Fincentrum Media s. r. o.
Investujeme.cz Investujeme.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.sk InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk

compare_and_calc.jpg db-hypoindexu.jpg
 
Děkujeme našim partnerům:
Výhodné hypotéky od Hypoteční banky
Výhodné hypotéky od Hypoteční banky

 


Převod družstevního bytu do osobního vlastnictví

Autor: Luboš Svačina | 18.07.2008 00:00 | Kategorie: Realitní makléř
Družstevní byty lze pořídit levněji než byty v osobním vlastnictví a následně je převést do osobního vlastnictví. Co takový převod obnáší a co je potřeba zařídit?

Převod družstevního bytu do osobního vlastnictví >> sdílejte na sociálních sítích

 
 
Titulek: Vypořádací podíl
Od: karel
Datum: 24.04.2012 00:30
 

Jakým způsobem a z čeho se vypočítává vypořádací podíl při převodu družstevního bytu do osobního vlastnictví? Děkuji*

Titulek: prevod
Od: bealaxicht
Datum: 27.01.2012 22:43
 

Dobry den,chtela jsem se zeptat,chceme s pritelem zakoupit druzstevni byt v hodnote cca 1 600 000 Kc ve smlouve predchoziho majitele je kouzelna veticka,ze po 8 letech muze byt uskutecnen prevod do osobniho vlastnictvi. Pocitam s tim,ze budeme muset proverit ucetnictvi druzstva,ale chtela jsem se zeptat,kde se dozvim prevodni cenu.Z jake castky vetsinou druzstva vychazi. Nerada bych ted zaplatila 1 600 000 Kc a pak aby po me nechtely dalsi 1 000 000. Predem vam za odpoved dekuji

„Viz” není zkratka (tudíž se nepíše „viz.“ s tečkou), avšak rozkazovací způsob od vidět. K tomu srovnej/te: V englištině také nepíšete “… pls(,) see. …”, ale “… pls(,) see …” … Viz „Hříchy pro šíleného korektora - psaní zkratek a značek” http://interval.cz/clanky/hrichy-pro-sileneho-korektora-psani-zkratek-a-znacek/ SERIAL/související články * Hříchy pro šíleného korektora - člověk versus psaní číslovek * Hříchy pro šíleného korektora - psaní velkých písmen * Hříchy pro šíleného korektora: jak netvořit slova * Hříchy pro šíleného korektora - zaměřeno na zájmena * Hříchy pro šíleného korektora - ještě jednou o stylistice … po redesignu interval jiz nefunguje rozcestnik serialu ---------- Přeposlaná zpráva ---------- Od: * Datum: 4. listopadu 2010 Předmět: 404 jiz chybi rozcestnik serial ~ Hledam stranku http://interval.cz/serialy/hrichy-pro-sileneho-korektora/ Komu: redakce@interval.cz

Titulek: převod dr.bytu do osob.vlast.
Od: Nájemník
Datum: 17.12.2010 10:20
 

V roce 2004 jsme koupili družstevní byt přes realit.kancelář.Bylo nám sděleno,že do roku 2010 nám bude byt převedený.Přes opakované žádosti na družstvo byt nám odmítá byt převést.důvod je,že předcházející člen nepožádal v roce1994 o převod.je možné nějakým způsobem tuto situaci řešit?

Titulek: RE: převod dr.bytu do osob.vlast.
Od: nájemník
Datum: 25.01.2011 11:47
 

Na členské schůzi 9.10.2009byl odhlasován převod bytů do osob.vlatn.za účasti člena předs. druž.Zápis této člen.schůze do dnešního dne nabyl zpochybněn.Přesto družsvo odmítá převádět byty do osb.vl.členům dr.,kteří v té době zde nebydlely. Nazákladě sjezdu deleg.Odpoveď je pokud si myslíme,že právo je na nasí straně ať jdem k soudu.

Titulek: převod družstevního bytu do OV
Od: Katka
Datum: 05.12.2010 00:44
 

Dobrý den, zajímalo by mě,jak přibližně dlouho trvá proces převodu družstevního bytu do osobního vlastnictví a jak je to finančně náročné. Děkuji

Titulek: Nájemné
Od: Jura
Datum: 30.11.2010 11:10
 

Dobrý den, chci se zeptat zda nájemné po získání bytu do osobního vlastnictví se poníží. Dokud jsme byli v družstvo platili jsme v nájemném jednak členský příspěvek, dále akontaci a také do fodnu oprav a lidi, kteří ser o dům starají. Jde mi o to, zda je družstvo povinno nám nájemné ponížit o tu splacenou část, kterou bylo nutné dopředně zaplatit...Děkuji

Titulek: RE: Nájemné
Od: Radek
Datum: 30.11.2010 11:33
 

Akontaci, pokud už máte splacenou, platit dál nebudete. Ostatní platby ale ano, jen se již nebudou nazývat "nájemné".

Titulek: dotaz
Od: Hana
Datum: 10.08.2010 00:01
 

Můžu se zeptat? prodávame s manželem byt do osobniho vlastnictvi, stačí sepsat smlouvu o převodu vlastnictví bytu nebo i kupní smlouvu,? díky

Titulek: Dle z. 72/1994 Sb.
Od: xoll
Datum: 30.06.2010 08:20
 

Pokud člen družstva a současně uživatel bytu-nájemník požádá družstvo o převod bytu do vlastnictví (nikoliv osobního vlastnictví-to je pojem býv. režimu), má družstvo povinnost bez zbytečných průtahů táhnoucích se roky tomuto požadavku vyhovět. Žádná schůze, většina členů, jejich souhlas ap. na to nemá žádný vliv. Novela zákona ze září 2009 prodlužující jeho platnost o 10 let stanoví sankce, pokud družstvo brání tomuto převodu. Pojem makléře "osobní vlastnictví" je neexistující.

Titulek: XAzcieMZEXrowvtG
Od: jnvjxlhjipc
Datum: 13.06.2010 17:29
 

hum0Fs mnusmnmbwzys, [url=http://aaamgthxdnck.com/]aaamgthxdnck[/url], [link=http://kagrccxzjlsq.com/]kagrccxzjlsq[/link], http://wcoudaeyblsp.com/

Titulek: Převod družstevního bytu do osob.vlastnictví
Od: vlastabarinova@post.cz
Datum: 24.04.2010 12:49
 

Od 1.1.2010 náš dům se 60 b.j. vytvořil bytové družstvo. Ve stanovách je uvedeno, že po vytvoření družstva můžeme zažádat o převod do osob.vlastnictví.Na čl.schůzi v dubnu 2010 byl tento bod zařazen na základě požadavku některých členů. Představenstvo nám předložilo výhody a nevýhody os.vlastnictví s tím, že buď budou převedeny všechny byty a nebo nic. Hlasovalo se, kdo má zájem zůstat v družstvu a kdo chce os.vlastnictví. Byli jsme pouze 3, kteří se zdrželi hlasování. Předpokládala jsem, že dostaneme čas na promyšlení. Družstvo chce dům revitalizovat, a to co nejdřív, včera bylo pozdě. Pokud se vezme úvěr, tak jeho splacení bude trvat 15 - 20 let. Tím pádem není šance na převod a kromě toho se zvýší příspěvek do fondu oprav, což pro některé z nás je další zátěží při splácení půjčky. Já v každém případě chci byt do osobního vlastnictví. Kolik nás musí být, aby toto mohlo být provedeno a nebo můžu sama zažádat s tím, že nadále budu platit družstvu příslušné platby. Splacení úvěru se nemusím ani dožít a při tom se budou dělat úpravy, se kterými nesouhlasím. Např. zasklení balkonu, mám však smůlu, musím se prý podřídit družstvu.Děkuji za odpověď.

Titulek: Převod družst. bytu do os. vlastnicví
Od: Zdeňka
Datum: 26.03.2010 10:47
 

Informace o možnosti převodu družst. bytu do os. vlastnictví při většinovém souhlasu členské schůze dle § 239, odst i mi přijde nepravdivá, v § je uvedeno, že se tohoto netýká. Jak to tedy je???

Titulek: dotaz
Od: Jaroslav
Datum: 11.03.2010 22:27
 

Kolik družstevníků musí souhlasit s převodem bytů do osobního vlastnictví?Děkuji

Titulek: Zásadnější rekonstrukce
Od: Petronila
Datum: 09.02.2010 22:01
 

Domnivam se, ze info na uplnem konci clanku neni jiz pravidiva, pri zasadni rekonstrukci staci 75% souhlas vlastniku (zakon o bytech c. 72/1994) 100% souhlas je treba jen pri takove prestavbe domu, ktera zmeni ucel (tj. dům by se přestal užívat k bydleni..)

Titulek: převod DNBJ do OV
Od: koki28
Datum: 28.03.2009 14:47
 

Dobrý den, nájemníci projevili zájem o převod bytových jednotek do osobního vlastnictví. Chtěla bych se ujisti, že rozumím článku správně a to tedy, když čerpáme úvěr stveb,spořitelny, tak o převod nemůže zařádat? Pochybuji, že by nájemníci složili podíl celkového dluhu. O úvěr jsme zažádali z důvodu rekonstrukce bytového domu s 10 byt.jednotkami. Velmi děkuji za odpověď, s pozdravem Šárka

Titulek: bytová druzstva
Od: válec
Datum: 28.10.2008 11:54
 

bytová druzstva okrádají druzstevniky,stát by měl zrušit druzstva a zákonem převécti do osobního vlastnictví všechny byty v české republice .

Titulek: RE: bytová druzstva
Od: zdenek
Datum: 02.01.2009 08:12
 

je to tak, druzstvo mi naparilo 700 jednotek za teplo ktere jsem neodebral.pry jimto umoznuje zakon.kvuli napr.plisnim.K cemu jsou teda ty meřáky a keci o ekologii kdyz se vymýšlí takové zákony.A taky mi nechtej převést byt do os. vlastnictvi pry jsem měl žádat před 95 rokem tedˇje už prý pozdě.

Titulek: RE: bytová druzstva
Od: Petr
Datum: 29.10.2008 07:51
 

Nepaušalizoval bych. Máme malé bytové družstvo jednoho bytového domu a o ten se stará velmi dobře.

Titulek: Žádost
Od: Zuzana
Datum: 17.09.2008 12:46
 

Potřebovala bych zjistit,zda je ve Vaší komoře registrován odhadce ing.Zdeněk Jakeš. ráda bych také chtěla vědět nějaké reference , solidnost, neúplatnost atd. Děkuji

Titulek: Žádost
Od: Zuzana
Datum: 17.09.2008 12:46
 

Potřebovala bych zjistit,zda je ve Vaší komoře registrován odhadce ing.Zdeněk Jakeš. ráda bych také chtěla vědět nějaké reference , solidnost, neúplatnost atd. Děkuji

Titulek: Žádost
Od: Zuzana
Datum: 17.09.2008 12:46
 

Potřebovala bych zjistit,zda je ve Vaší komoře registrován odhadce ing.Zdeněk Jakeš. ráda bych také chtěla vědět nějaké reference , solidnost, neúplatnost atd. Děkuji

Titulek: Žádost
Od: Zuzana
Datum: 17.09.2008 12:46
 

Potřebovala bych zjistit,zda je ve Vaší komoře registrován odhadce ing.Zdeněk Jakeš. ráda bych také chtěla vědět nějaké reference , solidnost, neúplatnost atd. Děkuji

Připojte váš komentář!

* Pokud je obrázek nečitelný, nový načtete kliknutím na obrázek.
Pro přihlášené se kontrolní obrázek nezobrazuje. Přihlašte se či se zaregistrujte pokud ještě nemáte účet.
Opište text z obrázku: *

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.


Články z Realitní makléř

Petr Zámečník | 24.05.2012 00:00 Vláda rozhodla: Bydlení ještě zdraží

Úsporná opatření pokračují. Vláda včera schválila další balíček nových daní a škrtů. Změny nyní putují do Parlamentu ČR. Pokud projdou, zdraží i bydlení. Vzrostou daně z energií i z převodu nemovitostí. Naopak klesnou sociální dávky. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Monika Hrušová | 22.05.2012 00:00 Změnu trvalého bydliště nezapomeňte nahlásit, může vás to vyjít draho

Koupíte si byt, vyřešíte papírování s hypotékou a konečně bydlíte ve svém. Tím ale vaše starosti nekončí. I když už máte všechno zařízené, nezapomeňte si přehlásit trvalé bydliště. Zapomenout na takovou v uvozovkách drobnost se nevyplácí. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Monika Hrušová | 15.05.2012 00:00 Pořídit si vlastní bydlení není jednoduché. Prázdných bytů je však plno

Bytová dostupnost se poslední dobou podle mnohých zlepšuje. Podle většiny lidí je možnost získání bytu sice v podstatě špatná, ale situace je příznivější než v minulých letech. Ležáků, tedy bytů, které jsou prázdné a za momentální cenu takřka neprodejné, je stále mnoho. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Petr Bukač | 02.05.2012 00:00 Virtuální realita bytové výstavby

Jsou ceny nových bytů v Česku příliš vysoké nebo nízké? Záleží na úhlu pohledu. Problém je zjistit už jen to, kolik vlastně tyto byty stojí. Věrohodné souhrnné údaje totiž nejsou k dispozici. Nejasnosti přetrvávají i v počtech rozestavěných a prodaných bytů. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Monika Hrušová | 30.04.2012 00:00 Letos prodávané byty jsou menší a levnější

Momentálně je podle developerské společnosti Trigema v Praze na prodej skoro sedm tisíc volných nových bytů. Nově prodávané byty mají oproti loňskému roku menší výměru a v přepočtu na metr čtvereční jsou v průměru o 11 tisíc levnější. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Další články »

Krátké zprávy z Realitní makléř

22.05.2012 15:31 Státní fond rozvoje bydlení přišel s úvěrovou kalkulačkou

Na stránkách SFRB byla dnes spuštěna kalkulačka úvěrových programů, kterou Fond připravil speciálně pro úvěrové formy podpor v oblasti bydlení. Speciální je hlavně ve funkci „hlídání“ limitu veřejné podpory – de minimis. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

16.05.2012 12:20 Reality: Ceny nehnuteľnosti majú kam klesnúť

Píšeme na Investujeme.sk: Ceny realít klesali podľa štatistík NARKS a NBS v prvom štvrťroku medziročne (-2,3%) i medzikvartálne (-0,1%). Až na výkyvy v roku 2010 strácajú nehnuteľností na hodnote nepretržite od roku 2009. Súčasné makroekonomické prostredie nenaznačuje, že trend by sa mohol otočiť. Navyše vládne zámery by mohli vyvolať tlak na ďalšie znižovanie. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

14.05.2012 15:34 Nejvíce ležáků je na Praze 3 a Praze 4

Nejvíce neprodaných dokončených bytů v Praze je podle údajů developerských firem na Praze 3 a Praze 4, kde se nachází téměř polovina těchto ležáků. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

11.05.2012 14:45 Ministerstvo financí: Daň z převodu nemovitosti bude platit kupjící

Momentálně má povinnost platit daň z převodu, tedy tři procenta z ceny nemovitosti, prodávající. Kupující ale ručí za to, že daň bude řádně zaplacena. Od roku 2014 ale bude muset tuto daňa zaplatit kupující. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

10.05.2012 14:23 Stavebnictví stále klesá

Březnová statistika vývoje stavební produkce potvrzuje setrvávající pokles českého stavebnictví a to především v oblasti inženýrského stavitelství (komentář KPMG). Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Další krátké zprávy »

Anketa

Jakou fixaci úrokových sazeb hypoték upřednostňujete?

Variabilní sazby. (49)
 
Jednoletou. (7)
 
Tříletou. (21)
 
Pětiletou. (95)
 
Delší. (10)
 
Jinou. (9)
 Celkem hlasovalo 191 čtenářů