EUR 25.090

USD 23.448

REPO sazba ČNB 5.25 %

Inflace 2.0 %

EUR 25.090

USD 23.448

10. 01. 2017

0 komentářů

Češi vystavili vysvědčení finančním poradcům. S vyznamenáním prošli u šesti lidí z deseti

 

Na počátku prosince roku 2016 vešla v platnost novela zákona o spotřebitelském úvěru. Přinesla nová práva chránící spotřebitele, větší odpovědnost pro finanční instituce, ale i zvýšené nároky na odbornou způsobilost jejich poradců. Průzkum skupiny Wüstenrot se zaměřil na osobní zkušenosti samotných spotřebitelů. Poradci dopadli u Čechů dobře, u téměř dvou třetin respondentů prošli s vyznamenáním.

Loading



 


 
Počínaje prosincem 2016 musí všichni poradci a zprostředkovatelé úvěrů prokazovat svou odbornou způsobilost absolvováním kvalifikační zkoušky u akreditovaných osob. „Zákon tím chrání klienty před neseriózními prodejci finančních produktů, kterým nejde o službu spotřebiteli, ale především o vlastní provizi. Nabízet půjčky tak dnes mohou opravdu jen ti kvalitně proškolení. Mít v týmu dobré odborníky je v zájmu také jednotlivých bank a finančních institucí, protože právě ony ručí od prosince za prověření platební schopnosti svých zákazníků,“ vysvětluje Věra Slaninová, ředitelka úseku interní obchodní cesty finanční skupiny Wüstenrot, proč by mělo i samotné instituci záležet na odbornosti svých zaměstnanců a dodává: „Naši poradci absolvují pravidelná školení, systematicky se věnujeme jejich profesnímu rozvoji a pomůžeme jim i s přípravou na odbornou zkoušku vyžadovanou zákonem. Všem novým zaměstnancům navíc nabízíme adaptační program a důkladné proškolení.“
 
Poradit umí, ušetří čas, zlepšit by se mohli v hledání alternativních řešení
Průzkum prokázal, že poradci dobře rozuměli problematice a dokázali vždy fundovaně poradit dvěma třetinám respondentů, jedničku nebo dvojku dalo 62,5 % lidí. Známkou dobře ohodnotila doporučení finančních odborníků téměř čtvrtina Čechů (22 %). Čtyřku udělilo 9,4 % respondentů a nejhorší hodnocení zvolilo šest procent lidí.
 
Zatímco jedničky dávali nejčastěji čtyřicátníci, pětkami nešetřili lidé v nejmladší věkové kategorii do
26 let. Zcela nespokojeno jich bylo téměř 13 %. „Generace ve středním věku mající reálné zkušenosti se službou poradce udělovala významně lepší známky než mladší generace. Dobrou zprávou je, že lidé, kteří těchto služeb ve svém životě využili, byli dle hodnocení převážně spokojeni,“ konstatuje Slaninová, pro niž jsou výsledky průzkumu výbornou zpětnou vazbou.
 
Na úspoře času při řešení finančních otázek se svým poradcem se shodlo 83 % respondentů. O něco horší hodnocení si vysloužili za řešení nějaké nečekané události, kdy bylo potřeba najít alternativní řešení. Na jedničku či dvojku obstáli u více než poloviny respondentů (54,7 %); nejhůře v této situaci známkovali vysokoškolsky vzdělaní lidé a střední věková generace.
 
Aktivní zájem, poskytnutí komplexních informací a nabídnutí efektivního řešení pochválilo známkou výborně 31 % respondentů. K dvojce ve vystavování vysvědčení sáhlo 29 % Čechů. Čtyřku a pětku udělila v tomto ohledu pouze necelá pětina dotázaných (19 %), většinou představitelé nejstarší generace a vysokoškoláků.
 
Většina z nás věří, že to s námi poradci myslí dobře
Další část průzkumu se zaměřila na pocity, které lidé mají z činnosti poradců. Se zkušeností jednání
v nejlepším zájmu klienta se pochlubilo 27 % Čechů, známkou dvě by poté hodnotilo jen o procento více (28 %). V obou případech pozitivně volila především střední věková generace. Okolo 9 % Čechů nesdílí názor, že by poradce zcela jednal v jejich nejlepším zájmu. Toto přesvědčení měla nejčastěji nejmladší a současně nejstarší generace v průzkumu.
 
Dobrý pocit z navrhovaných řešení finančně poradenské služby má dle průzkumu více než polovina lidí (56 %) a komfortně se v jejich přítomnosti cítilo dokonce 60 % respondentů. Ti se povětšinou shodli, že je poradce netlačil k vážným rozhodnutím, komplexně vysvětloval všechna pro a proti
a vždy jim poskytl prostor a čas na rozmyšlenou. Úsilí o navázání dlouhodobé spolupráce s klientem
a ne jen o rychlé prodání konkrétního produktu s vysokou provizí zaznamenalo během své reálné zkušenosti 56 % dotázaných.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Vývoj Swiss Life Hypoindexu

%5.57 Aktuální výše Swiss Life Hypoindexu

6.37%

6.27%

6.3%

6.32%

6.3%

6.24%

6.19%

6.1%

6.05%

6.01%

6.02%

5.96%

5.6%

5.62%

5.57%
Historie vývoje

 


Související články

Analýza: Poptávka po nových bytech v Praze prudce vzrostla

První čtvrtletí letošního roku přineslo další výrazné oživení poptávky na pražském trhu s novými byty. Prodalo se jich bezmála o čtvrtinu více než v předchozím čtvrtletí a téměř 2,5krát tolik, co ve stejném období loňského roku. Výrazný vliv měly především klesající úrokové sazby a zlepšení dostupnosti hypoték.

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

03. 05. 2024

Nájmy rostly pomaleji, než se čekalo

Zajímavá zpráva přichází pro všechny domácnosti mířící do nájmů. Jejich aktuální růst je výrazně nižší, než jaký předpokládaly prognózy ze začátku roku. A to přesto, že poptávka nepřestává být rekordní. Například v Praze se pohybuje kolem 45 zájemců na jeden byt, v Brně kolem 20 zájemců. Pražské ceny se nyní pohybují na úrovni 359 korun za metr […]

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

02. 05. 2024

Ceny bytů se až na výjimky obrátily k růstu po celém Česku

Stagnace cen na českém realitním trhu, kterou jsme sledovali posledních 18 měsíců, je pravděpodobně ta tam. A tolik očekávané zlevňování nemovitostí už rozhodně nemá smysl vyhlížet. Ceny bytů se až na výjimky obrátily k růstu po celém Česku a výrazně zdražují i rodinné domy. I nadále však platí, že nemovitostí se k široké veřejnosti dostane výrazně méně […]

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

30. 04. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *