EUR 25.075

USD 24.181

REPO sazba ČNB 3.75 %

Inflace 2.8 %

EUR 25.075

USD 24.181

02. 09. 2022

0 komentářů

Kvalita obsluhy zájemců o hypotéku u tuzemských bank se meziročně zlepšila

 

  • Nejlepšího celkového výsledku dosáhli již po čtvrté za sebou zástupci MONETA Money Bank, nejvyšší hodnocení pouze oblasti jednání s poradcem vykázala Raiffeisenbank, „skokanem“ posledních let je Komerční banka
  • Průměrné hodnocení oproti roku 2021 vzrostlo o 5 procentních bodů (zatímco mezi roky 2019 a 2021 se o 8 p.b. snížilo)

Studie Hypotéky každoročně hodnotí a porovnává úroveň kvality obsluhy potenciálních zájemců o hypoteční úvěr mezi nejvýznamnějšími tuzemskými bankami. A stejně jako v předchozích posledních čtyřech ročnících dosáhla i letos na nejvyšší celkové hodnocení MONETA Money Bank s výsledkem 74 %. Průměrný tržní výsledek se meziročně zvýšil o 5 procentních bodů na 65 %. Aktuální měření probíhalo v červnu.

Loading



 

„Současné výsledky opět vykazují růstový trend průměrného tržního hodnocení, jehož nejvyšší úroveň byla 70 % v roce 2019,“ otevírá pohled na aktuální naměřené hodnoty Michal Skalický, senior consultant společnosti Market Vision, která Studii již více než 15 let každoročně realizuje. „Při nastavování nových ročníků je jedním ze zásadních faktorů udržení co možná nejvyšší míry kontinuity k porovnávání vývoje výsledků v čase a změny tak bývají minimální. Oproti předchozím rokům jsme nyní ale do bodovaného hodnocení nově doplnili sledování zpětného kontaktu ze strany bankéřů po absolvovaném jednání a po přepočtení výsledků se zahrnutím této oblasti vychází průměrné hodnocení na 63 %. Toto bude ale relevantní k porovnání až pro další roky, předchozí nastavení se posledních několik let neměnilo a výsledky tak jsou zcela srovnatelné v čase, přibližuje principy hodnocení a sledování vývoje trhu Skalický.

A zároveň dodává, že při přípravě nastavení se nelze vyhnout novým trendům: „Od loňského ročníku jsme zohlednili možnou formu vzdálené obsluhy, která se v poslední době začala rozšiřovat, což letošní výsledky Studie potvrzují. Konkrétně ve 31 % z 90 sledovaných procesů došlo k obsloužení klienta pouze na dálku (výhradně po telefonu, nikoliv formou video-schůzky, aj.), což představuje meziročně o 11 p.b. více. V případě České spořitelny, mBank a Raiffeisenbank se jednalo o rovnou polovinu z 10 procesů realizovaných u každé společnosti,“ doplňuje Skalický.

 

Za nejlépe hodnocenou MONETA Money Bank (74 %) se umístily Komerční banka a Raiffeisenbank se shodným ziskem 72 %. Raiffeisenbank byla zároveň nejlepší v hodnocení pouze samostatné oblasti jednání s klientem představující nejvýznamnější z dílčích sledovaných výstupů (dalšími jsou internetové stránky, infolinka a subjektivní hodnocení mystery shopperů): „Pořadí sledovaných společností je dlouhodobě stabilní a vysoce konzistentní. Za zmínku stojí v poslední době pozorované zlepšování v případě Komerční banky, která byla v roce 2019 na předposledním, v roce 2021 na pátém a nyní již na druhém místě celkového žebříčku. Tento trend se nám v loňském roce potvrdil rovněž u druhé pravidelně realizované studie hodnotící úroveň kvality obsluhy reálných klientů u nejvýznamnějších tuzemských bank, kde Komerční banka postoupila ze šestého na třetí nejlepší umístění,“ doplňuje Skalický výsledky pohledem jednotlivých sledovaných společností.

REKLAMA

 

„K již zmíněnému stejnému typu studie na téma obsluhy reálných klientů bychom letos na podzim rádi spustili ještě další nový typ, který aktuálně diskutujeme s našimi klienty. A zatím to vypadá, že by mohlo jít o srovnání kvality obsluhy zájemců o zhodnocení / investování volných finančních prostředků, ale finální rozhodnutí ještě nepadlo,“ uzavírá a přibližuje další plány ze strany společnosti Market Vision Michal Skalický.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Vývoj Swiss Life Hypoindexu

%5.11 Aktuální výše Swiss Life Hypoindexu

6.02%

5.96%

5.6%

5.62%

5.57%

5.52%

5.51%

5.49%

5.42%

5.38%

5.34%

5.32%

5.22%

5.13%

5.11%
Historie vývoje

 

 


Související články

Měsíční náklady v novostavbách se blíží starší zástavbě, ale s vyšším standardem

Ačkoliv se obecně myslí, že u novostaveb klesají měsíční poplatky za bydlení na minimum, realita je jiná. Podle nové analýzy společnosti Home Portal se celkové náklady (poplatky za služby a energie) v moderních projektech pohybují na obdobné úrovni jako u starších bytů. Díky nižší energetické spotřebě a vyššímu standardu (recepce, garáže, rekuperace) však novostavby nabízejí […]

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

12. 02. 2025

Za kolik mohou města a obce reálně postavit nový byt?

Za kolik je možné v Česku postavit v roce 2025 standardní bytový dům? Na konci ledna byly zveřejněny objemové cenové ukazatele pro letošní rok, z nichž podle přepočtu České komory autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě (ČKAIT) vyplývá, že obce a města mohou při správném řízení a výběru zkušených stavebních odborníků realizovat bydlení pro své občany ve […]

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

11. 02. 2025

Růst cen bytů v Praze loni výrazně překonal inflaci, přesto se prodeje blíží rekordu

Obrovský zájem o nové byty v Praze se projevoval celý loňský rok. V metropoli se loni prodalo celkem 7200 bytů, meziročně o 80 % více. Nabídka i nadále stagnuje a silné poptávce nestačí. Ceny bytů v hlavním městě proto rostly rychleji, než se očekávalo, meziročně o 7 %. Vyplývá to z tržní analýzy developerských společností Central Group, Skanska Residential a Trigema.

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

10. 02. 2025


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *