EUR 25.295

USD 24.672

REPO sazba ČNB 4.0 %

Inflace 3.0 %

EUR 25.295

USD 24.672

07. 01. 2025

1 komentář

Absolutní rekord, na český trh loni vstoupilo 47 nových značek

 

Na český trh v roce 2024 vstoupilo 47 značek, jak vyplývá z průzkumu společnosti Cushman & Wakefield, která nové vstupy sleduje již 11 let. Jedná se o nejvyšší počet značek, který na česky trh vstoupil, v roce 2023 se jednalo o 40 brandů. Segment F&B a potravin je zastoupen největším počtem značek, stejně jako v minulých letech. V obchodním centru Palladium v Praze otevřela svou vlajkovou prodejnu značka Lviv Croissants a The Box Donut, v obchodním centrum Máj fast food Amerikanos, v obchodním centru Quadrio otevřel gruzínský fresh bar SKA.

Loading



 

Na pražských prémiových nákupních třídách (high streets) se představili například gruzínský fine dining Dergi v Revoluční či ukrajinský fine dining Nai v Kobrové, bubble tea Makamaka v Jungmannové, dále Matcha Crew v Rumunské, bar Nalyvky zi Lvova v Trojanové, prodejna olivových olejů z Francie Oliviers&Co v Dlouhé, či Le Petit Beefbar známého steakhouse řetězce Beefbar na Václavském náměstí.

Jan Kotrbáček, vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu, Cushman & Wakefield:  „Zatímco dříve převážná část značek nově vstupujících na český trh přicházela ze západních zemí, nyní vidíme jasný trend, kdy nově vstupující značky jsou z velké části z východu, a to zejména z Ukrajiny, Polska, Slovenska či Turecka. Značky, které jsou na svých domácích trzích velmi silné, často volí Česko jako jednu z prvních zemí při expanzi do západní Evropy. Česko má tak na evropském trhu unikátní pozici, kdy si jej západní značky volí jako vstupní bránu pro expanzi na východ a značky z východu pro expanzi na západ.“

Velkou část nových značek na trhu již tradičně zaujímá segment domácnosti a nábytku. Na trh vstoupila známá značka designových spotřebičů SMEG z Itálie, dekorace Eyemazy, španělský nábytek Kave Home či Alexandra, slovenský vintage nábytek Lavish, luxusní německý nábytek Rolf Benz, či rakouský bytový textil Vossen.

Segment módy je v České republice sice již značně saturovaný, ale stále si drží svou atraktivitu. Na český trh letos vstoupila prémiová značka Bikkembergs s prodejnou ve Slovanském domě, outletová prodejna 19V69 Italia v Fashion Arena Prague Outlet a outletový prodejce španělských značek ChicDeal v Olomouc City, sportovní móda S’portofino s prodejnou ve Westfield Chodov, sportovní multibrand JD Sports ve Foru Liberec či značka oblečení Extreme Hobby v Ostravě. Módu doplnily nové značky doplňků, jako například slovenská optika Eyerim či značka šperků Zen Diamond, anebo prodejna hodinek Tudor na Staroměstském náměstí v Praze.

REKLAMA

Zajímavým a aktivním segmentem zůstává zdraví a krása. Mezi nejvýznamnější příchody patří Parfums Christian Dior v obchodním centru Westfield Chodov, americká parfumerie Le Labo ve Vězeňské či Balmain Hair Couture v Dlouhé. Na český trh také zavítala italská kosmetika Dr. Taffi, která otevřela prodejnu v obchodním centru Westfield Chodov, slovenská klinika IEM Spa v Masaryčce, Sister’s Aroma ve Westfield Chodov a Spa Ceylon na Vinohradské ulici.

Dvěma novými brandy známými ze zahraničí přispělo otevření hotelu W Prague na Václavském náměstí, dříve známým jako Grandhotel Evropa. Zde otevřel již zmíněný fine dining Le Petit Beefbar původem z Monaka, známý též z luxusních destinací jako je Saint-Tropez, Nice, Porto Cervo, Mykonos či Santorini. V hotelu W Prague se též představila pobočka jejich vyhlášené wellness sítě AWAY Spa, nabízející kosmetické procedury, masáže či členské wellness.

Jan Kotrbáček, vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu, Cushman & Wakefield: „V roce 2025 plánuje vstup na český trh několik opravdu významných značek, které český zákazník zná velmi dobře ze zahraničí. V druhé polovině tohoto roku je plánované otevření rozšířeného Centra Černý Most, který na český trh přinese nové brandy a nové koncepty stávajících obchodů. Kromě těchto značek, se kterými vedeme pokročilá jednání, již vstup na český trh veřejně oznámily například značky jako Bath & Body Works, Wendy’s Woolworth či Müller.“

Loading

Vstoupit do diskuze 1 komentář

Vývoj Swiss Life Hypoindexu

%5.13 Aktuální výše Swiss Life Hypoindexu

6.01%

6.02%

5.96%

5.6%

5.62%

5.57%

5.52%

5.51%

5.49%

5.42%

5.38%

5.34%

5.32%

5.22%

5.13%
Historie vývoje

 

 


Související články

Data za poslední měsíce loňského roku potvrdila výrazné zdražení starších bytů

Lidé, kteří v posledních měsících loňského roku koupili místo novostavby starší byt, si oproti roku před tím připlatili. Osm zkoumaných měst ukázalo na zahrnutém vzorku starších bytů meziroční zdražení mezi 10 procenty v případě Brna a 20 procenty v případech Ostravy a Ústí nad Labem. Pohyb cen mezi čtvrtletím pak ukázal na zpomalení zdražování, které může být i […]

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

13. 01. 2025

Komentář: Realitní trh čeká boj s legislativou i rostoucí poptávkou

Český realitní trh prochází zásadními změnami – zatímco poptávka po bydlení zůstává vysoká, nabídka ji stále nedokáže dostatečně pokrýt. Zejména zdlouhavé stavební řízení, pokles v počtu zahájených bytů a rostoucí ceny nemovitostí patří mezi hlavní překážky ovlivňující dostupnost bydlení. Nižší úrokové sazby ČNB sice rozhýbaly trh, avšak hypotéky stále zlevňují jen pozvolna. Klíčovou otázkou pro […]

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

07. 01. 2025


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Galetta

    8 ledna, 2025

    Otázkou zůstává, zda je to ale dobře. Jako pro nějaké podnikatelské prostředí je to fajn. Každá konkurence je fajn pro spotřebitele, který na ní těží. Ale pak je taky otázka, co je to značka. Samozřejmě že taková manikúra praha 1 https://salonvenita.cz/manikura/ bude těžko konkurovat nějaké nadnárodní značce, která se otevře salon v každém druhém městě.

    Odpovědět