. Preferovali délku splatnosti 25 let a dobu fixace 5 let. Čistý měsíční příjem domácnosti činil 35 000 Kč a pravidelné měsíční závazky 4 000 Kč.

„Výsledky studie potvrdily poměrně vyrovnanou kvalitu klientského servisu mezi šesti hlavními poskytovateli. V celkovém hodnocení se nejlépe umístil specialista na poskytování hypoték – Hypoteční banka,“ uvedl Karel Šafář z agentury Market Vision.

Z pohledu celkové spokojenosti klientů byla s kvalitou servisu ve všech fázích kontaktu s bankou velmi spokojena pouze jedna třetina aktérů průzkumu. Právě v této kategorii si nejvíce velmi spokojených klientů odnesla Hypoteční banka (67 %), kterou následovala ČSOB (57 %). Na třetím místě se umístila GE Money Bank (42 %).

Při analýze produktů a služeb využívala agentura širokého spektra sekundárních informací: monitoring tisku, oficiální tiskové materiály a internetové stránky bank, infolinku, monitoring nadlinkové reklamy a monitoring BTL materiálů distribuovaných na pobočkách.