Středa 26. září. Svátek má Andrea.

Nedáme vám slevu zadarmo, aneb nenechte se ošálit rádoby výhodnými akcemi na byty

20.08.2018 09:08 Tisková zpráva:

Zpřísnění pravidel pro získání hypoték po 1. říjnu vede k horečné aktivitě na realitním trhu. Protože za nových podmínek už mnoho lidí na hypotéku vůbec nedosáhne, snaží se vyřídit úvěr a pořídit vlastní bydlení ještě nyní, za stávajících podmínek. Toho zkoušejí využít někteří developeři k tomu, aby se zbavili i dlouho neprodejných, zejména dražších a luxusně se tvářících bytů. Někdy to skrývají za rádoby výhodné slevy.

U takových marketingových akcí by ale měl být člověk maximálně obezřetný. Často jde totiž o byty, které jsou stále neprodané i několik let po dokončení. Což je za situace boomu a hladu po nemovitostech v posledních letech krajně podezřelé. Člověk proto musí důkladně prověřovat všechny okolnosti bytu, o který se zajímá. Především opravdu detailně projít všechny parametry jeho dispozic, okolí domu a ruch v něm, a vše důkladně zkontrolovat.

U bytů prezentovaných jako luxusní je dále potřeba zvážit, zda je údajný nabízený luxus pro člověka opravdu přidanou hodnotou, za kterou má cenu připlatit. Jako luxus bývá například prodávána přítomnost recepce s obsluhou nebo stálá ochranka. Taková služba však nemá ve většině rezidencí reálný praktický přínos a jde jen o vyhazování peněz oknem za pocit, že patřím mezi horních deset tisíc

Celá sleva může být také jen vějičkou bez reálné finanční úspory, protože už původní cenu bytu developer nadstřelil vysoko s vidinou, že na rostoucím realitním trhu předražený byt snadno prodá a namastí si kapsu. Na to mu lidé neskočili a tak nyní přichází se slevou, která ale jen dostává metrovou cenu bytu někam k úrovni, která je aktuálně na trhu standardní.

Lidé by se proto neměli nechat bezhlavě nalákat na slevy, kterými na ně nyní prodejci nemovitostí útočí. Často totiž jen zkoušejí využít tlaku, pod který se část zájemců s blížícím se zpřísněním podmínek pro získání hypotečních úvěrů dostává, a zkouší jim na poslední chvíli prodat dosud neprodejného zajíce v pytli a ještě se u toho tvářit, že ho člověk získal výhodně.

RNDr. Evžen Korec, CSc.

Generální ředitel a předseda představenstva

EKOSPOL a. s.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.