EUR 24.340

USD 22.967

REPO sazba ČNB 7.00 %

Inflace 8.5 %

EUR 24.340

USD 22.967

02. 09. 2022

0 komentářů

Kvalita obsluhy zájemců o hypotéku u tuzemských bank se meziročně zlepšila

 

  • Nejlepšího celkového výsledku dosáhli již po čtvrté za sebou zástupci MONETA Money Bank, nejvyšší hodnocení pouze oblasti jednání s poradcem vykázala Raiffeisenbank, „skokanem“ posledních let je Komerční banka
  • Průměrné hodnocení oproti roku 2021 vzrostlo o 5 procentních bodů (zatímco mezi roky 2019 a 2021 se o 8 p.b. snížilo)

Studie Hypotéky každoročně hodnotí a porovnává úroveň kvality obsluhy potenciálních zájemců o hypoteční úvěr mezi nejvýznamnějšími tuzemskými bankami. A stejně jako v předchozích posledních čtyřech ročnících dosáhla i letos na nejvyšší celkové hodnocení MONETA Money Bank s výsledkem 74 %. Průměrný tržní výsledek se meziročně zvýšil o 5 procentních bodů na 65 %. Aktuální měření probíhalo v červnu.

Loading



 

„Současné výsledky opět vykazují růstový trend průměrného tržního hodnocení, jehož nejvyšší úroveň byla 70 % v roce 2019,“ otevírá pohled na aktuální naměřené hodnoty Michal Skalický, senior consultant společnosti Market Vision, která Studii již více než 15 let každoročně realizuje. „Při nastavování nových ročníků je jedním ze zásadních faktorů udržení co možná nejvyšší míry kontinuity k porovnávání vývoje výsledků v čase a změny tak bývají minimální. Oproti předchozím rokům jsme nyní ale do bodovaného hodnocení nově doplnili sledování zpětného kontaktu ze strany bankéřů po absolvovaném jednání a po přepočtení výsledků se zahrnutím této oblasti vychází průměrné hodnocení na 63 %. Toto bude ale relevantní k porovnání až pro další roky, předchozí nastavení se posledních několik let neměnilo a výsledky tak jsou zcela srovnatelné v čase, přibližuje principy hodnocení a sledování vývoje trhu Skalický.

A zároveň dodává, že při přípravě nastavení se nelze vyhnout novým trendům: „Od loňského ročníku jsme zohlednili možnou formu vzdálené obsluhy, která se v poslední době začala rozšiřovat, což letošní výsledky Studie potvrzují. Konkrétně ve 31 % z 90 sledovaných procesů došlo k obsloužení klienta pouze na dálku (výhradně po telefonu, nikoliv formou video-schůzky, aj.), což představuje meziročně o 11 p.b. více. V případě České spořitelny, mBank a Raiffeisenbank se jednalo o rovnou polovinu z 10 procesů realizovaných u každé společnosti,“ doplňuje Skalický.

 

Za nejlépe hodnocenou MONETA Money Bank (74 %) se umístily Komerční banka a Raiffeisenbank se shodným ziskem 72 %. Raiffeisenbank byla zároveň nejlepší v hodnocení pouze samostatné oblasti jednání s klientem představující nejvýznamnější z dílčích sledovaných výstupů (dalšími jsou internetové stránky, infolinka a subjektivní hodnocení mystery shopperů): „Pořadí sledovaných společností je dlouhodobě stabilní a vysoce konzistentní. Za zmínku stojí v poslední době pozorované zlepšování v případě Komerční banky, která byla v roce 2019 na předposledním, v roce 2021 na pátém a nyní již na druhém místě celkového žebříčku. Tento trend se nám v loňském roce potvrdil rovněž u druhé pravidelně realizované studie hodnotící úroveň kvality obsluhy reálných klientů u nejvýznamnějších tuzemských bank, kde Komerční banka postoupila ze šestého na třetí nejlepší umístění,“ doplňuje Skalický výsledky pohledem jednotlivých sledovaných společností.

 

REKLAMA

„K již zmíněnému stejnému typu studie na téma obsluhy reálných klientů bychom letos na podzim rádi spustili ještě další nový typ, který aktuálně diskutujeme s našimi klienty. A zatím to vypadá, že by mohlo jít o srovnání kvality obsluhy zájemců o zhodnocení / investování volných finančních prostředků, ale finální rozhodnutí ještě nepadlo,“ uzavírá a přibližuje další plány ze strany společnosti Market Vision Michal Skalický.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Vývoj Swiss Life Hypoindexu

%6.1 Aktuální výše Swiss Life Hypoindexu

6.24%

6.28%

6.23%

6.2%

6.31%

6.34%

6.34%

6.37%

6.27%

6.3%

6.32%

6.3%

6.24%

6.19%

6.1%
Historie vývoje


Související články

Pronajímáte byt? Nájemce si může zřídit trvalý pobyt i bez vašeho souhlasu a vědomí

Nájemce, který je občanem České republiky, nepotřebuje ke zřízení trvalého pobytu v pronajaté nemovitosti souhlas majitele. Pronajímatel se o tom dokonce ani nemusí dozvědět. Úřad navíc trvalý pobyt zapíše, i kdyby to bylo v nájemní smlouvě výslovně zakázáno. Toto pravidlo přitom může přinést řadu rizik pro vlastníky nemovitostí.

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

26. 09. 2023

Nastane konec dlouhých fixací hypoték?

Devět z deseti lidí s hypotékou preferuje dlouhodobější fixace úrokových sazeb, tedy na pět let a déle. Ty by ale mohly skončit kvůli nevyjasněné situaci u možností předčasného splácení hypoték. S nestabilitou úroků na trhu se totiž riziko pro banky stává neúměrným. Dlouhodobější fixace přitom přinášejí stabilitu do rodinného rozpočtu a chrání klienty před nečekaným zvyšováním měsíčních splátek.

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

25. 09. 2023


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *