EUR 24.460

USD 23.992

REPO sazba ČNB 7.00 %

Inflace 17.5 %

EUR 24.460

USD 23.992

19. 04. 2021

0 komentářů

Realitní trh je černobílý. Realitky buď krachují, nebo nestíhají

 

Poptávka po nemovitostech stále roste a nabízených nemovitostí je málo. Tento výkyv na realitním trhu, který trvá již delší dobu, má dopad i na realitní zprostředkovatele. Jenže chybí střed. Někteří mají nabídky a daří se jim vše rychle prodat, jiným se nabídky naopak právě nehrnou. Je to vedlejší efekt přehřátého trhu s nemovitostmi.



 


Před 10 lety po krizi byla nabídka téměř pěti násobně větší, než je dnes. Na realitních serverech bylo přes 280 000 nabídek nemovitostí, dnes stěží dosahujeme 65 000 v agregátních číslech. Z naší komunikace s realitními kancelářemi vyplývá, že pokud se do nabídky dostane zajímavá nemovitost, tak se nedostane ani na veřejný trh. Realitní kanceláře disponují seznamy zájemců o nemovitosti vyloženě ve frontách. Za úspěšnou realitní kancelář se dnes dá považovat ta, která prostě umí „nabrat„,“ vysvětluje Tomáš Urbánek z realitního portálu RealityMat.cz.
Metody jsou různé. Ze statistik vyplývá, že ta realitní kancelář, která se vydala cestou nových technologií, jako jsou video a virtuálníprohlídky, nebo přímo pracují s Matterportem, nemají žádný problém s novými klienty.
Pro toho, kdo chce prodat bezpečně svou nemovitost skrze realitní kancelář, je důležité, aby do prodeje nemovitosti daná RK dala všechno a přizpůsobila se například aktuální digitalizaci. U prodávajících jsou tedy v kurzu realitní kanceláře, které vytváří homestaging, 3D skenují nemovitost, při focení dosvětlují, zřizují webové stránky prodávané nemovitosti a exportují na nejnavštěvovanější servery. Kombinací těchto důležitých nástrojů se oddělují úspěšné realitky od těch méně úspěšných,“ uvádí Urbánek.
Důležité je, se přizpůsobit
Ve Videobydlení pomáháme realitním kancelářím jít s dobou formou OMNI Channel marketingu. Jedná se o nástroje budování zpětných odkazů (link building), pomoc při vylepšování celkového SEO a zveřejňování kvalitních PR článků v blogu. Kombinací těchto faktorů dochází k úspěchům na všech frontách,“ doplňuje Kryštof Kubajko z realitního portálu Videobydleni.cz.

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Vývoj fincentrum hypoindexu

%6.28 Aktuální výše Hypoindexu

2.51%

2.61%

2.67%

2.84%

3.14%

3.39%

3.81%

4.14%

4.52%

4.62%

4.88%

5.33%

5.71%

6.24%

6.28%
Historie vývoje


Související články

Bydlení bude dále zdražovat. I kvůli podfinancovaným fondům oprav

Měsíční náklady potřebné k bydlení neustále rostou, například zálohy na energie se jen v posledním roce zvýšily hned několikrát. Trochu stranou doposud stály odvody do SVJ u bytových domů. Stávající pravidelné platby ale často nezohledňují nárůst nákladů nebo cen nutných i plánovaných stavebních úprav.

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

05. 08. 2022

Hypoteční sazby začínají být neúnosné i pro střední třídu

Očekávání otočení vývoje hypotečních sazeb se stále posouvá. Na počátku roku se hovořilo o tom, že by sazby mohly začít klesat na začátku roku 2023. Dnes se už hovoří spíše o jeho konci. Dopady zvyšujících se úrokových sazeb jsou samozřejmě vidět na vývoji splátek hypoték, které už dnes dosahují takových čísel, že i pro střední […]

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

03. 08. 2022


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.