EUR 24.210

USD 20.786

REPO sazba ČNB 3.50 %

Inflace 2.10 %

EUR 24.210

USD 20.786

17. 12. 2024

Revitalizace náměstí Republiky začne v příštím roce

 

Přípravy revitalizace důležitého ostravského dopravního uzlu náměstí Republiky finalizují. Projekt přinese změny a zlepšení pro všechny cestující. Společně se zlepšením prostředí se zvýší také kvalita tramvajové dopravy, redukce kolejí na dvě a prodloužení nástupní hrany umožní plynulejší přestupy.

Loading



 

Stavba má za cíl zjednodušit přestupní vazby pro cestující v rámci přestupního uzlu a estetizovat prostory Frýdlantských mostů – podchody, nástupiště, rampy. Součástí řešení je i propojení nadzemních pěších tras v závislosti na úpravách podchodu. Z důvodů zatékání do prostorů podchodů je další součástí stavby oprava tramvajového mostu.

Stavba řeší přestavbu tramvajové trati v prostoru náměstí Republiky, přestavbu vjezdové části na ÚAN a rekonstrukci prostoru podchodů Frýdlantských mostů. Součástí stavby je oprava silničních mostů v obou směrech.

Tato revitalizace je rozdělena do několika investičních akcí, které jsou mezi sebou vzájemně koordinovány. Do této stavby jsou zahrnuty části lokality, které jsou mezi sebou úzce provázány a vzájemně se ovlivňují. Město nechalo na tuto revitalizaci zpracovat projektovou dokumentaci, kterou realizovala společnost AFRY,“ řekl náměstek primátora Břetislav Riger.

V rámci rekonstrukce by mělo dojít k odstranění veškerého původního vybavení a prodejních stánků, zaslepení jednoho ramene podchodu a prosvětlení centrálního prostoru dvěma světlíky. Měla by tu vzniknout kavárna se zahrádkou v ozeleněném atriu a celý prostor by měl dostat moderní mobiliář a design.

REKLAMA

Návrh nového vzhledu podchodu a zastřešení nástupišť zpracoval tým architektů ze společnosti AFRY CZ. Společnými investory projektu jsou město Ostrava a Dopravní podnik Ostrava a.s. Projekt by měl být spolufinancován z prostředků EU. Začátek realizace je naplánován na jaro 2025.

Kromě zmíněných nástupišť a trati se dočkají opravy i ostatní související objekty. Jedná se mimo jiné o úpravu přilehlých podchodů, které slouží pro přestup na ostatní druhy veřejné dopravy, zejména autobusovou a trolejbusovou a současně i úpravu nájezdu na ÚAN z ulice Vítkovické a přilehlých nástupišť.

Stávající podchody zůstanou částečně zachovány, úsek podchodu k autobusovému nádraží a k nákupnímu centru Karolina bude s ohledem na zajištění bezpečnosti chodců zaslepen. Prostor stávajících podchodů bude estetizován. Bude provedeno osazení pojízdných chodníků u výstupů k tramvajovým nástupištím a na výstupu k autobusové zastávce MHD u ÚAN. Přístup na tramvajová nástupiště bude zajištěn také pomocí osobního výtahu.

Stávající křižovatka ulic 28. října, Senovážná a Vítkovická bude záměrem dotčena pouze okrajově.

Tři současná tramvajová nástupiště zastávky náměstí Republiky budou redukována na dvě, což vyvolá úpravu světelné signalizace křižovatky a celkové organizace tramvajové dopravy. V rámci úpravy tramvajové trati dojde i k výměně trakčních stožárů v prostoru křižovatky ul. 28. října x ul. Vítkovická a podél tramvajových nástupišť na zastávce náměstí Republiky. Zároveň dojde k výstavbě nového spojovacího chodníku mezi tramvajovým nástupištěm a připravovaným výtahem, který je součástí navazující stavby „Parkoviště pod Frýdlantskými mosty“. Spolu s úpravou křižovatky, komunikací a tramvajové tratě dojde k nutným přeložkám sítí technické infrastruktury.

Součástí veřejné zakázky Revitalizace náměstí Republiky jsou také další stavební práce. Stavba řeší obnovu silničních mostů, včetně části celkové opravy části silnice II/479 v ulici 28.října, dále pak opravu části silnice III/4793 v ulici Vítkovická. Předpokládané náklady na tyto stavbu ve výši 37 200 000 korun bez DPH budou hrazeny z prostředků Správy silnic Moravskoslezského kraje a jsou již součástí níže uvedené celkové částky

Zadavateli uvedených stavebních prací je statutární město Ostrava, Dopravní podnik Ostrava a.s. a Správa silnic Moravskoslezského kraje. Předpokládaná doba realizace stavby je stanovena na 399 dní. Předpokládané náklady vycházející z dokumentace pro stavební povolení jsou ve výši 370 317 217 korun bez DPH.

Loading

Vývoj Swiss Life Hypoindexu

%4.91 Aktuální výše Swiss Life Hypoindexu

5.38%

5.34%

5.32%

5.22%

5.13%

5.11%

5.05%

5.01%

4.96%

4.94%

5.03%

5.05%

4.99%

4.91%

4.91%
Historie vývoje

 

 


Související články

Cena moderní formy nájemního bydlení (BTR) překročila v Praze 600 Kč za metr čtvereční a měsíc

V projektech institucionálního nájemního bydlení typu build-to-rent (BTR) v Praze vzrostlo meziročně nájemné o více než 14 % a přesáhlo 600 Kč za metr čtvereční a měsíc. V přepočtu na byt jde o průměrné měsíční nájemné přesahující 37 tisíc Kč, přičemž nejvyšší dosahované nájemné se pohybuje na úrovni 770 Kč za metr čtvereční a měsíc. […]

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

05. 12. 2025

Největší developer odkládá výstavbu nových bytů. Jak to ovlivní dostupnost bydlení?

Největší rezidenční stavitel Central Group, stejně jako celý trh, nyní zažívá prodejní i stavební boom. Ve výstavbě má firma rekordních 3200 bytů v osmi lokalitách po celé Praze. A to bez potřeby bankovních úvěrů. Také prodeje nových bytů má v letošním roce rekordní. Přesto nyní o jeden rok odkládá zahájení všech svých nových projektů. Důvodem je nezdravé přehřívání stavebního trhu.

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

04. 12. 2025

Studie: Proč majitelé bytů a domů věří, že svět je spravedlivý

Představte si, že vám najednou vzroste cena bytu o 30 procent. Necítíte se o trochu chytřejší, pracovitější, prostě „lepší“? A co když ceny rostou dál a dál. Ne proto, že byste vy osobně něco udělali, ale proto, že centrální banka tiskne peníze, přistěhovalci chtějí bydlet v Praze nebo spekulanti nakupují celé činžáky? Podle dvou studií […]

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

03. 12. 2025