EUR 24.285

USD 20.873

REPO sazba ČNB 3.50 %

Inflace 2.10 %

EUR 24.285

USD 20.873

07. 11. 2017

Najít ideálního kupce. Najít vysněnou nemovitost

 

Prodáváte nemovitost? Spěcháte na její prodej a zároveň ji chcete prodat za co nejvyšší cenu? Věřte nebo ne, váš byt může mít nového majitele dřív, než řeknete švec. Říká se, že každá věc má svého kupce. Platí to i u nemovitostí. Stačí jen dodržet několik základních pravidel.

Loading



 


Dvě nejdůležitější věci na prodeji nemovitosti jsou správné nastavení prodejní ceny a dobrá prezentace nemovitosti. Na první dojem máte jen jeden pokus a klienti si vždy všímají zejména zmíněné prezentace, především fotek. Rozhodující je samozřejmě prodejní cena, kterou zájemci porovnávají s ostatními nabídkami na trhu.
Jak na adekvátní cenu za nemovitost?
U správného nastavení ceny vám pomůže srovnávací tržní analýza. „Můžete se podívat na aktuálně inzerované nemovitosti v okolí. Ale pozor, cenu musíte ponížit o 10-15 %, protože za inzerovanou cenu se nemovitost málokdy prodá. Pokud byla prodejní cena nastavena správně, je nemovitost již prodána a není v inzerci,“ radí Mgr. Dominik Ženatý, makléř realitní sítě CENTURY 21. Tuto analýzu může udělat každý sám.
Dále je možné doplnit analýzu o ceny prodaných nemovitostí v podobné lokalitě a dispozici – zde pomůže realitní makléř, který by měl mít k těmto informacím přístup. Narazíte-li na zkušeného makléře, může také přidat svůj zkušenostní odhad. Do prodejní ceny určitě zahrňte i již vlastní investované finance či zohledněte specifika nemovitosti a o tuto sumu buď navýšíte anebo ponížíte finální požadovanou částku.
Špatný první dojem už nezachráníte
Prezentace nemovitosti je větší oříšek. Fotografie bývají často podceňovány a na mnoha z nich je vidět, že jsou pořízené rychle, nekvalitním fotoaparátem, nejsou barevně vyvážené a focený objekt nebyl mnohdy ani uklizen. A fotografie přitom prodává. Stačí se podívat na reklamy s nablýskanými vozy nebo na letáky plné barevných potravin. Na těchto fotkách je vidět mnoho hodin práce a zasloužený účinek.
„Správná příprava nemovitosti na prodej (home staging) zahrnuje úklid nemovitosti, její odosobnění, to znamená žádné fotografie, medaile, suvenýry z cest a vytvoření co nejvolnějšího prostoru (třeba odstěhováním nábytku). Vznikne tak obraz „hotelového pokoje“, kde si každý dokáže představit své bydlení. A to je přece to, co každý prodávající chce,“ popisuje úspěšnou praxi makléř realitní sítě CENTURY 21.
Takto upravený byt je poté třeba nafotit, ideálně zrcadlovkou se širokoúhlým objektivem, aby vynikla velikost prostorů i všechny detaily. Není třeba nafotit úplně vše, stačí hlavní „důvody“, proč by si klient měl koupit právě váš byt – krásnou koupelnu, novou kuchyňskou linku, prostorný obývací pokoj nebo výhled z balkónu. Na konci focení je vhodné nemovitost natočit na video. Kromě sady krásných fotografií tak můžete mít v ruce i videoprohlídku, díky které si každý klient lépe představí dispozice vaší nemovitosti.
Důkaz místo slibů
Finálním krokem na cestě nemovitosti ke svému kupci je osobní prohlídka a návštěva nemovitosti. Byla by škoda, kdyby potencionální kupci byli realitou zklamaní a vlastně chodili na prohlídku zbytečně. Proto se nesnažte nemovitost přibarvovat. Reálným popisem si zaručíte, že přijdou jen opravdoví zájemci, kteří nechtějí marnit svůj čas, a tedy ani ten váš.  Neváhejte se obrátit s celým procesem či jen s prosbou o radu na odborníky. Realitní makléři jsou vyškolení profesionálové. Mají zkušenosti s různými typy nemovitostí, zkušenosti s jednáním s lidmi, ale především s vyjednáním o ceně. Nic nebrání tomu, aby vaše nemovitost našla ideálního kupce, protože vysněnou nemovitost lze najít každému a třeba někdo čeká zrovna na tu vaši.
Dominik Ženatý, makléř realitní sítě CENTURY 21

Loading

Vývoj Swiss Life Hypoindexu

%4.91 Aktuální výše Swiss Life Hypoindexu

5.34%

5.32%

5.22%

5.13%

5.11%

5.05%

5.01%

4.96%

4.94%

5.03%

5.05%

4.99%

4.91%

4.91%

4.91%
Historie vývoje

 

 


Související články

Největší developer odkládá výstavbu nových bytů. Jak to ovlivní dostupnost bydlení?

Největší rezidenční stavitel Central Group, stejně jako celý trh, nyní zažívá prodejní i stavební boom. Ve výstavbě má firma rekordních 3200 bytů v osmi lokalitách po celé Praze. A to bez potřeby bankovních úvěrů. Také prodeje nových bytů má v letošním roce rekordní. Přesto nyní o jeden rok odkládá zahájení všech svých nových projektů. Důvodem je nezdravé přehřívání stavebního trhu.

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

04. 12. 2025

Studie: Proč majitelé bytů a domů věří, že svět je spravedlivý

Představte si, že vám najednou vzroste cena bytu o 30 procent. Necítíte se o trochu chytřejší, pracovitější, prostě „lepší“? A co když ceny rostou dál a dál. Ne proto, že byste vy osobně něco udělali, ale proto, že centrální banka tiskne peníze, přistěhovalci chtějí bydlet v Praze nebo spekulanti nakupují celé činžáky? Podle dvou studií […]

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

03. 12. 2025