EUR 25.265

USD 23.707

REPO sazba ČNB 5.75 %

Inflace 2.0 %

EUR 25.265

USD 23.707

07. 07. 2021

0 komentářů

Praha je na 137. místě v žebříčku nejzacpanějších měst, například Bratislava je na tom hůře, je 88. Veřejnou dopravu denně využívá 34 % lidí, několikrát týdně pak 32 %

 

Příměstské vlaky a dobrá dopravní infrastruktura s propojením na městskou hromadnou dopravu, jsou základem moderního města. Praha, která se dopravními problémy ve špičkách potýká, jako každé jiné velkoměsto, je na tom však ve srovnání dobře. Dle údajů TomTom je Praha na 137. místě v žebříčku nejzacpanějších měst. To jednoznačně ukazuje, že fungující příměstská doprava umí dopravním špičkám metropole ulehčit. Přitom více než 30 % ekonomicky aktivních lidí pracujících v Praze do hlavního města dojíždí.

Loading



 

Ze srovnání vychází Praha dobře
„Dle uváděného žebříčku je mnohem ucpanější sousední Bratislava, a to na 88. místě. Podle dat začíná pražská ranní špička v 7.00, vrcholí kolem 8.00 a uklidňuje se po deváté. Odpoledne trvá od 15 do 18 s kulminací ve čtyři. Provoz se liší během týdne: ráno je nejhustší v pondělí a úterý, navečer zase ve čtvrtek. V pátek je vzhledem k oblibě víkendů na chatách a chalupách rušno už skoro od oběda,“ uvádí Kamil Dunaj z realitní a developerské společnosti Getberg.
Automobilové dopravě ulehčuje veřejná doprava i sdílená auta
Automobilové dopravě v Praze výrazně pomáhá, že dle průzkumu Anytime carsharing 34 % Pražanů využívá veřejnou dopravu denně. Několikrát týdně pak 32 % a sdílené automobily využívá již 11 % Pražanů.  Dále z průzkumu vyplývá, že pouze 16 % Pražanů používá svůj automobil denně. Nejčastěji jej nastartují několikrát týdně (30 %), jednou týdně pak 16 %. 9 % pak vlastní vůz použije několikrát ročně.
Na obzoru je další rozvoj
České dráhy nyní provozují ve velmi dobře pokryté síti v okolí Prahy vlaky CityElefant. Ty pak ještě vylepšují a nabízejí například připojení k internetu přes Wi-Fi či zásuvky pro dobíjení. Do železničního spojení se navíc Praha a Středočeský kraj chystají v blízké budoucnosti investovat. Nyní plánují nákupy více než stovky vlaků. A další plány spočívají v přesunutí městských a příměstských vlaků pod zem a jejich větší propojení s metrem.
Propojení metra s vlaky v přestupních stanicích dalo projektu i druhý název Metro S. Tunely by vedly ze Smíchova do Karlína a z Nuslí na Bubny. Centrální stanicí by pak byla nově vybudovaná Opera v blízkosti hlavního nádraží a Muzea. Vznikly by ale i další nové stanice, například Karlovo náměstí, Florenc a Bratří Synků. Vysokorychlostní vlaky by pak jezdily po povrchu.
Vlak je nové metro
Příměstský vlak je již lidmi běžně vnímán jako nové metro. A lidé se při pořizování bydlení o vlakové spojení zajímají. „Monitor přímého trhu s nemovitostmi zjistil, že počet dotazů na železniční dopravu nebo na vzdálenost od nádraží vzrostl u zájemců o příměstské bydlení mezi roky 2018 a 2019 o třetinu. A počet zmínek o železniční zastávce v inzerátech kategorie nemovitostí za tu dobu narostl dokonce o dvě třetiny,“ říká Kamil Dunaj, Getberg.
Vlaková zastávka poblíž velkých měst se stává jevem, který mění ceny nemovitostí stejným způsobem jako v Praze stanice metra.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Vývoj Swiss Life Hypoindexu

%5.57 Aktuální výše Swiss Life Hypoindexu

6.37%

6.27%

6.3%

6.32%

6.3%

6.24%

6.19%

6.1%

6.05%

6.01%

6.02%

5.96%

5.6%

5.62%

5.57%
Historie vývoje


Související články

Investice do nájemních rezidenčních projektů zaznamenávají v Česku boom

V roce 2023 se v Česku do komerčních nemovitostí investovalo celkem 1290 milionů eur, investice do nájemního bydlení činily 167 milionů eur, což je třikrát více než v roce předchozím. Vzrostl také podíl tohoto segmentu na celkovém objemu investic do komerčních nemovitostí. Zatímco v minulosti (s výjimkou roku 2020) šlo maximálně o 3,3 %, loni to bylo 13 %.

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

19. 04. 2024

Během prvního čtvrtletí se v Brně prodalo nejvíce bytů za dva roky

Za první kvartál roku 2024 našlo své kupce celkem 246 brněnských novostaveb. Oproti průměru za předchozí rok, který byl poznamenán utlumenou poptávkou v důsledku vysokých úrokových sazeb, se jedná o 100% nárůst. Jak vyplývá z dat společnosti Trikaya, začátek letošního roku byl natolik úspěšný, že dokonce překonal dlouhodobý průměr. Ceny zatím stoupají pozvolna, pohybují se […]

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

17. 04. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *