Důvod pro sjednání životní pojištění uvádí klienti nejčastěji zajištění rodiny a blízkých
Při hledání vhodného životního pojištění zaujímá podle průzkumu ING aktivní přístup téměř 6 klientů z deseti. Řadě lidí ale stačí jen informace od finančního poradce či makléře a nabídky jednotlivých pojišťoven nesrovnávají.
"Výsledky našeho průzkumu potvrzují, že si lidé pořizují životní pojištění především jako jistotu pro případ, že by se jim něco stalo. Při sjednávání životního pojištění je velmi důležitý první kontakt s pojišťovnou a osobní přístup. Naprostá většina, 94 % oslovených klientů, si pojistku sjednalo u téže pojišťovny, s jejíž finančním poradcem se hned poprvé sešli. Jen 2 % lidí nakonec smlouvu uzavřelo u konkurenční společnosti," uvedl Jiří Běťák, ředitel životního pojištění ING ČR/SR.
Při sjednávání životního pojištění je oblíbený především osobní přístup. Tři čtvrtiny klientů životního pojištění si uzavřely smlouvu buď s finančním poradcem pojišťovny nebo s nezávislým makléřem; na pobočce pojišťovny uzavřelo smlouvu jen 17 % respondentů.
Z průzkumu dále vyplývá, že většina lidí považuje životní pojištění za unikátní finanční produkt a nesrovnává ho s žádnými dalšími produkty finančního trhu. Pouze 20 % respondentů uvedlo, že srovnává životní pojištění s rizikovým pojištěním a 15 % s penzijním připojištěním. Tento fakt také ukazuje na propojení mezi životním a penzijním pojištěním. 66 % respondentů průzkumu ING uvedlo, že impulsem pro pořízení životního pojištění byla touha po zlepšení finanční situace v penzi.
Zdroj: Investujeme.cz