EUR 25.420

USD 22.418

REPO sazba ČNB 2.75 %

Inflace 5.8 %

EUR 25.420

USD 22.418

16. 04. 2019

Subjekty:
SOLUS

Firmy lépe prověřují bonitu svých klientů: do negativního registru SOLUS zapsaly vloni nejméně „prvotních“ dlužníků v historii

 

V roce 2018 zařadily členské společnosti do negativního registru SOLUS 42 tisíc nových klientů, jejichž údaje v negativním Registru fyzických osob sdružení SOLUS nefigurovaly. To je nejméně v historii sdružení SOLUS, zároveň o více než polovinu méně, než v roce 2013, kdy tento počet překročil 108 tisíc osob.



 


„Členské společnosti sdružení SOLUS tak prokazatelně plní požadavky české legislativy i zpřísněnou rozhodovací praxi v oblasti ověření schopnosti klientů dostát svým smluvním závazkům,“ uvedl Jan Stopka, tajemník sdružení SOLUS. „Otázkou tak je, jak těmto požadavkům mohou dostát společnosti, které nevyužívají alespoň jeden z relevantních registrů na trhu, mezi které bezesporu patří i registry sdružení SOLUS“, doplnil.
Sdružení SOLUS pomáhá firmám prověřovat s odbornou péčí a odpovědností schopnost klienta splácet budoucí závazky. To je jeden ze základních předpokladů k tomu, aby byla smlouva platná i v případě, že klient v budoucnosti přes všechnu snahu na straně věřitele není schopný své závazky splácet.
V roce 2017 bylo nově zapsáno do negativního registru SOLUS 46,8 tisíce spotřebitelů, ještě v roce 2013 to ale bylo více než 108 tisíc osob. Nejvíce se na počtu nově zařazených klientů v roce 2018 podíleli občané z Ústeckého, Karlovarského, Libereckého a Moravskoslezského kraje. Ve všech těchto krajích byl zařazen počet nových klientů, který odpovídá přibližně 0,5 % obyvatel daného kraje (ve všech těchto krajích je přitom podíl dospělých osob zapsaných v negativním registru SOLUS více než 9 %).
SOLUS pomáhá spotřebitelům v prodlení, aby neprohlubovali své potíže
Negativní registr sdružení SOLUS obsahuje informace o spotřebitelích, kteří již jinde nesplácejí, nebo v blízké minulosti nespláceli řádně své závazky u společností, které jsou členy sdružení SOLUS. Díky informaci o vážných finančních potížích či neochotě splácet smluvní závazky mohou členské společnosti lépe posoudit míru rizika u nově poskytovaných služeb s odloženou splatností.
Díky registru tak například mohly členské společnosti zabránit prohloubení finančních potíží klienta z Královéhradeckého kraje, který měl v Registru fyzických osob zapsaný dluh po splatnosti přesahující 300 tisíc korun, ale přesto žádal vloni u tří dalších členských společností o další půjčky.
Pozitivní jsou naopak všechny příběhy 252 tisíc občanů, kteří během roku 2018 dokázali ze svých závazků po splatnosti zapsaných v registru Fyzických osob SOLUS uhradit řádově 5 miliard Kč a své závazky po splatnosti tak splatit zcela, nebo alespoň z části. Občané přitom hradí nejen „novější“ závazky po splatnosti, ale i ty, které vznikly před několika lety.
Do činnosti sdružení SOLUS je zapojeno více než padesát společností, které poskytují služby spotřebitelům v oblasti bankovních úvěrů a stavebního spoření, nebankovních půjček, telekomunikačních služeb, distribuce energií, P2P půjček a v oblasti obchodu.
 
 

Vstoupit do diskuze Žádný příspěvek

Vývoj fincentrum hypoindexu

%2.54 Aktuální výše Hypoindexu

2.11%

2.07%

2.02%

1.98%

1.96%

1.94%

1.93%

1.94%

1.98%

2.06%

2.13%

2.23%

2.32%

2.43%

2.54%
Historie vývoje


Související články

Zvýšení bonity při žádosti o hypotéku

Podíl nesplacených úvěrů roste, může za to Covid -19

Pandemie nového koronaviru s sebou přináší nejen komplikace zdravotní, ale i finanční. Kvůli vládním opatřením proti šíření nemoci Covid-19 se někteří zaměstnanci ocitli bez práce a podnikatelé bez zakázek. Podle aktuálních údajů České bankovní asociace (ČBA) ke konci loňského roku vzrostl počet nevýkonných neboli nesplacených úvěrů.

Text: Monika Lukešová

04. 02. 2021

Moratorium: odklad a neschopnost splácet

Moratorium končí. Banky i stát se splácením úvěrů prý budou pomáhat nadále

Po půl roce končí plošné moratorium, tedy odklad splátek úvěrů včetně těch hypotečních. Lidé, kteří o odklad splátek požádali a bylo jim vyhověno, musí zase své závazky začít plnit. Podle České národní banky bylo schválené skoro 350 tisíc žádostí o odklad splátky úvěrů. Jenže sílící pandemie má další ekonomické dopady, a to jak na firmy, […]

Text: Monika Lukešová

02. 11. 2020


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 



Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.