EUR 25.295

USD 23.123

REPO sazba ČNB 4.25 %

Inflace 2.6 %

EUR 25.295

USD 23.123

15. 03. 2023

0 komentářů

Majitelé snižují cenu zbytečně. M&M Reality umí zajistit prodej o 15 % výhodněji oproti původní nabídce, pomáhá dosah a TV aukce

 

Klesající ceny nemovitostí znamenají pro majitele často bolestivý ústupek. Mnohdy ho však dělají zbytečně – i v dnešní době se totiž dá prodávat takovým způsobem, že kupující jsou ochotni o nemovitost soutěžit. Dokazují to čísla největší tuzemské realitní služby M&M Reality: ta unikátní kombinací marketingových kanálů dokáže zajistit maximum zájemců a v případě, kdy to dává smysl, nabídnout nemovitost v navazující TV aukci. I v dnešní době tak dokáže navýšit vyvolávací cenu nemovitostí v průměru až o 15 %.

Loading



 

Sto tisíc potenciálních zájemců z celého Česka

Aby jakákoli soutěž fungovala i v době klesajícího trhu, prodávající potřebují v podstatě jedinou věc – nadprůměrnou účast. A té se dá dosáhnout jen co největším zásahem zájemců, tedy především nadprůměrnými investicemi do marketingu. V případě M&M Reality to například znamená investovat do prezentace každé nemovitosti částku v řádech desítek tisíc korun. Každá nemovitost je tak představena nejen formou inzerátů na čtyřiceti online realitních serverech a s podporou na sociálních sítích, ale také v tradičních médiích, jako je například rozhlas nebo celoplošné televizní vysílání. Zde prodávaná nemovitost zasáhne i cílovou skupinu, která se v online prostoru nepohybuje. V M&M Reality každá nemovitost osloví více než 100 000 kupujících, proto může prodej vyústit v soutěž kupujících v TV aukci.

Marketing bývá první, co realitky škrtají v hubených letech. Připravují se však o to nejzásadnější – možnost jednat s větším množstvím zájemců a prodat výhodně. Ve výsledku se tak naprostá většina realitek musí spokojit s nabídkou jediného zájemce, což pochopitelně k vyjednání lepší ceny nevede,“ uvádí Zdeněk Václavek, výkonný ředitel M&M Reality. „My jdeme přesně opačnou cestou. M&M Reality nikdy neprodávají prvnímu zájemci, protože téměř vždy by poškodily prodávajícího. Dobře nastavíme počáteční cenu. Do prezentace každé nemovitosti investujeme v mediálním prostoru řády desítek tisíc korun, díky čemuž oslovíme více než sto tisíc zájemců. A poté spustíme férovou TV aukci, kde se i v dnešní době sejdou desítky zájemců z celého Česka.“

Transparentní TV aukce zvyšuje cenu

REKLAMA

Aby TV aukce fungovaly, musí být výhodné i pro zájemce. Toho je možné docílit jen v případě, kdy jsou plně transparentní. TV aukce M&M Reality se maximální otevřeností a jasnými podmínkami vymezují například proti v minulosti rozšířeným obálkovým metodám nebo licitování se zájemci ze strany makléřů.

K realizaci TV aukcí slouží transparentní aukční systém, který vyvinuly přímo M&M Reality. Účastnit se jí mohou pouze autorizovaní zájemci, aby se předešlo jakýmkoli zásahům do jejího průběhu. Data o vývoji TV aukce vidí majitelé i její účastníci přímo v reálném čase. Pro majitele je TV aukce zdarma jako samozřejmý bonus spolupráce s M&M Reality. Na TV aukci navíc skupina vlastní autorská práva pro celosvětové využití.

Jen za poslední tři měsíce prošlo TV aukcemi M&M Reality asi 3 tisíce nemovitostí. Průměrný počet účastníků aukcí v dnešní době sice mírně klesl – v minulosti se počítal často na stovky, dnes má většina nemovitostí dvě desítky vážných zájemců –i to je však dostačující k tomu, aby se podařilo v rámci příhozů zvýšit nabídkovou cenu. Ta za poslední tři měsíce stoupla průměrně o 15 % oproti té vyvolávací. Pouze zlomek nemovitostí navíc v aukčním modelu neuspěje a kupce nenajde. V takovém případě má však majitel jasnou zpětnou vazbu z trhu.

„To jasně ukazuje, že TV aukce jsou i v době klesajících cen efektivním nástrojem,“ vysvětluje Zdeněk Václavek. „Rozhodně se jedná o lepší strategii, než jakou intuitivně volí řada prodávajících – tedy zkusit vyšší cenu a pak případně mírně zlevnit. Anebo jít cestou ‚nízká cena a prodat prvnímu‘. Samotné stanovení nabídkové ceny je dnes totiž jeden z nejklíčovějších momentů. Podcenit ho je jasná cesta k tomu udělat z nemovitosti ležák, který se prodá až za dlouhé měsíce a ještě s řadou významných ústupků.“

Jak pomáhaly TV aukce

Jak aukce fungují v praxi, je možné demonstrovat hned na několika příkladech z tohoto roku – tedy z měsíců, které se již potýkají s celkovým poklesem prodejných cen. Byt 2+kk v panelovém domě v pražské Hostivaři, který byl v aukci nabídnut za 3 330 000 korun, nakonec svému majiteli vydělal o 270 000 korun více. Byt s o něco větší dispozicí 2+1, umístěný v secesním činžovním domě v pražských Vysočanech, pak překonal vyvolávací cenu o více než milion. Namísto 4 000 000 korun za něj nakonec vítězný zájemce zaplatil 5 390 000 korun.

REKLAMA

Rodinný řadový dům z konce osmdesátých let po rekonstrukci v Prostějově, jehož vyvolávací cena byla 5 610 000 korun, se nakonec prodal za 6 995 000 korun. To je o téměř čtvrtinu vyšší cena v době, kdy celorepublikový průměr cen domů klesá. Aukce ovšem ale není vhodnou prodejní metodou jen pro obytné nemovitosti. Pravděpodobně ještě lépe se jí daří prodávat některé nebytové prostory. Zděná řadová garáž v Ostrově, za kterou majitel požadoval minimálně 256 300 korun, se nakonec prodala za 441 300 korun, což je o 71 % více, než na kolik si ji majitel zprvu cenil.

A kdo nemá problém v aukcích připlatit k vyvolávací ceně? Velice často jsou to například sousedé. Mají takto šanci získat nemovitost, který pro ně má výrazně vyšší hodnotu než pro ostatní.
„Máme teď krásný příklad: paní z Mladé Boleslavi, která si koupila v aukci vedlejší garsonku a měla tak šanci zvětšit si svůj byt. Z původní dva plus jedničky má krásnou 3+1,“ uvádí Zdeněk Václavek. „Za garsonku sice zaplatila o 375 000 korun navíc, než byla původní ‚tržní‘ cena. Ale udělala to ráda, protože teď má její byt výrazně větší hodnotu. A stačilo v podstatě jediné, dokázat silným marketingem představit nemovitosti lidem ze sousedství. Spokojena byla ona i majitel.“

Příklady z letošního roku:

2+kk v Praze-Hostivaři

  • vyvolávací cena: 3 330 000 Kč
  • prodáno za: 3 600 000 Kč

2+1 v Praze-Vysočanech

  • vyvolávací cena: 4 000 000 Kč
  • prodáno za: 5 390 000 Kč

Rodinný dům v Prostějově

  • vyvolávací cena: 5 610 000 Kč
  • prodáno za: 6 995 000 Kč

Garáž v Ostrově

  • vyvolávací cena: 256 300 Kč
  • prodáno za: 441 300 Kč

Jak funguje prodejní proces u M&M Reality?

  • Nevynechat jedinou příležitost
    • Nemovitost je nabídnuta nejprve klientům, kteří hledají podobné bydlení, jako MM Reality nabízí.
    • Následně je nabídka umístěna na čtyři desítky realitních webů s aktivní podporou.
    • Prezentována je v realitních skupinách na Facebooku.
    • Následuje propagace na celoplošných rozhlasových stanicích Frekvence 1 a Evropa 2 + rádia MMS 52 v 36 000 spotech.
    • Atraktivní prezentace na TV Prima v rámci vlastního formátu Realitní magazín – díky němu každý týden oslovíme stovky tisíc kupců.
    • Celkový zásah marketingových aktivit je takřka 4 miliony.
    • Pokud se sejde dostatek zájemců, je majiteli navržena transparentní TV aukce.
  • Realizace TV aukce
    • Do TV aukce se zájemci registrují pomocí telefonního čísla a uhrazením vratné zálohy 5000 Kč pomocí platební karty. Zapojit se je možné přímo v jejím průběhu.
    • Pokud se M&M Reality se zájemcem zatím neznají (například z prohlídky), je po něm vyžadována vratná aukční jistina ve výši 5000 korun.
    • Pro vstup do aukce je účastníkovi vygenerován jednorázový SMS identifikátor.
    • Minimální příhoz tvoří zpravidla 5000 korun, omezen je i maximální (nejčastěji 100 tisíc korun).
    • Výsledek je určen do 3 dnů, výběr vítěze aukce přísluší majiteli nemovitosti.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Vývoj Swiss Life Hypoindexu

%5.34 Aktuální výše Swiss Life Hypoindexu

6.19%

6.1%

6.05%

6.01%

6.02%

5.96%

5.6%

5.62%

5.57%

5.52%

5.51%

5.49%

5.42%

5.38%

5.34%
Historie vývoje

 

 


Související články

Ještě čekáte s koupí bytu? Ty starší jsou o 9 až 16 procent dražší než loni

Nová data o cenách starších bytů jen potvrdila, že trh s nemovitostmi výrazně ožívá. Lidé akceptují úrokové sazby hypoték a pořízení vlastního bydlení nechtějí dále odkládat. Průměrné ceny starších bytů byly během letošního léta o 2 až 5 procent vyšší než na jaře. V meziročním srovnání pak dosahují až 16% růstu v Ostravě či Plzni.

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

09. 10. 2024

Ceny bytů i nájmy lámou v Brně rekordy

Za třetí kvartál letošního roku se v brněnských novostavbách prodalo celkem 288 jednotek. Za prvních devět měsíců to je téměř dvakrát více bytů než za celý loňský rok. Letošek tak bude pravděpodobně nejvýkonnější od roku 2016. Celkem už letos kupující za nové byty v Brně utratili více než 6,5 miliardy korun. Vysoký zájem se pomalu začíná projevovat […]

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

07. 10. 2024

Studenti rozhýbali trh s bydlením. Nájemníky to nepotěší

Se začátkem akademického roku 2024 dochází k výraznému nárůstu poptávky po nájemním bydlení v univerzitních a krajských městech. Tato zvýšená poptávka, která je obzvláště silná ze strany studentů hledajících ubytování mimo vysokoškolské koleje, vyústila v meziroční růst cen nájmů o 5 %. Růst cen je patrný zejména u menších bytů typu 1+1 a 1+kk, které […]

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

01. 10. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *