04. 09. 2018
Barometr obliby spoření: horké léto „zchladilo“ oblibu prakticky všech spořicích produktů
Letošní třetí čtvrtletí oblibě spořicích produktů nesvědčilo. Výjimkou bylo spoření doma a termínovaný vklad. Nejoblíbenějším spořicím produktem zůstává nadále stavebko, kterému dává přednost 55 % respondentů. Nejbližší konkurent ztrácí 10 procentních bodů. Vyplývá to z výzkumu veřejného mínění na jednom tisíci respondentů.
![]()
Na druhé místo se dostalo spořicí konto. Jeho obliba se dlouhodobě drží nad 40 procenty. Naproti tomu už druhý kvartál po sobě padá penzijní spoření a spadla také obliba drahých kovů. Jejich příznivci reflektují, že od dubna padá na světových trzích cena zlata.
„Barometr měří oblibu bez ohledu na to, zda lidé dané produkty skutečně využívají k uložení svých peněz. Například stavebko vlastní zhruba třetina populace, přitom ho stabilně favorizuje její nadpoloviční část. Je tedy logické, že v období růstu reálných příjmů roste také počet nových smluv. Realita dotahuje přání lidí,“ vysvětluje tajemník AČSS, Jiří Šedivý.
Obliba stavebka se z původních 52 % na začátku roku 2016 dostala několikrát až těsně pod 60 %. V třetím čtvrtletí letošního roku pak dosáhla hodnoty 55 %. Oblibu všech produktů ukazuje následující obrázek:

![]()


