EUR 25.155

USD 23.470

REPO sazba ČNB 5.75 %

Inflace 2.0 %

EUR 25.155

USD 23.470

04. 12. 2018

0 komentářů

Zatím největší Ferratum vánoční Barometr™ shromažďuje výdajové návyky 23 000 spotřebitelů na celém světě

 

Společnost Ferratum provedla v pořadí již devátý mezinárodní barometr. Vánoční barometr 2018 analyzoval plány spotřebitelů na Vánoce a zimní prázdniny. Průzkum byl proveden v 19 zemích a účastnilo se jej více než 23 000 spotřebitelů, čímž se stal zatím největším Ferratum průzkumem.  

Loading



 


Letošní výsledky ukázaly, že 21 % respondentů plánuje utratit více než za loňské Vánoce a 43 % respondentů uvedlo, že plánuje utratit přibližně stejně jako loni. Průzkum taktéž ukázal, že nejvíce se bude utrácet (vypočteno na základě příjmů domácností) v Mexiku (48 %), v Brazílii (38 %), v Rumunsku (29 %) a v Bulharsku (25 %). Země, jejichž obyvatelé plánují utratit nejméně, jsou poté Dánsko (13 %), Finsko (11 %), Německo (10 %) a Nizozemí (10 %).
Vánoce jsou hlavně o rodině
Trávení času s rodinou a se svými blízkými uvedlo 69 % dotázaných jako to, co je pro ně během vánočních svátků nejdůležitější. Podle průzkumu 18 % dotázaných spíše ocení oslavy a vánoční atmosféru než dárky či zimní sporty. A z těch, kteří budou nakupovat dárky, 22 % uvedlo, že plánují nakupovat online, přičemž Velká Británie a Německo tomuto žebříčku vévodí. Obyvatelé Estonska (16 %), Chorvatska (15 %), Lotyšska (14 %) poté preferují tradiční nákupy v kamenných prodejnách.
Brazilci a Rumuni jsou ochotni utratit nejvíce peněz za cestování během Vánoc, a to až ve výši 27 % z jejich měsíčního příjmu. Dotázaní z Polska, Lotyšska a Nizozemí poté na cestování uvolní mezi 10–13 %. Při cestách je poté 71 % Australanů, 56 % Kanaďanů a 39 % Dánů ochotných utratit více než 100 Eur za noc za ubytování, zatímco 70 % Němců, 33 % Rumunů a 28 % Estonců uvedlo, že preferují levnější ubytování přes AirBnb.
Podle Ferratum vánočního Barometru™ 18 % dotázaných uvedlo, že jejich novoroční předsevzetí bude hlavně to, aby trávili více času se svými blízkými. 14 % dotázaných poté řeklo, že chtějí více cestovat a 13 % by chtělo zrenovovat své bydlení. Špatně si nevede ani sport a zdravý životní styl. 12 % účastníků totiž uvedlo, že by chtěli více cvičit.
Spotřebitelé upřednostňují mobilní bankovnictví před hotovostními platbami
Skoro 70 % respondentů z Norska a Švédska uvedlo, že preferují platby kartou před hotovostními platbami. Nejsou to však jen Skandinávci, kteří začínají upřednostňovat bezhotovostní platby. Více než polovina účastníků průzkumu z 12 zemí preferuje platby kartou během vánočních nákupů
Více než 70 % dotázaných v 18 zemích z 19 uvedlo, že použijí mobilní bankovnictví během svátků (což je o 10 % více než během Ferratum letního Barometru™ 2018), a skoro 90 % dotázaných z Austrálie, Švédska, Kanady a Nizozemí uvedlo totéž. Jediná země, kde plánuje mobilní bankovnictví využít méně než 50 % účastníků, je Bulharsko.
Podle průzkumu, 52 % dotázaných pokryje náklady spojené s vánočními svátky z úspor, zatímco 23 % účastníků řeklo, že částečně využijí půjčku Ferratum. 13 % respondentů poté plánuje využít kreditní karty. Obecně nejoblíbenějším dárkem bude oblečení, které plánuje jako dárek koupit 16 % dotázaných. Další oblíbené dárky poté budou hry a hračky (10 %), sladkosti (9 %) a rodinné a osobní sváteční aktivity (8 %).

  • Průzkum byl proveden společností Ferratum Group, která oslovila své aktivní zákazníky z 19 zemí po celém světě skrze online dotazník. Příjmy byly uvedeny v lokální měně a relativní vánoční výdaje byly vypočítány podle poměru disponibilního měsíčního přijmu rodin v každé zemi. Disponibilní příjem byl upraven pro každou zemi a individuální parita kupní síly vychází z čísel z roku 2014 poskytnutých Světovou bankou.
  • Průzkumu se účastnilo přes 23 000 domácností. Věk respondentů byl mezi 18 až 61 lety. 57 % dotázaných byly ženy a 43 % dotázaných byli muži. Průměrný disponibilní příjem zúčastněných domácnosti se pohyboval mezi €886 až €3 861 Eur a průměrně každá domácnost čítala 2,9 osob.
  • Kromě demografických faktorů byli respondenti tázáni i na jejich čistý měsíční příjem, na to, za co budou na Vánoce utrácet, kolik plánují utratit a jestli plánují využít služeb AirBnb nebo online bankovnictví na svých cestách během svátků.
  • Průzkum použil příslušnou měnu každé země a odpovědi byly srovnány tak, aby odrážely kupní sílu každé země. Všechny odpovědi byly anonymní.

Tisková zpráva Ferratum Group

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Vývoj Swiss Life Hypoindexu

%5.57 Aktuální výše Swiss Life Hypoindexu

6.37%

6.27%

6.3%

6.32%

6.3%

6.24%

6.19%

6.1%

6.05%

6.01%

6.02%

5.96%

5.6%

5.62%

5.57%
Historie vývoje

 


Související články


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *