EUR 24.185

USD 20.867

REPO sazba ČNB 3.50 %

Inflace 2.50 %

EUR 24.185

USD 20.867

02. 09. 2022

Kvalita obsluhy zájemců o hypotéku u tuzemských bank se meziročně zlepšila

 

  • Nejlepšího celkového výsledku dosáhli již po čtvrté za sebou zástupci MONETA Money Bank, nejvyšší hodnocení pouze oblasti jednání s poradcem vykázala Raiffeisenbank, „skokanem“ posledních let je Komerční banka
  • Průměrné hodnocení oproti roku 2021 vzrostlo o 5 procentních bodů (zatímco mezi roky 2019 a 2021 se o 8 p.b. snížilo)

Studie Hypotéky každoročně hodnotí a porovnává úroveň kvality obsluhy potenciálních zájemců o hypoteční úvěr mezi nejvýznamnějšími tuzemskými bankami. A stejně jako v předchozích posledních čtyřech ročnících dosáhla i letos na nejvyšší celkové hodnocení MONETA Money Bank s výsledkem 74 %. Průměrný tržní výsledek se meziročně zvýšil o 5 procentních bodů na 65 %. Aktuální měření probíhalo v červnu.

Loading



 

„Současné výsledky opět vykazují růstový trend průměrného tržního hodnocení, jehož nejvyšší úroveň byla 70 % v roce 2019,“ otevírá pohled na aktuální naměřené hodnoty Michal Skalický, senior consultant společnosti Market Vision, která Studii již více než 15 let každoročně realizuje. „Při nastavování nových ročníků je jedním ze zásadních faktorů udržení co možná nejvyšší míry kontinuity k porovnávání vývoje výsledků v čase a změny tak bývají minimální. Oproti předchozím rokům jsme nyní ale do bodovaného hodnocení nově doplnili sledování zpětného kontaktu ze strany bankéřů po absolvovaném jednání a po přepočtení výsledků se zahrnutím této oblasti vychází průměrné hodnocení na 63 %. Toto bude ale relevantní k porovnání až pro další roky, předchozí nastavení se posledních několik let neměnilo a výsledky tak jsou zcela srovnatelné v čase, přibližuje principy hodnocení a sledování vývoje trhu Skalický.

A zároveň dodává, že při přípravě nastavení se nelze vyhnout novým trendům: „Od loňského ročníku jsme zohlednili možnou formu vzdálené obsluhy, která se v poslední době začala rozšiřovat, což letošní výsledky Studie potvrzují. Konkrétně ve 31 % z 90 sledovaných procesů došlo k obsloužení klienta pouze na dálku (výhradně po telefonu, nikoliv formou video-schůzky, aj.), což představuje meziročně o 11 p.b. více. V případě České spořitelny, mBank a Raiffeisenbank se jednalo o rovnou polovinu z 10 procesů realizovaných u každé společnosti,“ doplňuje Skalický.

 

Za nejlépe hodnocenou MONETA Money Bank (74 %) se umístily Komerční banka a Raiffeisenbank se shodným ziskem 72 %. Raiffeisenbank byla zároveň nejlepší v hodnocení pouze samostatné oblasti jednání s klientem představující nejvýznamnější z dílčích sledovaných výstupů (dalšími jsou internetové stránky, infolinka a subjektivní hodnocení mystery shopperů): „Pořadí sledovaných společností je dlouhodobě stabilní a vysoce konzistentní. Za zmínku stojí v poslední době pozorované zlepšování v případě Komerční banky, která byla v roce 2019 na předposledním, v roce 2021 na pátém a nyní již na druhém místě celkového žebříčku. Tento trend se nám v loňském roce potvrdil rovněž u druhé pravidelně realizované studie hodnotící úroveň kvality obsluhy reálných klientů u nejvýznamnějších tuzemských bank, kde Komerční banka postoupila ze šestého na třetí nejlepší umístění,“ doplňuje Skalický výsledky pohledem jednotlivých sledovaných společností.

REKLAMA

 

„K již zmíněnému stejnému typu studie na téma obsluhy reálných klientů bychom letos na podzim rádi spustili ještě další nový typ, který aktuálně diskutujeme s našimi klienty. A zatím to vypadá, že by mohlo jít o srovnání kvality obsluhy zájemců o zhodnocení / investování volných finančních prostředků, ale finální rozhodnutí ještě nepadlo,“ uzavírá a přibližuje další plány ze strany společnosti Market Vision Michal Skalický.

Loading

Vývoj Swiss Life Hypoindexu

%4.91 Aktuální výše Swiss Life Hypoindexu

5.38%

5.34%

5.32%

5.22%

5.13%

5.11%

5.05%

5.01%

4.96%

4.94%

5.03%

5.05%

4.99%

4.91%

4.91%
Historie vývoje

 

 


Související články

Bez zásadní změny stavební legislativy nepůjde Česko restartovat

Přebujelá byrokracie, komplikovanost stavebního řízení a nefunkční povolovací systém zbytečně dusí českou ekonomiku. Hospodářská komora ČR proto vítá iniciativu co nejrychleji rozpohybovat stavebnictví a zásadně zjednodušit i zrychlit povolování staveb, aby se znovu otevřel prostor pro investice a zejména bytovou výstavbu.

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

19. 11. 2025

Stane se letošní rok druhým nejúspěšnějším podle objemu poskytnutých hypoték?

V říjnu 2025 poskytly banky a stavební spořitelny nové hypotéky za 29,4 miliardy Kč. Od začátku roku tak jejich objem dosáhl 265 miliard korun, což je o 78 miliard více než před rokem. Oproti září aktivita nepatrně zeslábla, ale v posledních třech měsících se v průměru (po sezónním očištění) poskytly nové hypotéky v objemu necelých 29 miliard korun. […]

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

18. 11. 2025

Nabídka bytů zůstává nedostatečná. Bez zásadní změny navíc hrozí, že brzy nebude co stavět

Počet volných bytů v metropoli se dlouhodobě pohybuje mezi 5500-5700 jednotkami, a to i přesto, že investoři v hlavním městě podle analýz připravují výstavbu téměř 150 tisíc nových bytů. Ty se ale nedaří kvůli nefunkčnímu povolování včas a v dostatečném počtu uvádět na trh.

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

14. 11. 2025