Velké srovnání: Jakou záruku má střecha, auto a další komodity týkající se bydlení?

18.08.2016 09:08 Tisková zpráva:

Střecha a stavebniny garantují nejdelší záruku

Nejdelší poskytovanou záruční dobou se pyšní střešní krytiny. Na ně se tradičně vztahuje záruka mezi 30 až 50 lety, a to nejčastěji na betonové a pálené tašky. V případě reklamace tak má zákazník u většiny dodavatelů či prodejců nárok na bezplatnou výměnu krytiny za novou, zajištění dopravy na místo určení, doprovodný servis i montáž. Délka záruky této komodity je úměrná její celkové životnosti a zvýšené odolnosti. Používají se totiž stále dokonalejší materiály a ochranné povrchové nátěry, které jsou imunní vůči náročným vlivům okolí. Podobně jsou na tom i další technické produkty z oblasti stavebnictví a bydlení. Na tepelnou izolaci se vztahuje záruka kolem 30 až 40 let, na komínové systémy přibližně 30 let, na cihly a další stavební materiál 25 až 30 let a na plastová okna 20 let. S dvanáctiletou zárukou se můžeme setkat v případě technických systémů, jako jsou střešní solární panely, hydroizolační skladby nebo systémy na vytápění, například radiátory.

Délku záruky určuje kvalita zboží

O průměrně dlouhé záruce lze hovořit v případě desetileté lhůty, která je také hojně zastoupena. Garantují ji například domácí elektrospotřebiče prémiových značek, tedy myčky, pračky, sušičky, chladničky a podobně. Ve stejně dlouhé záruční době můžete zpravidla reklamovat i techničtější komodity, například tepelná čerpadla nebo garážová vrata. „Na panely garážových vrat je poskytována desetiletá záruka. Ta se vztahuje na tvar, pevnost a funkci panelu,“ uvedl Lubomír Valenta, marketingový manažer společnosti Lomax, která je v tuzemsku předním výrobcem garážových vrat. „Dlouhou záruční dobu můžeme zákazníkům poskytovat díky vlastní výrobně. Ta nám totiž dovoluje stále kontrolovat kvalitu. Také máme skladem veškeré náhradní díly, které můžeme zákazníkovi při poškození dodat do několika dnů včetně servisu,” doplnil Valenta. Podle něj není výjimkou, že zákazníci vrata poškodí například při nacouvání autem či nesprávným používáním.

Delší záruka se nevztahuje na celé auto

Své nesporné zástupce mezi zbožím s dlouhou zárukou má také automobilový průmysl. Zde se záruční doba pohybuje průměrně kolem 5 let od zakoupení vozu. Pětiletou záruku v České republice poskytuje celá řada značek. Někteří distributoři ji omezují počtem najetých kilometrů, například 100 až 150 tisíci, ale pravidlem to není. Některé automobilky poskytují i delší záruku, a to od 7 do 12 let. Začaly s ní především japonské značky vozů, ale už ji převzali i další výrobci. Prodloužená záruka se ovšem standardně nevztahuje na celé auto, ale pouze na některou část, například na neprorezivění karosérie nebo vady laku.

Reklamovat lze jen to, co není opotřebeno provozem

Bezplatnou výměnu vadného produktu za nový pak můžete využít v rámci pětileté záruky, která představuje obvyklou záruční dobu na domácí spotřebiče běžných značek na trhu. Reklamovat zboží 5 let po podepsání kupní smlouvy můžete i v případě vchodových dveří, předokenních rolet nebo venkovních žaluzií. „U rolet se záruka vztahuje na nosné nepohyblivé části, jako jsou vodicí lišty, boxy, spodní lišty nebo revizní klapky, které nepodléhají opotřebení provozem. Současně lze reklamovat také barvu nebo tvarovou stálost použitých materiálů, případně poškozený či nefunkční elektropohon,” vysvětlil Lubomír Valenta ze společnosti Lomax, která patří k předním výrobcům roletových systémů.

Tisková zpráva: Lomax

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *