EUR 25.295

USD 21.474

REPO sazba ČNB 0.75 %

Inflace 4.1 %

EUR 25.295

USD 21.474

Text: Jiří Havelka

07. 12. 2015

Subjekty:
Moneta Money Bank

Před Vánoci gruntuje celé Česko

V Česku je předvánoční úklid tradicí a podle průzkumu GE Money Bank před Vánoci intenzivněji uklízí 87 % Čechů. Každý jedenáctý začíná uklízet už začátkem listopadu. Profesionální firmu si najímají necelá 2 %. Úklid probíhá hlavně o víkendech, ale jsou i tací, kteří si kvůli němu berou dovolenou. K úklidu patří také vánoční výzdoba a tu má doma téměř 93 % Čechů. 

„Výzdoba a úklid jsou pro 90 % Čechů již klasickým předvánočním rituálem. S úklidem začíná většina z nás v průběhu prosince. Nejvíce pak 14 dní před Štědrým dnem, kdy gruntuje téměř 22 % Čechů,“ říká Milada Franek, tisková mluvčí GE Money Bank. „Na výzdobě i čisticích prostředcích je možné ušetřit při platbě naší kartou v obchodních řetězcích Globus, kika, Albi a dalších, které jsou partnery věrnostního programu bene+,“ doplňuje Milada Franek.

Uklízí celá rodina a hlavě o víkendu

Při předvánočním úklidu se v Česku nejčastěji (62 %) pouští do práce celá rodina. Ve třetině domácností je pak úklid čistě na ženách. Zato otcové mají úklid na povel pouze ve 2 % domovů. Profesionály, ať už firmu, nebo paní na uklízení, si objednávají pouze 2 % Čechů. Podle úklidových firem však i rozsah a charakter objednávaných služeb podléhá trendům. „V posledních asi třech letech sledujeme určité změny, zatímco dříve objednávka předvánočního úklidu téměř vždy znamenala mytí oken, dnes jde zpravidla o hloubkový generální úklid. Klienti se také více zajímají o využití technologií, jako jsou parní čističe, impregnace povrchů a podobně, které samozřejmě velký úklid výrazně zefektivňují. I tak je ale potřeba počítat s tím, že opravdu hloubkový úklid průměrného čtyřpokojového domu zabere dvěma lidem v průměru 8 až 10 hodin,“ vysvětluje Jiří Vychodil, majitel společnosti SlužbyPro.

Většina domácností (téměř 64 %) se snaží stihnout veškeré úklidy o víkendech. Bezmála 35 % si pak na úklid udělá čas v týdnu, když přijde z práce. Necelá 2 % respondentů uvedla, že si kvůli úklidu musí vzít dovolenou.

Bez výzdoby to nejde

V téměř 93 % českých domácností se pravidelně dělá vánoční výzdoba. S přípravou začíná téměř třetina z nich přibližně měsíc před Vánoci. Dalších 22 % pak 3 týdny před Vánoci a 16 % čtrnáct dní před Štědrým dnem. V posledním týdnu domácnost zdobí 26 % Čechů. Zbylá 4 % dělají výzdobu až těsně před rozdáváním dárků.

Vánoční dekorace má 57 % dotazovaných uvnitř svého bytu nebo domu, 38,5 % umisťuje výzdobu dovnitř i ven a 4,5 % pouze na dům, okna nebo zahradu. GE Money Bank také zjistila, že téměř polovina se snaží výzdobu pravidelně obměňovat. Každý rok stejnou dekoraci má 28 % a necelých 18 % ji každý rok rozšiřuje. Pouze necelých 6 % domácností má každý rok novou.

Letos tak budou obměňovat nebo nakupovat novou dekoraci asi dvě třetiny Čechů. Téměř 88 % z nich utratí méně než 2 000 Kč a přes 11 % mezi 2 000 Kč a 5 000 Kč. Zbylé procento se pak podle výsledků průzkumu chystá do vánoční výzdoby vložit od 5 000 Kč do 10 000 Kč.

Kocour rozdává dárky z vánoční kolekce

Navíc se klienti GE Money Bank mohou inspirovat a získat za nákupy odměny ze speciální Kocourovy vánoční kolekce. Za každý nákup nad 300 Kč v síti bene+ je možné získat samolepku do hrací karty, kterou pak lze vyměnit za odměny s motivy kocoura. Dárky jako vánoční balicí papír a jmenovky za tři nálepky, stylovou tašku za pět, hrníček za sedm či kuchyňskou minutku za devět samolepek si lze vyzvednout na pobočkách GE Money Bank až do 15. ledna 2016.



 

V Česku je předvánoční úklid tradicí a podle průzkumu GE Money Bank před Vánoci intenzivněji uklízí 87 % Čechů. Každý jedenáctý začíná uklízet už začátkem listopadu. Profesionální firmu si najímají necelá 2 %. Úklid probíhá hlavně o víkendech, ale jsou i tací, kteří si kvůli němu berou dovolenou. K úklidu patří také vánoční výzdoba a tu má doma téměř 93 % Čechů. 

„Výzdoba a úklid jsou pro 90 % Čechů již klasickým předvánočním rituálem. S úklidem začíná většina z nás v průběhu prosince. Nejvíce pak 14 dní před Štědrým dnem, kdy gruntuje téměř 22 % Čechů,“ říká Milada Franek, tisková mluvčí GE Money Bank. „Na výzdobě i čisticích prostředcích je možné ušetřit při platbě naší kartou v obchodních řetězcích Globus, kika, Albi a dalších, které jsou partnery věrnostního programu bene+,“ doplňuje Milada Franek.

Uklízí celá rodina a hlavě o víkendu

Při předvánočním úklidu se v Česku nejčastěji (62 %) pouští do práce celá rodina. Ve třetině domácností je pak úklid čistě na ženách. Zato otcové mají úklid na povel pouze ve 2 % domovů. Profesionály, ať už firmu, nebo paní na uklízení, si objednávají pouze 2 % Čechů. Podle úklidových firem však i rozsah a charakter objednávaných služeb podléhá trendům. „V posledních asi třech letech sledujeme určité změny, zatímco dříve objednávka předvánočního úklidu téměř vždy znamenala mytí oken, dnes jde zpravidla o hloubkový generální úklid. Klienti se také více zajímají o využití technologií, jako jsou parní čističe, impregnace povrchů a podobně, které samozřejmě velký úklid výrazně zefektivňují. I tak je ale potřeba počítat s tím, že opravdu hloubkový úklid průměrného čtyřpokojového domu zabere dvěma lidem v průměru 8 až 10 hodin,“ vysvětluje Jiří Vychodil, majitel společnosti SlužbyPro.

Většina domácností (téměř 64 %) se snaží stihnout veškeré úklidy o víkendech. Bezmála 35 % si pak na úklid udělá čas v týdnu, když přijde z práce. Necelá 2 % respondentů uvedla, že si kvůli úklidu musí vzít dovolenou.

Bez výzdoby to nejde

V téměř 93 % českých domácností se pravidelně dělá vánoční výzdoba. S přípravou začíná téměř třetina z nich přibližně měsíc před Vánoci. Dalších 22 % pak 3 týdny před Vánoci a 16 % čtrnáct dní před Štědrým dnem. V posledním týdnu domácnost zdobí 26 % Čechů. Zbylá 4 % dělají výzdobu až těsně před rozdáváním dárků.

Vánoční dekorace má 57 % dotazovaných uvnitř svého bytu nebo domu, 38,5 % umisťuje výzdobu dovnitř i ven a 4,5 % pouze na dům, okna nebo zahradu. GE Money Bank také zjistila, že téměř polovina se snaží výzdobu pravidelně obměňovat. Každý rok stejnou dekoraci má 28 % a necelých 18 % ji každý rok rozšiřuje. Pouze necelých 6 % domácností má každý rok novou.

Letos tak budou obměňovat nebo nakupovat novou dekoraci asi dvě třetiny Čechů. Téměř 88 % z nich utratí méně než 2 000 Kč a přes 11 % mezi 2 000 Kč a 5 000 Kč. Zbylé procento se pak podle výsledků průzkumu chystá do vánoční výzdoby vložit od 5 000 Kč do 10 000 Kč.

Kocour rozdává dárky z vánoční kolekce

Navíc se klienti GE Money Bank mohou inspirovat a získat za nákupy odměny ze speciální Kocourovy vánoční kolekce. Za každý nákup nad 300 Kč v síti bene+ je možné získat samolepku do hrací karty, kterou pak lze vyměnit za odměny s motivy kocoura. Dárky jako vánoční balicí papír a jmenovky za tři nálepky, stylovou tašku za pět, hrníček za sedm či kuchyňskou minutku za devět samolepek si lze vyzvednout na pobočkách GE Money Bank až do 15. ledna 2016.

Vstoupit do diskuze Žádný příspěvek

Vývoj fincentrum hypoindexu

%2.32 Aktuální výše Hypoindexu

2.21%

2.15%

2.11%

2.07%

2.02%

1.98%

1.96%

1.94%

1.93%

1.94%

1.98%

2.06%

2.13%

2.23%

2.32%
Historie vývoje


Související články

Půjčky na vánoce

Půjčky na Vánoce: emoce vs. peněženka

Půjčky na Vánoce jsou momentálně v kurzu. Ze všech stran na nás útočí reklamy na dárky pro celou rodinu a z televize se usmívají šťastné páry kupující si navzájem drahé věci. Reklamy hrají často na city a nejeden spotřebitel podlehne emocím a chce své rodině dopřát svátky jako z plakátu, i když na ně nemá. […]

Text: Monika Lukešová

22. 11. 2019


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 



Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.