České pojišťovny po víkendovém řádění vichřice Emma sčítají způsobené škody. Naštěstí podle prozatimních zjištění se škody nevyšplhají do výše, kterou způsobil v loňském roce orkán Kyril. Nicméně i tak pojišťovny evidují škody za desítky milionů Kč, přičemž objem i počet škod bezpochyby v dalších dnech ještě poroste. Zejména potom o víkendu, kdy majitelé navštíví své rekreační objekty.
Počty hlášených pojistných událostí zveřejnila pojišťovna Kooperativa a Česká pojišťovna.
Pojišťovna Kooperativa mimo jiné zveřejnila zajímavá data z likvidace pojistných událostí motorových vozidel. Pojišťovna dosud eviduje celkem 636 nahlášených pojistných událostí, z toho je škoda 100 klientům likvidována z klasického havarijního pojištění a 536 klientům je škoda likvidována z povinného ručení. Klienti Kooperativy mají totiž v ceně povinného ručení pojištěny také živelné škody způsobené na klientově vozidle.
Tabulka 1: Celkový počet nahlášených pojistných událostí – Pojišťovna Kooperativa
| Zasažené území | Počet událostí |
| Praha | 473 |
| Čechy střed | 782 |
| Čechy jih | 589 |
| Čechy západ | 484 |
| Čechy sever | 516 |
| Čechy východ | 795 |
| Morava jih | 777 |
| Morava střed | 364 |
| Morava sever | 104 |
| ∑ | 4884 |
Česká pojišťovna po vichřici Emma zveřejnila i některé kuriozní případy. "V jedné obci na Vysočině například odletěl celý krov z rodinného domu na střechu nedaleké stodoly. Stodola chvíli dvojitou pokrývku akceptovala, po několika minutách se však složila jako domeček z karet," uvedl tiskový mluvčí ČP Václav Bálek
Tabulka 2: Celkový počet nahlášených pojistných událostí – Česká pojišťovna
| Zasažené území | Nahlášené pojistné události |
| Karlovarský kraj | 194 |
| Ústecký kraj | 520 |
| Liberecký kraj | 387 |
| Královehradecký kraj | 967 |
| Pardubický kraj | 912 |
| Moravskoslezský kraj | 276 |
| Olomoucký kraj | 351 |
| Zlínský kraj | 296 |
| Jihomoravský kraj | 1995 |
| Vysočina | 640 |
| Jihočeský kraj | 1452 |
| Plzeňský kraj | 493 |
| Středočeský kraj | 1966 |
| Praha | 765 |
| ∑ | 11214 |
Pojišťovny mají v současnosti v terénu všechny své pracovníky zabývající se likvidací pojistných událostí, nicméně vzhledem k rozsahu škod zůstává část případů zatím nedošetřená. Pojišťovny proto apelují na své klienty, aby nejprve zdokumentovali současný stav a rozsah poškození (především fotograficky – digitálním aparátem je dnes vybaven každý lepší mobilní telefon), přičemž by se měli snažit předejít dalším škodám. Až po dostatečném zdokumentování situace mohou klienti začít s úklidem, případně opravami.
Zdroj: Investujeme.cz
![]()