EUR 25.265

USD 23.707

REPO sazba ČNB 5.75 %

Inflace 2.0 %

EUR 25.265

USD 23.707

Virtuální prohlídky nemovitostí mají budoucnost. Lidé nebudou z prohlídek zklamáni

 

Zakladatelé startupu Vidobydlení.cz posunuli nabízení realit na novou úroveň pomocí videí. Prezentace nemovitostí formou videoprohlídek je v USA standardem. Primární snaha projektu je podle Jakuba Veverky, jednoho ze zakladatelů, tvořit službu, která změní způsob, jakým lidé hledají nemovitosti. Jaký je jejich obchodní model a na koho služba cílí?

Loading



 


Jak vás napadlo rozjet podnikání ve světě realit? Bylo to na základě nějaké vlastní zkušenosti?
Nápad vznikl v době, kdy jsme spoluvlastnili realitní kancelář a nasycenost trhu nás dovedla k myšlence posunout prezentaci nemovitostí na novou úroveň pomocí videa. Ze zkušeností z vlastnictví realitní kanceláře známe velmi dobře potřeby našich klientů, realitních kanceláří, které se nám daří velmi dobře uspokojovat, a zároveň se klienty snažíme přesvědčit, že má smysl natáčet videoprohlídky.
Projekt se tak snaží předejít situacím, kdy zájemce jede na prohlídku nemovitosti se třemi fotkami a z prohlídky odchází zklamán a pouze tak ztrácí čas.
V čem vidíte největší potenciál startupu videobydlení?
Největší potenciál spatřuji právě v posunu od prezentace pomocí fotek směrem k videím a virtuálním prohlídkám tak, jak je to již v USA téměř standardem. Dále je to určitě velmi pružná organizační struktura, kdy jsme schopni vyjít klientovi vstříc v řádu několika hodin. V našich cca 100 Facebookových skupinách jsou desítky tisíc zájemců o nemovitosti, se kterými na denní bázi pracujeme.
Kdo je vaším hlavním klientem? Na koho váš startup cílí?
Hlavním klientem jsou realitní kanceláře. To jsou naši ctění zákazníci. Naším cílem je hledat na internetu zájemce o nemovitosti a zasílat tyto zájemce o nemovitosti našim klientům, realitním kancelářím. To je naše primární snaha.
Dá se říci, že cílíme na celý realitní trh, a to i klienty, kteří svěří realitnímu makléři nemovitost do prodeje, tak aby se rovnou tento prodávající zeptal makléře, zdali si nemovitost natočí také na video. Video bude jednou standardem v propagaci, 3D Virtuální prohlídky budou unikátem.

Jaký je váš obchodní model?
Obchodní model je takový, že nám realitní kancelář platí roční registrační poplatek za umístění jejich nemovitostních nabídek na serveru Videobydlení.cz. Ceny jsou rozškálovány podle počtu nabídek, které k nám daná realitní kancelář exportuje.
Je možné si aplikaci stáhnout i do mobilního telefonu?
Bohužel, toto možné není. Když jsme si dělali rešerši a porovnali počet stažení aplikace jedničky realitních portálů na trhu, tak by to pro nás v tuto chvíli bylo „nice to have“. To znamená efekt a přínos by byl minimální. Raději investujeme programátoro-čas do zkvalitňování našich služeb zájemcům a realitním kancelářím a samozřejmě do nárůstu návštěvnosti.
Jaké jsou vaše plány do budoucna?
Máme v plánu pomoci realitním kancelářím v rychlejším umisťování na realitní servery – vize je taková, že makléř přijede na náběr nemovitosti, natočí video, fotky, s klientem vytvoří digitální dotazník a cestou výtahem k autu exportuje své nabídky na další servery. Dále bychom chtěli upravit Videobydlení tak, aby bylo pro návštěvníky přívětivějším a chystáme také vlastní nemovitostní life-style magazín.
Čeho chcete dosáhnout v horizontu jednoho roku?
V průběhu jednoho roku bychom se rádi dostali na návštěvnost 1 000 000 uživatelů za měsíc. Máme k tomu solidně našlápnuto, již v lednu 2018 jsme vyrostli oproti prosinci 2017 o 30 %. V současné době probíhá SEO a tlačíme nemalé prostředky do linkbuildingu. Velký budget spolkne také silné cílení na sociální síti Facebook, který nám dělá krásná čísla. Náš cíl je stát se do roka, maximálně dvou trojkou na trhu realitních portálů. V současné době jsme cca na 7-5 místě, dle metriky, která je využívána. Důležité je také posilování objemu video-prohlídek. V číslech bychom chtěli dosáhnout na 2 500 inzerujících realitních kanceláří a cca 60-70 000 unikátních inzerátů.

Jakub Veverka
Jakub Veverka pochází z podnikatelsko-učitelské rodiny. Pracoval u otce od 12 let jako skladník a prodavač. Odtud pochází budování silné stránky a tou je komunikace s lidmi. Jakub Veverka nyní pracuje na pozici CEO Videobydlení a zároveň jako HR manager. Jakuba baví strategické hry (Master of Orion, Starcraft, Transport Tycoon Deluxe). Od malička hraje šachy, kde dosáhl na 3 výkonnostní třídu. Rád čte filosofické knihy, např. od F. Nietzcheho.
Externě učil na střední škole Diplomacie a veřejné správy v Mostě Finanční gramotnost, finanční investování a burzovní obchody. Bohužel ale kvůli nedostatečnému vzdělání (VŠ) se musel s novým zákonem odporoučet. Učení považuje za smysl života, a proto začíná studovat vysokou školu, aby se mohl za katedru zase vrátit.

 

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Vývoj Swiss Life Hypoindexu

%5.57 Aktuální výše Swiss Life Hypoindexu

6.37%

6.27%

6.3%

6.32%

6.3%

6.24%

6.19%

6.1%

6.05%

6.01%

6.02%

5.96%

5.6%

5.62%

5.57%
Historie vývoje


Související články

Ceny nájmů se začínají umoudřovat, je otázka, na jak dlouho

Růst cen nájemního bydlení se za poslední rok – až na výjimky – zpomalil a v mnoha krajích přešel dokonce k poklesu nebo stagnaci. Pomohl především větší počet nemovitostí nabízených k pronájmu – bytů v podstatě všech kategorií, ale také pokojů určených ke spolubydlení nebo například částí rodinných domů. A svou roli sehrála i utlumená poptávka, která vyústila v nižší […]

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

11. 04. 2024

Družstevní bydlení je stále cenově dostupnější alternativa

Pořízení staršího družstevního bytu je v průměru o 15 procent levnější než koupě bytu v osobním vlastnictví. Zatímco průměrná prodejní cena bytu v Česku v osobním vlastnictví na začátku letošního roku dosahovala 70 tisíc korun za metr čtvereční, průměrná cena za metr čtvereční družstevního bytu byla na hranici 47 tisíc korun za metr čtvereční. Vyplývá to z analýzy společnosti RE/MAX.

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

09. 04. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *