EUR 24.300

USD 20.670

REPO sazba ČNB 3.50 %

Inflace 2.10 %

EUR 24.300

USD 20.670

Text: redakce hypoindex.cz

15. 12. 2025

Praha posiluje pozici retailového lídra, přichází luxusní brandy Ermanno Scervino, Damiani i Pasquale Bruni

 

Podle studie Savills Research European Retail Market se v roce 2025 Praha a celý region střední a východní Evropy stávají hlavními tahouny evropského maloobchodu. Česká republika patří mezi nejvýkonnější evropské ekonomiky. Letošní růst reálných retailových tržeb se očekává na úrovni 4,1 %, což je více než u většiny západoevropských zemí, jakými jsou Německo 2,7 %, Francie 2,3 % nebo Spojené království 0,8 %. V Itálii se dokonce očekává mírný pokles tržeb o -0,1 %. Pražská Pařížská ulice si udržuje pozici nejprestižnější luxusní nákupní třídy v regionu CEE a stále přitahuje významné světové brandy. Mezi nedávné či plánované vstupy patří CHANEL, Ermanno Scervino, Damiani, Max Mara či Pasquale Bruni.

Loading



 

Veronika Králová, Research Analyst v Savills, říká: „Praha dále upevňuje svou pověst jednoho z nejatraktivnějších trhů pro příchozí mezinárodní značky. V roce 2024 se Praha vyrovnala Londýnu s nejvyšším počtem nových vstupů zahraničních značek a to celkem 38, což je nejlepší výsledek v rámci celého CEE regionu.“ K silné pozici Prahy přispívá kombinace robustní domácí poptávky, silného přílivu turistů a rychle rostoucích spotřebitelských výdajů. Praha vede mezi 96 hlavními evropskými městy v odhadovaném růstu spotřeby na obyvatele až do roku 2030, včetně růstu o 5,1 % v segmentu oděvů a obuvi, 6,2 % u nábytku a 7,9 % u telefonického vybavení.

CEE region v hledáčku značek jako hlavní cíl mezinárodní expanze

Spotřebitelské výdaje v zemích CEE v uplynulých 15 letech výrazně vzrostly, což region činí stále atraktivnějším pro cenově dostupné i luxusní značky. Klíčová města, Praha, Varšava a Vídeň, mají zůstat jedněmi z nejvýkonnějších evropských retailových lokalit i v dalších letech.

Region nabízí maloobchodníkům několik zásadních výhod, zejména výrazně nižší náklady na provoz prodejen. Varšava a Praha jsou obzvláště atraktivní díky nižším provozním výdajům, oproti průměru v klíčových evropských metropolích je nájemné za prvotřídní vlajkové obchody ve Varšavě nižší o 55 % a v Praze o 20 %. Silná mezinárodní návštěvnost, zejména v Praze a ve Vídni, přidává trhům na atraktivitě. Ve Varšavě tvořily aspirativní a luxusní značky 70 % všech nově příchozích módních a šperkařských vstupů od začátku roku 2024.

Americké značky výrazně expandují v Evropě

Americké značky se staly největším zdrojem příchozích mezinárodních brandů. Evropské značky stále tvoří 56 % všech nových vstupů na trh, zatímco americké retailové řetězce se podílejí na 25 % nově příchozích značek, což je výrazný nárůst oproti 14 % v roce 2024.

Tento vývoj je důsledkem nedávného napětí v oblasti celních tarifů a oslabující spotřebitelské důvěry na americkém domácím trhu. Mnoho amerických značek proto urychluje své evropské expanzní plány. Pozitivní sentiment navíc posílila i červencová obchodní dohoda mezi EU a USA. Marie Hickey, Director in Commercial Research v Savills, uzavírá: „Nedávná obchodní napětí mohla přinést makroekonomické výkyvy, nicméně pro americké retailové značky a koncepty F&B to paradoxně znamenalo urychlení expanze do klíčových evropských měst. Očekáváme pokračování tohoto trendu i díky rozsahu nedávných investic v tomto sektoru.“

Loading

Vývoj Swiss Life Hypoindexu

%4.91 Aktuální výše Swiss Life Hypoindexu

5.34%

5.32%

5.22%

5.13%

5.11%

5.05%

5.01%

4.96%

4.94%

5.03%

5.05%

4.99%

4.91%

4.91%

4.91%
Historie vývoje

 

 


Související články

Je tu nová éra hypoték – vše jen elektronicky včetně katastru

Klienti v Česku mohou nově podepisovat všechny dokumenty k hypotéce kvalifikovaným elektronickým podpisem vydaným na základě bankovní identity. Díky spolupráci společnosti Bankovní identita, a.s. s Českým úřadem zeměměřickým a katastrálním, Digitální informační agenturou, ministerstvem vnitra a bankami se otevřela cesta k plně digitálnímu zpracování všech podkladů spojených se sjednáním hypotéky. Jako první tuto možnost zavádí ČSOB […]

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

16. 12. 2025

Bydlení v Praze je nejméně dostupné ve střední Evropě

Počet bytů, které investoři v Praze připravují, již přesáhl 150 tisíc. Kvůli dlouhodobě nefunkčnímu povolování je ale většina z nich „zaseknutá” na úřadech a nedaří se je dostat včas na trh. Bydlení v Praze proto zůstává nejméně dostupné ze všech okolních metropolí. Podle aktuálního CG-Indexu je zde nyní na pořízení průměrného 70metrového nového bytu zapotřebí […]

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

10. 12. 2025