Česká spořitelna hledá díru na trhu. Začala prodávat hypotéky přes Facebook

Monika Hrušová

Česká spořitelna chce využít sociální sítě a oslovit tak své příznivce na Facebooku. Od 13. ledna si klienti mohou díky nové akci sjednat hypotéku s úrokovou sazbou minimálně 2,99 procenta. Sazba může být ještě nižší, pokud se do akce zapojí určitý počet zájemců.

Česká spořitelna zkombinovala zvýšení povědomí o Facebookovém profilu a marketingovou akci. Všem zaregistrovaným zaručuje banka k nové hypotéce úrokovou sazbu 2,99 procenta. V případě, že se do této akce zapojí více než 250 zájemců, může sazba klesnout dokonce na 2,69 procenta.

Chceme podpořit trvající zájem klientů o hypotéky, a tak jsme pro ně hned ze začátku letošního roku připravili unikátní akci. Tentokrát jsme se rozhodli pro nový, na trhu naprosto ojedinělý způsob nabídky hypoték, a to prostřednictvím sociálních sítí. Klienti mohou navíc sami ovlivnit, jaká bude výsledná úroková sazba,“ řekla Veronika Jančová, ředitelka úseku řízení retailových produktů a procesů České spořitelny. „Princip akce je jednoduchý: poběží od 13. do 27. ledna, a pokud se do ní v tomto období zapojí více než 250 klientů, každý z nich získá sazbu 2,69 %,“ vysvětlila Veronika Jančová.

Potom, co se přes Facebook klient zaregistruje, bude ho kontaktovat telefonní bankéř, který mu domluví schůzku přímo s hypotečním specialistou. Podle banky pro získání výhodné sazby stačí splácet hypotéku z aktivního ú​čtu u ​České spořitelny, zvolit pětiletou fixaci úrokové sazby a uzavřít hypotéku do 28. února 2014. Sazba je sice výhodná, ale běžné papírování vám neušetří.

Akce má motivovat klienty, aby informace o výhodné sazbě šířili mezi své virtuální i běžné přátele na Facebooku. Nabídka je ale časově omezená, bude trvat jen do 27. ledna letošního roku.

„Na dnešním silně konkurenčním trhu financí je stále náročnější hledat nové klienty.  Facebook je jedním z prodejních kanálů, který má velký potenciál, ale zatím není bankami příliš využíván. Česká spořitelna si potenciál uvědomuje proto spouští na české poměry unikátní projekt.  Rozhodně  tím udělala krok správným směrem,“ uvedl Tomáš Janíček, CRM manažer Fincentra

Pokud se sazba pro Facebookové klienty sníží na 2,69 procenta, půjde o velice výhodnou akci. Úrokové sazby se momentálně v průměru pohybují kolem tří procent. Nejnižší průměrná úroková sazba byla podle Fincentrum Hypoindex loni v červnu 2,95 procenta. Česká spořitelna na svých internetových stránkách nabízí úrokovou sazbu u pětileté fixace 2,99 procenta, u tříleté fixace 3,19 procenta a u jednoleté 3,89 procenta.

Zbyněk Prim, specialista na hypotéky společnosti Fincentrum, se domnívá, že tento počin bude okrajová záležitost. „S obdobnou akcí on-line prodeje hypotečního úvěru již v zásadě neuspěla jedna z dominantních bank na trhu hypoték. Můžeme si tedy myslet, že v současné době z žádného distribučního kanálu v obecné rovině hypotéky vysloveně „neprší“ . A tak logicky se musí sahat k alternativním metodám získáváním klientů. Tedy více zdrojů, ze kterých bude kapat a vytvoří déšť. Ale to je vlastně dobře,“ říká Prim a pozastavuje se nad tím, pro koho je vlastně akce určena. Určitě ne pro prvohypotekáře. Ti by se měli pečlivě doptat na náležitosti hypotečního úvěru. Výhodná úroková sazba totiž není úplně všechno.

Loni se hypotékám dařilo

Za celý trh byly v roce 2013 odhadem poskytnuty hypoteční úvěry v celkovém objem 155 miliard korun. Bez prosincových čísel byly podle Fincentrum Hypoindex sjednány hypotéky v objemu necelých 143 miliard korun. Zájem o hypoteční úvěry byl dán hlavně nízkými úrokovými sazbami a příznivými cenami bytů. Dosud byl rekordním rokem rok 2007.

Z dostupných údajů bylo přes Českou spořitelnu uzavřeno 26 500 hypoték v objemu 41 miliard korun. To vychází na zhruba 2 208 hypoték za měsíc.

 

Předchozí článek: «
Následující článek: »

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *