EUR 25.155

USD 23.470

REPO sazba ČNB 5.75 %

Inflace 2.0 %

EUR 25.155

USD 23.470

20. 08. 2018

0 komentářů

Čeští zákazníky dospívají. Jejich očekávání od služeb jsou pořád vyšší

 

Až čtvrtina Čechů tvrdí, že se jejich očekávání od služeb v posledních letech zvýšila. Vyšší kvalitu čekají nejen v restauracích, ale také u finančních služeb jako vedení účtu či hotovostní půjčky, při opravě auta nebo vyšetření u zubaře. Obecně jsou dnes očekávání Čechů vysoká, jelikož žádná služba neskončila pod hranicí průměru. Za lepší servis si taky rádi připlatí. Proto si ani u méně populárnějších služeb neváhají dupnout. V případě nespokojenosti drtivá většina neváhá a odchází ke konkurenci. Vyplývá to z reprezentativního průzkumu společnosti Home Credit.*

Loading



 


Náš zákazník náš pán
Společnosti si v posledních letech dobře uvědomují, že zákazníkům nestačí jen nabídnout dobrou službu za rozumnou cenu. I proto ve firmách roste význam oddělení zákaznické spokojenosti. Ale nejen kvalita a cena rozhodují o tom, pro koho se zákazník rozhodne. Hned za nimi dle Čechů stojí rychlost, jednoduchost a přátelský přístup. Pozitivní obraz o společnosti může zlepšit taky malá pozornost nebo překvapení.
Z průzkumu vyplývá, že zdaleka nejvyšší očekávání mají lidé od nabídek běžného účtu. Souvisí to právě s tím, že se jedná o jejich peníze, které nehodlají vložit do rukou jen tak někomu. Bankovní trh je široký, a proto kromě základních služeb čekají i další výhody. Na opačné straně stojí cestování vlakem, kdy lidé při nákupu nečekají od služby nic krom toho, aby se dostali do cíle a vlak byl alespoň trochu čistý. Každý pátý respondent svá očekávání od cesty vlakem v posledních třech letech dokonce snížil. Služby dopravce neurazí ani nenadchnou, na druhé straně v případě pozitivního zážitků může jen překvapit.
„Češi jsou v poslední dekádě mnohem emancipovanějšími zákazníky, což výrazně mění činnost a priority společností ve snaze udržet si staré, či získat nové klienty. Postoj Čechů se mění i při výběru méně populárních služeb, jako je například žádost o hotovostní půjčku, od které mají lidé poměrně vysoká očekávání, přičemž na stejné úrovni se ocitla i návštěva zubaře či restaurace. Pro nás je to dobrá zpráva, když víme, že lidé nečekají jen rychlé peníze, ale ocení i kvalitní servis a bezpečnost. To ale neznamená, že výhodná cena není důležitá, naopak, ta je již samozřejmostí,“ vysvětluje manažér zákaznické spokojenosti společnosti Home Credit Miroslav Zborovský. 
Právě očekávání spojené s finančními službami se v posledních třech letech zvýšilo u každého třetího respondenta. Nejčastějším důvodem je uvědomení si svého postavení jako platícího klienta, přičemž zákazník odmítá platit více za nekvalitní služby nebo špatný servis. Mnozí z respondentů přiznali, že změna přišla taky s věkem, zkušenostmi a neméně i změnou hodnot a potřeb. „Lidé si více váží svého času, proto oceňují automatizace procesů, online možnosti, potrpí si i na individuální a přátelský přístup společností. To koneckonců vyplývá i z poslední studie o trendech v prodeji společnosti Trendwatchinu a skutečně to sledujeme v praxi na našich vlastních zákaznících,“ dodává Zborovský.
Za dobrou zkušeností stojí spousta práce
Na dobré zkušenosti má zásluhy často celá řada lidí. V restauraci jsou to například číšníci, kuchaři, promotéři i marketéři, kteří hosta nasměrovali k tomu, aby si ze všech restaurací vybral právě tu jejich. Podle průzkumu se na posledním pozitivním zážitku respondenta u služeb ve většině případů výraznou měrou podílejí ochota, vstřícnost a kompetentnost zaměstnanců. Méně často to pak bývá malý dárek nebo povedená kompenzace za chyby.
V naší společnosti se snažíme pozitivně motivovat zaměstnance k co nejlepšímu přístupu, a to například prostřednictvím zveřejňování kladných hodnocení zaměstnanců samotnými klienty. Pravidelně sledujeme nedostatky v procesech a snažíme se je odstraňovat. V současnosti jsme schopni vyřešit až devadesát procent stížností do druhého dne,“ prozradil manažer zákaznické spokojenosti společnosti Home Credit.
*Průzkum probíhal od 18. do 24. května metodou CAWI, na reprezentativním vzorku české populace. Odpovídalo 400 respondentů ve věku 18-60 let.
Tisková zpráva: Home Credit

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Vývoj Swiss Life Hypoindexu

%5.57 Aktuální výše Swiss Life Hypoindexu

6.37%

6.27%

6.3%

6.32%

6.3%

6.24%

6.19%

6.1%

6.05%

6.01%

6.02%

5.96%

5.6%

5.62%

5.57%
Historie vývoje

 


Související články

Analýza: Budou v Praze nájmy opět srovnatelné se splátkami hypoték?

Doba, kdy bude v Praze opět srovnatelné splácet vlastní byt a bydlet v nájmu, se pravděpodobně rychle blíží. V následujících dvou letech by se ceny nových bytů měly zvyšovat o 5 % ročně, postupně klest sazby hypoték ke 3 % a růst nájemné v průměrně o 10 % za rok. Vyplývá to z aktuální analýzy Central Group.

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

16. 04. 2024

Ceny nájmů se začínají umoudřovat, je otázka, na jak dlouho

Růst cen nájemního bydlení se za poslední rok – až na výjimky – zpomalil a v mnoha krajích přešel dokonce k poklesu nebo stagnaci. Pomohl především větší počet nemovitostí nabízených k pronájmu – bytů v podstatě všech kategorií, ale také pokojů určených ke spolubydlení nebo například částí rodinných domů. A svou roli sehrála i utlumená poptávka, která vyústila v nižší […]

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

11. 04. 2024

Swiss Life Hypoindex duben 2024: ČNB dynamicky snižuje úrokové sazby, banky zatím jen kosmeticky

Očekávání se zcela nenaplnilo. Průměrná nabídková sazba hypoték podle Swiss Life Hypoindexu sice o něco klesla, ale… Zatímco Česká národní banka snížila 20. března 2024 dvoutýdenní repo sazbu o pět desetin procentního bodu na 5,75 % p. a., sazby u hypoték následně zdaleka tak výrazně neklesly – v průměru o pouhých pět setin procentního bodu.

Text: Milan Vodička

Foto: Swiss Life Select

05. 04. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *