EUR 24.210

USD 20.786

REPO sazba ČNB 3.50 %

Inflace 2.10 %

EUR 24.210

USD 20.786

01. 09. 2020

Mladí lidé chtějí v dnešní době peníze hned na ruku

 

Jak se staví mladí lidé k tématu úspor? Umí si na peníze počkat a uspořit? Nebo si raději vezmou peníze hned na ruku a budoucnost neřeší? Právě na to se zaměřila Modrá pyramida s novou kampaní Klíčová otázka. Kampaň vychází ze známého marshmallow testu, adaptovaného do finančního prostředí. V experimentu bylo zjištěno, že víc jak polovina mladých sáhla po okamžité peněžní odměně.

Loading



 


Průběh experimentu
Celkem 50 mladých lidí (převážně z řad studentů) ve věku 18 – 24 let z celé České republiky se na začátku srpna zúčastnila neobvyklého sociálního experimentu Modré pyramidy postaveného na známém marshmallow testu: Jde o pokus, kdy byl malým dětem nabídnut bonbon marshmallow, který mohly sníst hned. Děti, které dokázaly odolat jednomu bonbonu a počkat si na dva, měly v dospělosti po všech stránkách lepší život. Odolaly pokušení, většinou byly v životě úspěšnější, měly vůli a dokázaly se překonat.
Ale co se stane, když už nepůjde jen o bonbony?
Když jde o vyhodnocování krátkodobých a dlouhodobých benefitů, většina z nás se nechová racionálně. Náš instinkt je preferovat okamžité uspokojení před větší odměnou, na kterou bychom si museli počkat. Bohužel zrovna u bydlení se tento přístup moc nevyplácí. „Průměrný člověk nemá šanci si vlastní bydlení pořídit, pokud není ochotný začít si včas spořit několik let dopředu tak, aby se jeho finanční prostředky postupně navyšovaly. Nicméně nikdy není pozdě tuto diskuzi s dětmi začít. Právě proto Modrá pyramida spustila tento společenský experiment, který má za cíl ve společnosti otevřít diskuzi na téma, jak moc jsou mladí lidé emotivní při rozhodování o penězích a jak je důležité tuto problematiku řešit již od útlého věku,“říká Ondřej Suchý, manažer marketingu Modré pyramidy.
Aktéři dostali od moderátora a hlavního protagonisty kampaně Jakuba Kotka klíčovou otázku: Vezmeš si hned teď 1 000 Kč na ruku anebo si počkáš rok na 2 000 Kč? „Bylo to celkem vyrovnané a do poslední chvíle jsme nevěděli, jak celý experiment dopadne. Je vidět, že mladí lidé nad svojí budoucností a nad otázkou financí čím dál více přemýšlejí, což je velice pozitivní zjištění. Velký vliv v jejich rozhodování hrálo jejich rodinné zázemí a aktuální finanční situace. Výsledek byl i tak velmi těsný. Celkem 54 % mladých lidí raději zvolilo první možnost, kdy si vzali 1 000 Kč a odešli. Naopak 46 % respondentů zahájilo roční odpočet pro získání svých 2 000 Kč,“ popisuje Lenka Lánská z marketingu Modré pyramidy.
Klíčová otázka – kampaň
Kampaň má několik fází – první fáze bez brandingu byla spuštěna 17. srpna 20 vteřinovou upoutávkou směřující ke klíčové otázce, která ovlivní respondentům život a bude jim v rámci experimentu položena. Cílem je zvýšit povědomí o kampani a vzbudit zájem o následné zhlédnutí celého experimentu. Současně s upoutávkou byla spuštěna i speciální webová stránka klicovaotazka.cz, na které běžel odpočet času, který zbýval do odhalení kompletní kampaně. Druhá fáze, tentokrát již s  brandem Modré pyramidy, odstartovala 1. 9. 2020 hlavním  video spotem představujícím dokumentární formou  výsledek celého experimentu. Tato fáze je podpořena jak v online prostředí na sociálních sítích, tak i prostřednictvím PR článků a rovněž ve spolupráci s TV Óčko. Na microsite  www.klicovaotazka.cz je k vidění celý experiment a zájemci se zde dozví, kromě detailů celé kampaně, jak efektivně spořit. Za strategií a kreativou kampaně stojí agentura Brain One, veškerou produkční část kampaně realizovala Modra pyramida in-house pod vedením režiséra Jana Hegara ve spolupráci s agenturou Wesnap a fotografem Adamem Čadou. Internetovou část kampaně obstaral Aleš Klika – online manager Modré pyramidy.
 

Loading

Vývoj Swiss Life Hypoindexu

%4.91 Aktuální výše Swiss Life Hypoindexu

5.38%

5.34%

5.32%

5.22%

5.13%

5.11%

5.05%

5.01%

4.96%

4.94%

5.03%

5.05%

4.99%

4.91%

4.91%
Historie vývoje

 

 


Související články

Stavební spořitelny rozvíjí nové sféry „zeleného financování“

Stavební spořitelny budou i nadále kromě spolupráce se státem rozvíjet nové sféry zeleného financování. Monika Truchliková, místopředsedkyně AČSS (Asociace českých stavebních spořitelen) a generální ředitelka Modré pyramidy stavební spořitelny, vidí velký potenciál stavebního spoření ve dvou oblastech – energetických renovacích rodinných a bytových domů a financování družstevního bydlení.

Text: redakce hypoindex.cz

12. 09. 2025

Co dělat se stavebním spořením po 6 letech? Vybrat, nevybrat, nebo založit znovu?

Jak naložit se stavebním spořením, když můžete naspořené prostředky vybrat, aniž byste přišli o státní příspěvky? Ideální je rozhodnout se ještě před tím, než skončí vázací lhůta šesti let od založení spoření. Lesk jednoho z kdysi nejpopulárnějších spořicích produktů v posledních letech poněkud zašel, ale může se mu blýskat na lepší časy. Podívejte se na možnosti, které […]

Text: Milan Vodička

Foto: Shutterstock

01. 09. 2025

spořit na bydlení

Jak si spořit na bydlení, když už nechcete stavební spoření

Podpora stavebního spoření byla omezena na pouhých tisíc korun státní podpory za rok. A to při úložce 20 000 Kč ročně. Pokud vezmeme v úvahu to, že výkonnost stavebního spoření je velmi nízká a v posledních letech nedokázala ani porazit inflaci, tak je možná čas najít si jiný způsob spoření na bydlení.

Text: Hana Bartušková

Foto: Shutterstock

21. 03. 2024