EUR 25.165

USD 23.481

REPO sazba ČNB 5.75 %

Inflace 2.0 %

EUR 25.165

USD 23.481

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

12. 12. 2023

0 komentářů

Versace, Fendi nebo Armani vstupují do rezidenčního sektoru

 

Aktuální analýza Savills „Branded Residences Report“ uvádí, že počet renomovaných značkových apartmánových rezidencí se celosvětově za posledních deset let zvýšil o více než 160 %. Nové značky, lokace a posun ve standardech vybavení hotelů tento sektor posunují na stále vyšší úroveň. Celkem bylo na světě dokončeno více než 690 takových rezidencí a do roku 2030 by se mělo realizovat dalších více než 600.

Loading



 

Mezi původně „nerezidenčními“ značkami se v tomto segmentu napříč světovými metropolemi angažují také prestižní „brandy“ z jiných odvětví jako Versace, Fendi, Armani nebo Tonino Lamborghini. Koncept luxusních apartmánových rezidencí je založen na spojení s prestižní značkou. Jednotlivé apartmány jsou pak nabízeny k prodeji a zároveň jsou obyvatelům k dispozici služby na úrovni prestižních hotelů.

„Do České republiky se koncept luxusních apartmánových rezidencí zatím nerozšířil, v Evropě však není novinkou. V rakouském Kitzbühelu bychom například našli horský projekt Six Senses Residences, v Barceloně pak Mandarin Oriental Residences a v Londýně je ve výstavbě projekt The Whiteley, který také zastřešuje značka Six Senses,“ vysvětluje Lenka Pechová, Senior Research Analyst v Savills.

„Značkové apartmánové rezidence přestaly být doménou luxusních hotelů a rozšířily se mezi další kategorie hotelových řetězců. Mezi nové značky, které se chystají vstoupit do tohoto sektoru, patří dokonce Dolce & Gabbana, De Grisogono, Mama Shelter a Rare Finds,” říká Rico Picenoni, Head of Savills Global Residential Development Consultancy.

TOP 15 nehotelových značek spravujících luxusní rezidence

REKLAMA


Zdroj : Savills

Mezi nehotelovými značkami zůstává na prvním místě YOO, nicméně značky jako Pininfarina (Mahindra), Elie Saab a Versace (Capri Holdings) se s největší pravděpodobností v příštích letech posunou v žebříčku na vyšší pozice.

TOP 15 hotelů spravujících značkové rezidence


Zdroj : Savills

Pokud jde o samotné hotelové značky, vítězí Four Seasons, The Ritz-Carlton a St. Regis.  Poslední dvě značky jsou součástí portfolia značek Marriott International.

Společnost Savills předpokládá, že do roku 2030 budou nehotelové značky tvořit 20 % celkové nabídky luxusních značkových apartmánových rezidencí, což je přibližně o 40 % více než v současnosti.

Z rezidencí, které jsou spojeny s hotelovými značkami, jsou dvě třetiny dokončených projektů spjaty s luxusními hotelovými řetězci. Další hotelové značky spadající do vyšší a vyšší střední kategorie však svoji přítomnost na trhu stále zvyšují a podle prognóz se může jejich tržní podíl v tomto segmentu do konce roku 2030 zvýšit na 50 %, respektive 70 %.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Vývoj Swiss Life Hypoindexu

%5.57 Aktuální výše Swiss Life Hypoindexu

6.37%

6.27%

6.3%

6.32%

6.3%

6.24%

6.19%

6.1%

6.05%

6.01%

6.02%

5.96%

5.6%

5.62%

5.57%
Historie vývoje

 


Související články

Přehled aktuálních sazeb hypoték – Fio banka je nejlevnější, některé banky dokonce zdražily

Kdo čekal, že se po březnovém snížení základní úrokové sazby ČNB o půl procentního bodu podobně zachovají i banky v případě hypotečních úvěrů, ten se nedočkal. Až na několik málo výjimek, jako v případě Fio banky, UniCredit Bank a AirBank, se všechny ostatní peněžní ústavy “zabetonovaly“ nad 5% hranicí.

Text: redakce hypoindex.cz

26. 04. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *