08. 11. 2017
Polovina Čechů bude dávat pod stromeček peníze
Darovat k Vánocům obálku s penězi v letošním roce plánuje 48 % Čechů. Pro třetinu je to ideální dar, pro třetinu jen alternativa těch tradičních. Bankovek se dočkáme spíše od mužů, pro ženy jsou poslední variantou v případě, kdy nenajdou vhodnější alternativu. Podle aktuálního průzkumu finanční skupiny Wüstenrot je zajímavým typem vánočního dárku také stavební spoření. To by nejčastěji darovali rodiče dětem.
![]()
Letos najde peníze pod stromečkem každý druhý Čech. K Vánocům je chce věnovat 52 % mužů a 44 % žen. Zejména mladí lidé je považují za ideální způsob, jak umožnit obdarovanému pořídit si přesně to, co potřebuje. „Obdobného názoru jsou i muži, kteří často nemají inspiraci pro nákup, a lidé s nižším vzděláním,“ doplňuje Jiří Klos, manažer vývoje bankovních produktů finanční skupiny Wüstenrot. Naopak pro ženy a rodiny s dětmi jsou dle jejich slov až poslední variantou.
Obálku s hotovostí přinese Ježíšek častěji v Praze, kde se pro tento dárek rozhodlo 53 % respondentů. Naopak v ostatních částech Čech jej na Štědrý den dostane jen 45 %.
A jak Češi vybírají dárky?
Každá druhá žena je řeší již v průběhu roku – pozoruje a poznamenává si, co by si její nejbližší přáli. Muži se nejčastěji na přání ptají, 16 % z nich nákup dárků nechává na poslední chvíli.
Stavebko by dostaly děti i vnoučata
Stavební spoření si pod stromečkem umí představit 25 % respondentů. Zájem o něj přitom stoupá spolu s dosaženým vzděláním. Zatímco lidé se základním vzděláním by ho darovali v 16 % případů, mezi vysokoškoláky by po něm sáhl každý třetí (32 %). „Lidé s vyšším vzděláním si umějí lépe vyhodnotit výhody stavebka, porovnat je s jinými spořicími produkty. Zároveň častěji více plánují a nevadí jim fixovat prostředky po několik let, i s vidinou toho, že si mohou zažádat o výhodný úvěr na rekonstrukci či modernizaci bydlení. V neposlední řadě mají častěji vyšší příjmy a jsou tedy schopni odkládat pravidelně stejnou částku,“ upřesňuje Klos. Nejčastěji, v 78 %, by ho darovali rodiče svým dětem, 31 % by ho dalo vnoučatům.
Tisková zpráva Wüstenrot
![]()


