EUR 25.375

USD 23.368

REPO sazba ČNB 4.75 %

Inflace 2.0 %

EUR 25.375

USD 23.368

Luxus expanduje do horských a letních středisek. Prada, Louis Vuitton nebo Armani navrhli i limitované kolekce

 

Společnost Savills zaznamenala výraznou expanzi luxusních značek v dovolenkových destinacích. Některé brandy dokonce navrhly limitované exkluzivní kolekce. Armani Neve je dostupná v lyžařských střediscích Courchevel, Svatý Mořic, Crans Montana a Megève, „LV By the Pool“ má dva pop-up butiky (tj. krátkodobý prodej v kamenném obchodě) pouze na ostrově Zuma Mykonos a Prada uvedla na trh kolekci ASPENX inspirovanou Aspenem v Coloradu. Ke vzniku nových obchodů významných značek Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH), Richmont a Armani se přidaly i návrhářské značky Alexander McQueen, Balenciaga, Burberry, Bvlgari a Zimmerman.

Loading



 

„Hlavním důvodem pro expanzi luxusních značek v horských a letních dovolenkových destinacích je, že se po pandemii u movitějších zákazníků zvýšila chuť po cestování. V důsledku toho se v letech 2022 až 2023 zdvojnásobil počet otevřených luxusních obchodů v zimních a letních letoviscích a oproti průměrnému celosvětovému vývoji před pandemií byl nárůst téměř čtyřnásobný,“ říká Lucie Hanuš, marketingová manažerka v Savills.

Tento nárůst je dán jak poptávkou po značkách, tak zvýšenou nabídkou, protože luxusní letoviska a hotely se stále více snaží vytěžit maximum ze svých nemovitostí. Proto ve svých areálech vytvářejí také nákupní ulice s luxusními značkami. Pop-up obchody poskytují mnohostranný přístup, díky němuž se dočasná přítomnost značky v prázdninové lokalitě stává pro zákazníky nezapomenutelným zážitkem.

Začátkem letošního roku otevřela značka Louis Vuitton dva pop-up butiky na ostrově Zuma Mykonos, kde byla k dispozici její limitovaná exkluzivní letní kolekce. Značka také v rámci kampaně „LV By the Pool“ ovládla místa u bazénů v tomto letovisku. To znamenalo potisk světoznámého monogramu na lehátka, ručníky, a dokonce i na samotný bazén. Umístění a propojení s letovisky také umožňuje značkám rozšířit jejich sortiment a nabídku produktů. Skvělým příkladem je řada Armani Neve, která byla podpořena strategií pop-up obchodů v evropských resortech včetně Courchevelu, Svatého Mořice, Crans Montany a Megève.

Nejen pop-up obchody berou prázdninová místa útokem. Průzkum společnosti Savills zaměřený na alpské destinace odhalil, že Aspen v Coloradu má největší počet stálých luxusních obchodů s devíti velkými značkami od Ralpha Laurena po Van Cleef & Arpels, Dior a Louis Vuitton. V průběhu pandemie se luxusní prodejci, kteří kdysi vyhledávali alpské destinace pro sezónní pop-upy, začali postupně zavazovat k větším, dlouhodobým kamenným prostorám; mezi nově příchozí patří Balenciaga a Overland Sheepskin Co. Významným faktorem tohoto trendu byla poptávka po luxusním lyžařském životním stylu na sjezdovkách i mimo ně; Prada uvedla na trh ASPENX – limitovanou kolekci sportovního lyžařského oblečení a doplňků inspirovanou Aspenem.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Vývoj Swiss Life Hypoindexu

%5.49 Aktuální výše Swiss Life Hypoindexu

6.32%

6.3%

6.24%

6.19%

6.1%

6.05%

6.01%

6.02%

5.96%

5.6%

5.62%

5.57%

5.52%

5.51%

5.49%
Historie vývoje

 

 


Související články

Starší byt nyní koupíte o desetinu dráž než loni

Na trhu s nemovitostmi panuje výrazný růstový trend, minimálně to platí pro starší byty. Zkoumaná města zaznamenala meziročně růst od čtyř procent v Ústí nad Labem do 16 procent v Ostravě. Kvartální srovnání trend potvrdilo a ukázalo dokonce jeho akceleraci. Vyplývá to z analýzy společnosti FérMakléři.cz.

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

22. 07. 2024

Prodej nových bytů v Praze ožívá

Trh s novými byty v Praze pokračuje v růstu, developeři za druhé letošní čtvrtletí prodali 1500 bytů. To je o polovinu více než ve stejném období loňského roku. Zároveň jde z hlediska prodejů o nejsilnější druhé čtvrtletí za posledních sedm let s výjimkou rekordního druhého čtvrtletí 2021. Cena nabízených bytů začala stagnovat. Vyplývá to z podrobných analýz společnosti Ekospol, která trh […]

Text: redakce hypoindex.cz

17. 07. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *