EUR 24.155

USD 20.708

REPO sazba ČNB 3.50 %

Inflace 2.10 %

EUR 24.155

USD 20.708

11. 06. 2021

SAS: I fotbal potřebuje umělou inteligenci

 

Právě dnes odstartuje největší sportovní událost letošního roku v Evropě – fotbalové mistrovství EURO 2021. Ačkoli se to může zdát nečekané, i do této nejoblíbenější hry na světě stále více proniká umělá inteligence (AI). Její rolí není zvýšit IQ hráčů nebo zpřesnit střelu při kontaktu moderní kopačky s míčem, ale zlepšit organizaci a vytvořit příjemnější prostředí pro fanoušky.

Loading



 


 „Umělá inteligence určitě nebude radit hráčům, komu přihrát, kdy a jakou silou vystřelit na branku nebo kdy se svalit na trávník. Fotbal zůstane takový, jaký je, a to je dobře. To, co chceme a dokážeme změnit, je připravit po organizační a technické stránce pro fanoušky nejlepší a ničím nerušený zážitek a neopakovatelný pocit z nádherné hry. A k tomu máme vše, co potřebujeme – technologie a data,“ uvedl Petr Šlajchrt, Country Director společnosti SAS Institute pro Českou republiku
Uvádíme tři konkrétní příklady, kde společnost SAS, světový lídr v analýze dat, strojovém učení a umělé inteligenci, pomáhá zlepšovat prostředí pro fanoušky a lépe organizovat zápasy včetně dodržování protiepidemických pravidel.

Bezpečný návrat na tribuny

Návrat k normálu je zkouškou toho, jak dobře byl čas pandemie využit ke zlepšení vztahu s fanoušky, kteří několik měsíců nemohli fandit svým týmům přímo z tribun. Americká společnost AEG Sports, odpovědná za sportovní zařízení vč. stadionu pro fotbalový tým Los Angeles Galaxy, využívá platformu SAS Viya běžící na cloudu Microsoft Azure k pochopení potřeb a nálad fanoušků během lockdownu a jejich očekávání po otevření stadionů. Pokročilé analytické algoritmy zohledňující vlastnosti konkrétního stadionu umožňují optimálně plánovat rozložení sedadel při zachování omezení a bezpečnostních standardů.

Podpora fotbalových federací v Belgii a Nizozemsku

Klíčem k úspěchu sportovního marketingu je poskytování jednotných zkušeností napříč různými kontaktními kanály. Je důležité nejen přilákat nové fanoušky, ale také ocenit ty, kteří dlouhodobě podporují své týmy, například nabídkou speciálních slevových kódů.
Belgický fotbalový svaz a Nizozemská fotbalová federace využívají systém SAS Customer Intelligence 360. Jedná se o platformu pro správu zákaznických zkušeností, rozpočty reklamních kampaní a na ochranu osobních údajů. Řešení poskytuje možnost sdílet potřebné informace prostřednictvím mobilního telefonu, webových stránek, e-mailu nebo jiného online kanálu.

Umělá inteligence vypočítá cenu vstupenky

S podporou analytiky a umělé inteligence probíhá také proces stanovení cen vstupenek na zápasy. SAS Viya pomáhá společnosti AEG Sports optimalizovat proces prodeje vstupenek. Rozhodnutí o tom, kolik fanoušků bude muset zaplatit za sledování zápasu přímo na stadionu, se realizuje na základě analýzy mnoha proměnných, jako je poptávka po lístcích, kapacita zařízení nebo aktuální epidemiologický stav.
Vazba mezi kluby nebo fotbalovými federacemi a fanoušky je jedinečná. S fanoušky nelze zacházet jako s běžnými zákazníky, protože vztah k týmu je pro ně něco velmi osobního. Kontakt s nimi vyžaduje výjimečné odhodlání a citlivost marketingových oddělení. Zpráva určená fanouškům se nemůže omezovat pouze na prodejní nabídku, musí také budovat smysl pro komunitu a vyvolávat pozitivní emoce, na nichž je sport koneckonců založen.

Loading

Vývoj Swiss Life Hypoindexu

%4.91 Aktuální výše Swiss Life Hypoindexu

5.38%

5.34%

5.32%

5.22%

5.13%

5.11%

5.05%

5.01%

4.96%

4.94%

5.03%

5.05%

4.99%

4.91%

4.91%
Historie vývoje

 

 


Související články

Domy v hlavním městě zdražily meziročně o desetinu. Jak si vedla další velká města?

Ceny starších domů dál rostou. Meziroční porovnání ukázalo zdražení o 10 procent v Praze, o 9 procent v Brně a v Ostravě dokonce o 15 procent. Při krátkodobějším kvartálním srovnání už se v některých městech objevily náznaky korekce, nicméně konkrétně v hlavním městě domy zdražily o 6 procent i při srovnávání čtvrtletí. Aktuálně se zde cena za metr čtvereční […]

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

13. 11. 2025

Praha se blíží k rekordnímu prodeji bytů, nabídka zůstává nedostatečná

Nejnovější data z rezidenčního trhu potvrzují pokračující silný zájem o nové byty v Praze. Za první tři letošní čtvrtletí se prodalo 6000 nových bytů, meziročně o 12 % více. Celkové letošní prodeje by tak mohly přesáhnout 7500 bytů, což by znamenalo nový pražský prodejní rekord. Naproti tomu nabídka bytů již téměř tři roky stagnuje a zůstává nedostatečná, což se projevilo dalším […]

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

27. 10. 2025

Přehled aktuálních sazeb hypoték: Mezi nejlevnější a nejdražší hypotékou je rozdíl 2 p. b.

V říjnu se úrokové sazby hypotečních úvěrů stabilizovaly. Pouze dvě banky přistoupily k drobným korekcím, a to jak směrem nahoru, tak i dolů. Stále platí, že nejvýhodnější nabídku má Moneta, kde lze u tříleté hypotéky získat sazbu 3,99 %. Moneta tuto nejvýhodnější sazbu nabízela minulý měsíc i u pětileté fixace, tu však v říjnu zvýšila na 4,14 […]

Text: Milan Vodička

Foto: Shutterstock

24. 10. 2025