EUR 24.935

USD 23.131

REPO sazba ČNB 5.25 %

Inflace 2.0 %

EUR 24.935

USD 23.131

19. 04. 2021

0 komentářů

Realitní trh je černobílý. Realitky buď krachují, nebo nestíhají

 

Poptávka po nemovitostech stále roste a nabízených nemovitostí je málo. Tento výkyv na realitním trhu, který trvá již delší dobu, má dopad i na realitní zprostředkovatele. Jenže chybí střed. Někteří mají nabídky a daří se jim vše rychle prodat, jiným se nabídky naopak právě nehrnou. Je to vedlejší efekt přehřátého trhu s nemovitostmi.

Loading



 


Před 10 lety po krizi byla nabídka téměř pěti násobně větší, než je dnes. Na realitních serverech bylo přes 280 000 nabídek nemovitostí, dnes stěží dosahujeme 65 000 v agregátních číslech. Z naší komunikace s realitními kancelářemi vyplývá, že pokud se do nabídky dostane zajímavá nemovitost, tak se nedostane ani na veřejný trh. Realitní kanceláře disponují seznamy zájemců o nemovitosti vyloženě ve frontách. Za úspěšnou realitní kancelář se dnes dá považovat ta, která prostě umí „nabrat„,“ vysvětluje Tomáš Urbánek z realitního portálu RealityMat.cz.
Metody jsou různé. Ze statistik vyplývá, že ta realitní kancelář, která se vydala cestou nových technologií, jako jsou video a virtuálníprohlídky, nebo přímo pracují s Matterportem, nemají žádný problém s novými klienty.
Pro toho, kdo chce prodat bezpečně svou nemovitost skrze realitní kancelář, je důležité, aby do prodeje nemovitosti daná RK dala všechno a přizpůsobila se například aktuální digitalizaci. U prodávajících jsou tedy v kurzu realitní kanceláře, které vytváří homestaging, 3D skenují nemovitost, při focení dosvětlují, zřizují webové stránky prodávané nemovitosti a exportují na nejnavštěvovanější servery. Kombinací těchto důležitých nástrojů se oddělují úspěšné realitky od těch méně úspěšných,“ uvádí Urbánek.
Důležité je, se přizpůsobit
Ve Videobydlení pomáháme realitním kancelářím jít s dobou formou OMNI Channel marketingu. Jedná se o nástroje budování zpětných odkazů (link building), pomoc při vylepšování celkového SEO a zveřejňování kvalitních PR článků v blogu. Kombinací těchto faktorů dochází k úspěchům na všech frontách,“ doplňuje Kryštof Kubajko z realitního portálu Videobydleni.cz.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Vývoj Swiss Life Hypoindexu

%5.52 Aktuální výše Swiss Life Hypoindexu

6.27%

6.3%

6.32%

6.3%

6.24%

6.19%

6.1%

6.05%

6.01%

6.02%

5.96%

5.6%

5.62%

5.57%

5.52%
Historie vývoje

 


Související články

Swiss Life Hypoindex květen 2024: Úrokové sazby hypoték (ne)překvapivě stagnují, banky vytvářejí „polštář“

Průměrná nabídková sazba hypoték podle Swiss Life Hypoindexu v květnu zanedbatelně klesla z dubnových 5,57 % p. a. na aktuálních 5,52 %. Zatímco Česká národní banka letos snížila dvoutýdenní repo sazbu už o 1,5 procentního bodu, banky úrokovou sazbu hypotečních úvěrů pouze o půl procentního bodu (podle Swiss Life Hypoindexu). Cesta k levnějším hypotékám, a […]

Text: Milan Vodička

Foto: Swiss Life Select

08. 05. 2024

Začal lobbing za státem dotované hypotéky. Jak velká by to byla chyba?

Dnešní doba je plná nálepkování. Na každého se něco najde. Kdekdo je např. populista, ačkoli argumenty pro takové označení jsou obvykle na vodě. Podle mě je nálepkování falešné. Mnohdy je jen politicky motivované. Skutečný populismus je jinde. Příkladem klasického populismu, který se za populismus překvapivě neoznačuje, je návrh některých výrobců stavebního materiálu, developerů a dokonce […]

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

07. 05. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *