EUR 24.210

USD 20.786

REPO sazba ČNB 3.50 %

Inflace 2.10 %

EUR 24.210

USD 20.786

24. 05. 2012

VĚTŠINA ČECHŮ ZAPOMÍNÁ PŘI POJIŠŤOVÁNÍ DOMÁCNOSTI NA SVŮJ ŠATNÍK, I KDYŽ V NĚM MAJÍ DESETITISÍCE

 


 

„Ani v Česku už v posledních letech není problém pořídit drahou značkovou módu. Stále více Čechů si také už nějaký ten dražší kousek do svého šatníku pořídilo. Proto není divu, že pokud se zkusíme zamyslet nad hodnotou našeho oblečení, bot, kabelek a dalších doplňků, budeme v nejednom případě překvapeni. Že si však hodnotu svého šatníku stále mnoho lidí neuvědomuje, dokazují i výsledky ankety DIRECT Pojišťovny, ve které
pouze 41 % respondentů uvedlo, že šatník zahrnulo do hodnoty svého pojištění domácnosti,“
říká Kateřina Krásová, tisková mluvčí DIRECT Pojišťovny. 

 

Do svého šatníku, tedy oblečení, bot, tašek, kabelek a dalších doplňků, investuje mnoho Čechů desetitisíce korun. Jen 12 % dotázaných v anketě uvedlo hodnotu šatníku nižší než 20 tisíc korun. Nejčastěji uváděná hodnota (u 30 % respondentů) byla 20 až 50 tisíc korun, další čtvrtina lidí však vlastní šatník, jehož hodnota se pohybuje od 50 do 100 tisíc korun. 17 % dotázaných svůj šatník ocenilo dokonce na více než 100 000 Kč. 16 % respondentů nedovedlo jeho hodnotu určit.

Téměř polovina (49 %) dotázaných navíc ani neví, že jejich pojištění domácnosti kryje i cenu jejich oblečení a ostatních módních doplňků například v případě krádeže nebo také pokud dojde ke zničení z důvodu požáru, povodně nebo živelné události.

Když se pak podíváme na to, jaké položky lidé zohledňují při stanovení výše pojištění domácnosti, hodnotu svého oblečení a doplňků v něm zahrnulo pouze 41 % dotázaných. Nejčastěji přitom lidé do pojištění započítávají hodnotu elektroniky a audiovizuální techniky (52 %) a domácích spotřebičů (47 %). Dále je to nábytek (43 %), šperky (41 %), výpočetní technika (35 %), umělecká díla (23 %) a sportovní vybavení (jen 17 %).

REKLAMA

Na všechny tyto položky včetně všech součástí šatníku se vztahuje pojištění domácnosti od DIRECT Pojišťovny. Kromě vybavení bytu či domu chrání i sportovní či jiné vybavení, které se nachází v nebytových prostorách, např. ve sklepě nebo komoře. Všichni noví klienti DIRECT Pojišťovny získají na pojištění domácnosti 20% slevu a bezplatně také pojištění zahrady a asistenční služby.

Loading

Vývoj Swiss Life Hypoindexu

%4.91 Aktuální výše Swiss Life Hypoindexu

5.38%

5.34%

5.32%

5.22%

5.13%

5.11%

5.05%

5.01%

4.96%

4.94%

5.03%

5.05%

4.99%

4.91%

4.91%
Historie vývoje

 

 


Související články

Studie: Proč majitelé bytů a domů věří, že svět je spravedlivý

Představte si, že vám najednou vzroste cena bytu o 30 procent. Necítíte se o trochu chytřejší, pracovitější, prostě „lepší“? A co když ceny rostou dál a dál. Ne proto, že byste vy osobně něco udělali, ale proto, že centrální banka tiskne peníze, přistěhovalci chtějí bydlet v Praze nebo spekulanti nakupují celé činžáky? Podle dvou studií […]

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

03. 12. 2025

ČNB vytáhla do boje proti investičním bytům

Bankovní rada České národní banky doporučila přísnější limity pro investiční hypotéky od dubna 2026. Na rizika spojená s poskytováním tzv. investičních hypoték reaguje ČNB doporučením poskytovatelům uplatňovat obezřetnější úroveň LTV 70 % (poměr mezi výší hypotečního úvěru a hodnotou zastavené nemovitosti) a DTI 7 (poměr výše celkového zadlužení žadatele o úvěr a výše jeho čistého […]

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

28. 11. 2025

Přispěly vyšší platy k dostupnějšímu bydlení?

Dostupnost vlastního bydlení pro mladé domácnosti se od roku 2023 postupně zlepšila. Podle nového Indexu prvního bydlení Reas.cz, který ukazuje, kolik metrů čtverečních bytu si může dovolit člověk ve věku 25–34 let s průměrnou regionální mzdou a hypotékou na 30 let, vzrostla dostupná velikost bytu v České republice z přibližně 36 m² na začátku roku […]

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

27. 11. 2025