EUR 24.240

USD 20.664

REPO sazba ČNB 3.50 %

Inflace 2.10 %

EUR 24.240

USD 20.664

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

12. 12. 2023

Versace, Fendi nebo Armani vstupují do rezidenčního sektoru

 

Aktuální analýza Savills „Branded Residences Report“ uvádí, že počet renomovaných značkových apartmánových rezidencí se celosvětově za posledních deset let zvýšil o více než 160 %. Nové značky, lokace a posun ve standardech vybavení hotelů tento sektor posunují na stále vyšší úroveň. Celkem bylo na světě dokončeno více než 690 takových rezidencí a do roku 2030 by se mělo realizovat dalších více než 600.

Loading



 

Mezi původně „nerezidenčními“ značkami se v tomto segmentu napříč světovými metropolemi angažují také prestižní „brandy“ z jiných odvětví jako Versace, Fendi, Armani nebo Tonino Lamborghini. Koncept luxusních apartmánových rezidencí je založen na spojení s prestižní značkou. Jednotlivé apartmány jsou pak nabízeny k prodeji a zároveň jsou obyvatelům k dispozici služby na úrovni prestižních hotelů.

„Do České republiky se koncept luxusních apartmánových rezidencí zatím nerozšířil, v Evropě však není novinkou. V rakouském Kitzbühelu bychom například našli horský projekt Six Senses Residences, v Barceloně pak Mandarin Oriental Residences a v Londýně je ve výstavbě projekt The Whiteley, který také zastřešuje značka Six Senses,“ vysvětluje Lenka Pechová, Senior Research Analyst v Savills.

„Značkové apartmánové rezidence přestaly být doménou luxusních hotelů a rozšířily se mezi další kategorie hotelových řetězců. Mezi nové značky, které se chystají vstoupit do tohoto sektoru, patří dokonce Dolce & Gabbana, De Grisogono, Mama Shelter a Rare Finds,” říká Rico Picenoni, Head of Savills Global Residential Development Consultancy.

TOP 15 nehotelových značek spravujících luxusní rezidence

REKLAMA


Zdroj : Savills

Mezi nehotelovými značkami zůstává na prvním místě YOO, nicméně značky jako Pininfarina (Mahindra), Elie Saab a Versace (Capri Holdings) se s největší pravděpodobností v příštích letech posunou v žebříčku na vyšší pozice.

TOP 15 hotelů spravujících značkové rezidence


Zdroj : Savills

Pokud jde o samotné hotelové značky, vítězí Four Seasons, The Ritz-Carlton a St. Regis.  Poslední dvě značky jsou součástí portfolia značek Marriott International.

Společnost Savills předpokládá, že do roku 2030 budou nehotelové značky tvořit 20 % celkové nabídky luxusních značkových apartmánových rezidencí, což je přibližně o 40 % více než v současnosti.

Z rezidencí, které jsou spojeny s hotelovými značkami, jsou dvě třetiny dokončených projektů spjaty s luxusními hotelovými řetězci. Další hotelové značky spadající do vyšší a vyšší střední kategorie však svoji přítomnost na trhu stále zvyšují a podle prognóz se může jejich tržní podíl v tomto segmentu do konce roku 2030 zvýšit na 50 %, respektive 70 %.

Loading

Vývoj Swiss Life Hypoindexu

%4.91 Aktuální výše Swiss Life Hypoindexu

5.34%

5.32%

5.22%

5.13%

5.11%

5.05%

5.01%

4.96%

4.94%

5.03%

5.05%

4.99%

4.91%

4.91%

4.91%
Historie vývoje

 

 


Související články

Objem hypoték letos překročí hranici 300 miliard Kč

V listopadu 2025 poskytly banky a stavební spořitelny nové hypotéky za 28,1 miliardy Kč. Oproti říjnu sice aktivita objemově zeslábla o 4 %, ovšem po vyloučení sezónního vlivu se aktivita v posledních dvou měsících ustálila u 30 miliard s počtem nových hypoték okolo 6700. Od začátku roku tak jejich objem dosáhl 293 miliard korun, tedy o 84 […]

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

15. 12. 2025

Bydlení v Praze je nejméně dostupné ve střední Evropě

Počet bytů, které investoři v Praze připravují, již přesáhl 150 tisíc. Kvůli dlouhodobě nefunkčnímu povolování je ale většina z nich „zaseknutá” na úřadech a nedaří se je dostat včas na trh. Bydlení v Praze proto zůstává nejméně dostupné ze všech okolních metropolí. Podle aktuálního CG-Indexu je zde nyní na pořízení průměrného 70metrového nového bytu zapotřebí […]

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

10. 12. 2025