Realitní investiční fond společnosti Mitiska REIM zaměřující se na retailové nemovitosti ve střední Evropě při svém uzavření výrazně překročil stanovené cíle

14.07.2016 11:07 Tisková zpráva:

Mitiska REIM, vedoucí investiční společnost zaměřená na investice do evropských obchodních center, dnes oznámila úspěšné uzavření druhého kola svého Prvního fondu mezinárodního obchodu 2 (FRI 2) s celkovým objemem téměř 190 milionů eur. Tím výrazně překročila svůj původní cíl, který byl 120 – 150 milionů eur.  S využitím pákového efektu v objemu 50 % má nyní fond celkový investiční kapitál v hodnotě téměř 400 milionů Eur.

FRI 2 je uzavřený investiční fond s výhradním zaměřením na evropské retailové nemovitosti. Zaměřuje se na oblasti periferií měst, ať už jde o skupiny samostatných maloobchodních jednotek nebo integrované retail parky. Cílové čisté vnitřní výnosové procento (IRR) fondu je alespoň 10 %. Fond již svými akvizicemi učinil závazky ve výši 105 milionů Eur v České republice, Rumunsku a Polsku . Investiční tým společnosti Mitiska REIM přitom aktivně vyhledává další investiční příležitosti jak v České republice, tak i napříč západní i východní Evropou a zbytkem střední Evropy. Závěrečné třetí kolo fundraisingu je plánované na září 2016.

Luc Greuten, výkonný ředitel společnosti Mitiska REIM, okomentoval druhé uzavření fondu: „Věříme, že retail parky jsou jednou z nejzajímavějších a nejatraktivnějších investic do nemovitostí v Evropě. Náš úspěšný fundraising fondu FRI 2 atraktivitu této třídy aktiv pro investory jen dokazuje.“

Silný fundraising fondu FRI 2 navazuje na úspěch prvního fondu společnosti Mitiska REIM, FRI 1, který byl spuštěn v roce 2013. Drží portfolio 19 retail parků v Belgii, Francii, Rumunsku, Polsku, České republice a Srbsku.

Axel Despriet, CEO společnosti Mitiska REIM, v otázce investičních záměrů společnosti uvedl: „Ve východní Evropě jsou retail parky jedním z nejdůležitějších a nejrychleji rostoucích segmentů maloobchodního realitního trhu. Zákazníky přitahují vyhovující lokality a zaměření na uspokojení jejich každodenních nákupních potřeb. Díky tomu jsme schopni přitáhnout kvalitní nájemce, jako například C&A, Deichmann nebo Jysk.

„V České republice a napříč střední a západní Evropou se nákupní parky stávají mezi maloobchodními prodejci stále vyhledávanější volbou. Přitahují je zejména známé lokality, nízké náklady a skutečnost, že do nich zákazníci přijíždí s úmyslem nakoupit.  Mezi našimi nájemci jsou klíčové značky jako Lidl, H&M a McDonalds. Nákupní centra stále prosperují i přes nepříznivé podmínky v oblasti maloobchodu a rozvoj internetového nakupování.“

„Našim investorům v FRI 2 proto můžeme díky jasně stanovené strategii nabídnout atraktivní návratnost při zaměření na investiční příležitost, která dosud unikala většině komerčních realitních investorů.“

Investiční model společnosti Mitiska REIM je založen na partnerství, ve kterém je společnost aktivním investorem s přidanou hodnotou. Spolupracuje také se zkušenými lokálními koinvestičními partnery.

Společnost Mitiska REIM má za cíl získávat existující nemovitosti s existujícími příjmy a s růstovým potenciálem v oblasti nízkých pronájmů, slev proti tržním cenám, spekulací na pokles výnosnosti a takové, ve kterých je možné zajistit přidanou hodnotu rekonstrukcí, dalším rozvojem, rozšířením nebo aktivní správou. 

Společnost Mitiska REIM se také zaměřuje na nové projekty, ve kterých mohou lokální koinvestiční partneři využít více než dvacetileté zkušenosti s definicí konceptů, designem, stavbou, bankovním financováním, vztahy s obchodníky, nájemními smlouvami a exity.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *