Zima mění Čechy v pecivály, říká průzkum Hypoteční banky

17.12.2012 09:12 Tisková zpráva: Hypoteční banka

Průzkum Hypoteční banky, specialisty na financování bydlení, jasně ukazuje, že Češi si v zimě skutečně užívají tepla svých domovů a jen dva z deseti v tomto období tráví venku stejně času, jako v létě. Naopak, přes 40 % z nás „sedí“ v zimě doma o více než čtyři hodiny denně déle, než v létě.

„Nejčastěji tráví Češi čas doma u počítače (72 %) a televize (64 %), nebo se věnují rodině a dětem (49 %). Hodně z nás také ve volném čase dohání resty a čte knížky, na které v létě nezbyl čas, nebo se jen tak odpočívají v posteli,“ uvádí Kateřina Krásová, tisková mluvčí Hypoteční banky a dodává: „Češi jsou také proslulí svojí vášní pro kutilství, která je neopouští ani v zimě. Není tak překvapením, že až celá třetina lidí se v zimních měsících věnuje zvelebování a zútulňováni své vlastní domácnosti, do které investují tisíce korun.“ 

Právě se zvelebováním domácnosti souvisí nejen drobné investice, které Češi pravidelně v zimě uskutečňují. Více než 73% respondentů je ochotno do malého zvelebení své domácnosti pravidelně v zimě investovat do pěti tisíc korun. Dva z deseti lidí pak sáhnou hlouběji do kapsy a na domácnost utratí až deset tisíc korun. Průzkum ale také ukazuje, že zima není dobou na zásadní rekonstrukce. Jen dvě procenta Čechů jsou ochotni investovat částky v řádu desítek tisíců korun.. Nad padesát tisíc pak nejde téměř nikdo.

„Z výše výdajů je zřejmé, že spíše než stavět vestavěné skříně, nebo zrenovovat sklep, investují Češi v zimě do elektroniky a spotřebičů. Hodně to souvisí s Vánoci, kdy rádi své blízké obdarujeme právě praktickými dárky,“ vysvětluje Kateřina Krásová.

Hodně lidí čerpá náměty na vánoční dárky zejména v kuchyni. Malé kuchyňské spotřebiče, roboty a mixéry volí jako vánoční dárek více než polovina respondentů (55 %). Druhým velkým hitem letošních Vánoc jsou televize a hudební soustavy, tedy zboží z kategorie černé techniky, které pod stromeček naděluje až pětina Čechů (21 %). A protože ve většině regionů stále koníčkům vládne zahrádkaření, více než 18 % Čechů přinese letos ježíšek praktické vybavení na zahradu. Netáhnou naopak velké a drahé spotřebiče jako lednice a pračky.

O kolik času tráví Češi doma v zimě, než v létě?

O 1 hodinu více

2,4

O 2 hodiny více

12,4

O 3 hodiny více

23,8

O 4 hodiny více

17,6

Více, než 4 hodiny

25,7

Trávím doma stejné množství času

18,1

V zimě jsem doma méně, než v létě

0,0

Čemu Češi věnují v zimě svůj volný čas?

Zábava u počítače

71,9

Sledování televize

64,3

Rodině

49,0

Čtení knížek nebo tisku

39,0

Zvelebování domácnosti

29,5

Vaření

26,2

Válení se v posteli

19,5

Pracuji po večerech z domova

15,7

Jaké dárky do domácnosti kupují Češi na Vánoce?

Různé drobnosti

73,8

Malé elektrické spotřebiče do kuchyně

54,8

Černá technika (televize, rádio, atd.)

21,0

Vybavení na zahradu

18,1

Vybavení do ložnice

17,6

Prostředky na úklid

12,4

Velké spotřebiče do kuchyně

2,9

Poznámka: Průzkum Hypoteční banky byl realizován v období 5. – 10. prosince na vzorku 210 respondentů z celé České republiky.

Tagy: průzkum

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *