Pondělí 18. listopadu. Svátek má Romana.

Chalupu má každý šestý Čech, za její údržbu utrácíme minimálně

18.06.2019 01:06 Tisková zpráva: Raiffeisen stavební spořitelna

Čtyři z deseti chalupářů se o veškeré opravy postarají sami. I díky tomu jsou náklady Čechů na údržbu jejich rekreačních nemovitostí v průměru jen kolem 14 000 korun ročně.

Malá dřevěná chatka u řeky, roubenka v horách nebo stará selská chalupa po prarodičích. Taková místa na trávení víkendů a prázdnin Čechy stále lákají. Svou chatu nebo chalupu vlastní každý šestý Čech a další třetina dotázaných by si ji chtěla pořídit. Vyplývá to z průzkumu NMS Market Research pro Raiffeisen stavební spořitelnu.

Ukázalo se, že mladí lidé, kteří často na chalupách prožili velkou část svého dětství, na ně mají dobré vzpomínky a podobné prázdniny by chtěli i pro své děti. Ve věkové skupině do 35 let sice svou chatu nebo chalupu vlastní jen každý desátý, ale téměř polovina by ji chtěla mít.

„Pořízení bydlení na samotě, v přírodě nebo v menší vesnici může být zajímavou investicí. Pokud je chalupa na dobře přístupném místě, lze v budoucnosti uvažovat o její rekonstrukci na dlouhodobé bydlení. Chata nebo chalupa tak může být zajímavým zajištěním na stáří nebo jako klidné bydlení pro vaše děti a vnoučata,“ říká Lenka Molnárová, tisková mluvčí Raiffeisen stavební spořitelny.

Průzkum dále ukázal, že provoz letního bydlení Čechy příliš nestojí. A to díky české zálibě v kutilství. Čtyři z deseti oslovených zvládnou svou chatu udržovat zcela svépomocí. 53 % pak svěřuje řemeslníkům pouze velké práce.

„I díky šikovným majitelům jsou průměrné výdaje na údržbu chalupy jen okolo 14 000 korun ročně, třetina chalupářů dokonce utratí méně než 5 000 korun. Takové výdaje mohou stačit na menší opravy. Časem ale třeba bude nutné opravit střechu nebo vyměnit okna a na takové výdaje už je nutné mít naspořeno,“ uzavírá Lenka Molnárová.

 

Jaká charakteristika se na vás nejvíce hodí?

 

 

Kutíte na své chatě / chalupě rádi sami nebo vše necháváte na řemeslnících?

 

 

 

Zdroj dat: NMS Market Research, vzorek 1 002 respondentů.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *