EUR 25.010

USD 22.024

REPO sazba ČNB 3.75 %

Inflace 2.7 %

EUR 25.010

USD 22.024

07. 01. 2025

Absolutní rekord, na český trh loni vstoupilo 47 nových značek

 

Na český trh v roce 2024 vstoupilo 47 značek, jak vyplývá z průzkumu společnosti Cushman & Wakefield, která nové vstupy sleduje již 11 let. Jedná se o nejvyšší počet značek, který na česky trh vstoupil, v roce 2023 se jednalo o 40 brandů. Segment F&B a potravin je zastoupen největším počtem značek, stejně jako v minulých letech. V obchodním centru Palladium v Praze otevřela svou vlajkovou prodejnu značka Lviv Croissants a The Box Donut, v obchodním centrum Máj fast food Amerikanos, v obchodním centru Quadrio otevřel gruzínský fresh bar SKA.

Loading



 

Na pražských prémiových nákupních třídách (high streets) se představili například gruzínský fine dining Dergi v Revoluční či ukrajinský fine dining Nai v Kobrové, bubble tea Makamaka v Jungmannové, dále Matcha Crew v Rumunské, bar Nalyvky zi Lvova v Trojanové, prodejna olivových olejů z Francie Oliviers&Co v Dlouhé, či Le Petit Beefbar známého steakhouse řetězce Beefbar na Václavském náměstí.

Jan Kotrbáček, vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu, Cushman & Wakefield:  „Zatímco dříve převážná část značek nově vstupujících na český trh přicházela ze západních zemí, nyní vidíme jasný trend, kdy nově vstupující značky jsou z velké části z východu, a to zejména z Ukrajiny, Polska, Slovenska či Turecka. Značky, které jsou na svých domácích trzích velmi silné, často volí Česko jako jednu z prvních zemí při expanzi do západní Evropy. Česko má tak na evropském trhu unikátní pozici, kdy si jej západní značky volí jako vstupní bránu pro expanzi na východ a značky z východu pro expanzi na západ.“

Velkou část nových značek na trhu již tradičně zaujímá segment domácnosti a nábytku. Na trh vstoupila známá značka designových spotřebičů SMEG z Itálie, dekorace Eyemazy, španělský nábytek Kave Home či Alexandra, slovenský vintage nábytek Lavish, luxusní německý nábytek Rolf Benz, či rakouský bytový textil Vossen.

Segment módy je v České republice sice již značně saturovaný, ale stále si drží svou atraktivitu. Na český trh letos vstoupila prémiová značka Bikkembergs s prodejnou ve Slovanském domě, outletová prodejna 19V69 Italia v Fashion Arena Prague Outlet a outletový prodejce španělských značek ChicDeal v Olomouc City, sportovní móda S’portofino s prodejnou ve Westfield Chodov, sportovní multibrand JD Sports ve Foru Liberec či značka oblečení Extreme Hobby v Ostravě. Módu doplnily nové značky doplňků, jako například slovenská optika Eyerim či značka šperků Zen Diamond, anebo prodejna hodinek Tudor na Staroměstském náměstí v Praze.

REKLAMA

Zajímavým a aktivním segmentem zůstává zdraví a krása. Mezi nejvýznamnější příchody patří Parfums Christian Dior v obchodním centru Westfield Chodov, americká parfumerie Le Labo ve Vězeňské či Balmain Hair Couture v Dlouhé. Na český trh také zavítala italská kosmetika Dr. Taffi, která otevřela prodejnu v obchodním centru Westfield Chodov, slovenská klinika IEM Spa v Masaryčce, Sister’s Aroma ve Westfield Chodov a Spa Ceylon na Vinohradské ulici.

Dvěma novými brandy známými ze zahraničí přispělo otevření hotelu W Prague na Václavském náměstí, dříve známým jako Grandhotel Evropa. Zde otevřel již zmíněný fine dining Le Petit Beefbar původem z Monaka, známý též z luxusních destinací jako je Saint-Tropez, Nice, Porto Cervo, Mykonos či Santorini. V hotelu W Prague se též představila pobočka jejich vyhlášené wellness sítě AWAY Spa, nabízející kosmetické procedury, masáže či členské wellness.

Jan Kotrbáček, vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu, Cushman & Wakefield: „V roce 2025 plánuje vstup na český trh několik opravdu významných značek, které český zákazník zná velmi dobře ze zahraničí. V druhé polovině tohoto roku je plánované otevření rozšířeného Centra Černý Most, který na český trh přinese nové brandy a nové koncepty stávajících obchodů. Kromě těchto značek, se kterými vedeme pokročilá jednání, již vstup na český trh veřejně oznámily například značky jako Bath & Body Works, Wendy’s Woolworth či Müller.“

Loading

Vývoj Swiss Life Hypoindexu

%5.01 Aktuální výše Swiss Life Hypoindexu

5.6%

5.62%

5.57%

5.52%

5.51%

5.49%

5.42%

5.38%

5.34%

5.32%

5.22%

5.13%

5.11%

5.05%

5.01%
Historie vývoje

 

 


Související články

Náklady na bydlení stále výrazně rostou. O kolik si připlatíte?

Náklady vlastnického bydlení v březnu meziročně vzrostly o 3,6 procenta, což způsobily hlavně rostoucí ceny nových nemovitostí. Rostou i ceny nájemného bytů (meziročně o 6,3 procenta), výrobků a služeb pro běžnou údržbu bytu (+ 3,6 procenta), vodného (+ 4,2 procenta), stočného (+ 3,7 procenta) a tepla a teplé vody (+ 4,5 procenta).

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

17. 04. 2025

Komentář: Proč mají vyšší sazby hypoték v aktuální době smysl?

V posledních letech jsme byli svědky nebývale vysokých úrokových sazeb, které vedly mnoho lidí k tomu, že své volné prostředky raději ukládali na spořicí účty nebo termínované vklady. Tyto produkty nabízely solidní zhodnocení bez nutnosti podstupovat investiční rizika. Situace se však mění.

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

16. 04. 2025