EUR 24.210

USD 20.786

REPO sazba ČNB 3.50 %

Inflace 2.10 %

EUR 24.210

USD 20.786

02. 10. 2018

Pro peníze raději na internet než na pobočku. Více než 2/3 Čechů upřednostní vyřízení půjčky online

 

Nejen výše úroků, ale i rychlost vyřízení, dostupnost a co nejjednodušší administrativa. To jsou nejčastější požadavky klientů na půjčku. Podle aktuálních hodnocení Čechů tyto nároky nejlépe splňují půjčky peněz online. V současnosti má s nějakou hotovostní půjčkou zkušenost sedm z deseti Čechů. Polovina z nich považuje za podstatné domluvit si půjčku osobně na pobočce, ale pro více než dvě třetiny z dotázaných je důležitá možnost půjčit si peníze online. Vyplývá to z reprezentativního průzkumu společnosti Home Credit.*

Loading



 


Půjčit si na pobočce v bance už nehraje prim 
Většina Čechů si už někdy v minulosti půjčila peníze, často na rekonstrukci nemovitosti, koupi auta, dražšího elektrospotřebiče, nábytku, počítače nebo sportovních potřeb. Dříve se půjčování peněz odehrávalo hlavně osobně na pobočkách, dnes klienti vyhledávají služby online. „Jestliže v minulosti bylo samozřejmostí si jakoukoliv půjčku vyřídit na pobočce banky nebo nebankovní společnosti, v současnosti lidé začínají preferovat online produkty i v této oblasti. Z našeho průzkumu vyplývá, že možnost dohodnout si půjčku na pobočce je důležitá pro 54 procent lidí, zatímco příležitost vyřídit ji online je podstatná pro 68 procent. U našich východních sousedů Slováků je počet lidí, kteří mají zájem půjčit si peníze online, ještě o dvanáct procent vyšší,“ uvádí manažer zákaznické spokojenosti společnosti Home Credit Miroslav Zborovský.
Náš zákazník – náš pán 
Dnes se často mluví o tom, že finanční instituce si dávají záležet na tom, aby lidem zprostředkovaly co nejlepší zákaznickou zkušenost. „Minulostí jsou formální schůzky ve finančních institucích, které mohly evokovat spíše výslech, a vyvolávat tak pocit stresu. Dnes je pro společnosti důležité příjemné vystupování, maximální vstřícnost a kvalitní poradenství. Najdete už i pobočky, kde vám nabídnou kávu nebo vás uvítají i se čtyřnohým mazlíčkem. Případně na pobočku ani nemusíte, úvěr si můžete vyřídit nejen online, ale už i v supermarketu,“ říká Miroslav Zborovský.
 
Kolik celkově zaplatím a bude to bez poplatků?   Když si Čech bere půjčku, ať už online nebo na pobočce, podle čeho se rozhoduje? Pro více než 80 procent Čechů je nejdůležitějším parametrem to, kolik celkově zaplatí, a také informace, jestli peníze dostanou bez poplatku za jejich poskytnutí. Na druhé straně, lidé za méně důležité považují informace o pojištění půjčky. „Při výběru konkrétní půjčky je třeba se rozhodovat zodpovědně a brát do úvahy co nejvíce parametrů. Na trhu je totiž obrovské množství produktů s diametrálně odlišnými podmínkami. Existují i úvěry, které jsou plně flexibilní a dokáží se přizpůsobit životní situaci člověka. Například může splácet, kolik chce, stačí posílat měsíčně aspoň minimální splátku, a také celý úvěr splatit bez jakýchkoliv pokut,“ popisuje Miroslav Zborovský.
 
Přáníčky si společnosti klienty nekoupí
 
Svou poslední zkušenost s hotovostní půjčkou hodnotilo jako vynikající 51 procent lidí. Naopak za úplně nedostačující ji označila 3 procenta dotázaných. „Z vyjádření respondentů vyplynulo, že na celkovou spokojenost v oblasti poskytování půjček mělo největší vliv to, že lidé dostali úvěr za férovou cenu a měli srozumitelné a dostatečné informace o úvěru. Také oceňovali možnost mimořádné splátky nebo předčasného doplacení celého úvěru zdarma a velmi vysoko hodnotili též solidní jednání v případě problémů se splácením,“ dodává manažer zákaznické spokojenosti Miroslav Zborovský.
Na druhé straně, na zákaznickou spokojenost mají jen minimální vliv aktivity ze strany bank, jakými jsou například zasílání novinek, blahopřání k svátkům, soutěže pro klienty či komunikace s nimi na sociálních sítích. V případě negativní zkušenosti si pětina nespokojených zákazníků stěžuje oficiálním dopisem nebo e-mailem konkrétnímu poskytovateli úvěru. Svému blízkému okolí si postěžují dvě pětiny nespokojených lidí.  * Průzkum probíhal od 18. do 24. května 2018 metodou CAWI na reprezentativním vzorku české populace. Odpovídalo 400 respondentů ve věku 18–60 let.
Tisková zpráva: Home Credit

Loading

Vývoj Swiss Life Hypoindexu

%4.91 Aktuální výše Swiss Life Hypoindexu

5.38%

5.34%

5.32%

5.22%

5.13%

5.11%

5.05%

5.01%

4.96%

4.94%

5.03%

5.05%

4.99%

4.91%

4.91%
Historie vývoje

 

 


Související články

ČNB vytáhla do boje proti investičním bytům

Bankovní rada České národní banky doporučila přísnější limity pro investiční hypotéky od dubna 2026. Na rizika spojená s poskytováním tzv. investičních hypoték reaguje ČNB doporučením poskytovatelům uplatňovat obezřetnější úroveň LTV 70 % (poměr mezi výší hypotečního úvěru a hodnotou zastavené nemovitosti) a DTI 7 (poměr výše celkového zadlužení žadatele o úvěr a výše jeho čistého […]

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

28. 11. 2025

Domy v hlavním městě zdražily meziročně o desetinu. Jak si vedla další velká města?

Ceny starších domů dál rostou. Meziroční porovnání ukázalo zdražení o 10 procent v Praze, o 9 procent v Brně a v Ostravě dokonce o 15 procent. Při krátkodobějším kvartálním srovnání už se v některých městech objevily náznaky korekce, nicméně konkrétně v hlavním městě domy zdražily o 6 procent i při srovnávání čtvrtletí. Aktuálně se zde cena za metr čtvereční […]

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

13. 11. 2025

Praha se blíží k rekordnímu prodeji bytů, nabídka zůstává nedostatečná

Nejnovější data z rezidenčního trhu potvrzují pokračující silný zájem o nové byty v Praze. Za první tři letošní čtvrtletí se prodalo 6000 nových bytů, meziročně o 12 % více. Celkové letošní prodeje by tak mohly přesáhnout 7500 bytů, což by znamenalo nový pražský prodejní rekord. Naproti tomu nabídka bytů již téměř tři roky stagnuje a zůstává nedostatečná, což se projevilo dalším […]

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

27. 10. 2025