Potvrzeno: Českým rodinám vládnou ženy

26.02.2014 11:02 Tisková zpráva: Hypoteční banka

„Je velmi zajímavé sledovat, jak se v posledních dekádách mění celá česká společnost, její hodnoty a principy. Ještě před nějakými padesáti lety vládl rodině pevnou rukou muž. Ten dnes sice také zatím třímá v ruce pomyslné žezlo, ale už víceméně symbolicky. A ani jeho převaha na téhle pozici není nijak výrazná. 45 % respondentů našeho průzkumu totiž označilo za hlavu rodiny ženu,“ usmívá se Jana Wolfová, ředitelka marketingové komunikace Hypoteční banky.

Hypoteční banka spustila začátkem února kampaň na Australskou hypotéku, která obrací splátky vzhůru nohama. Souběžně s tím provedla banka průzkum u 525 respondentů ve věku 18 až 65 let, ve kterém zjišťovala, jestli se něco obrátilo vzhůru nohama i u běžných rodinných záležitostí. Výsledek?

„Úklid, vaření nebo nákup potravin ovládají podle očekávání z velké části ženy. Muži naopak zajišťují nejrůznější opravy, shánějí řemeslníky a vybírají spotřebiče a elektroniku,“ komentuje Jana Wolfová a dodává: „I tady je ale znát jistý posun. Například téměř 18 % mužů má na starosti vaření a 27 % mužů běžně nakupuje potraviny. Třetina žen zase rozhoduje o tom, jakou televizi nebo lednici si rodina pořídí.“

Zjednodušeně se dá říci, že ženy ovládají všechny rodinné smysly – chutě, vůně, zrakové vjemy, protože jsou to právě ony, kdo vaří, uklízí a vybírá nábytek či doplňky do domácnosti. Muži naopak po staletí pečují o praktické věci. Tady ale zbystřete: i část oněch praktických záležitostí už přešla do rukou žen. Více než 50 % z nich rozhoduje o tom, jak moc a za co bude rodina utrácet. Přes 50 % žen také utrácí více než muži, ačkoliv tady může být výsledek trochu diskutabilní: potraviny nebo hypotéku přece platí za všechny rodinné příslušníky. Téměř 60 % žen také vybírá, kam rodina pojede na dovolenou, a tři čtvrtiny žen rozhodují o tom, koho pozvou na návštěvu.

„Coby matka dvou dětí můžu potvrdit, že žena zná potřeby rodiny mnohem lépe než muž. Snaží se, aby její nejbližší vedli zdravý životní styl a aby se doma i ve společnosti cítili dobře a bezpečně. Také většinou vybírá a nakupuje oblečení a dárky pro ostatní rodinné příslušníky, přemýšlí, co bude rodina dělat o víkendu, a je logické, že s ohledem na věk a zájmy svých dětí zároveň vybírá dovolenou,“ potvrzuje s úsměvem Jana Wolfová.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *