EUR 24.825

USD 21.555

REPO sazba ČNB 3.50 %

Inflace 2.40 %

EUR 24.825

USD 21.555

25. 09. 2019

Subjekty:
UniCredit Bank

„Singles“ se osamostatňují a stěhují se do vlastního, do vybavení domácnosti více investují muži

 

Praha, 25. záříJednočlenných „singles“ domácností v České republice každoročně přibývá. Celospolečenský fenomén potvrzují i data z UniCredit Bank – téměř polovinu všech hypoték si berou žadatelé sami. Snížit si náklady na splácení mohou dobře zvolenou hypotékou, například u UniCredit Bank získají úrokovou sazbu od 2,22 % p.a. pro všechny délky fixace.

Loading



 


Sílící generace „singles“ hledá menší, zato praktické a komfortní bydlení. Obě pohlaví do něj shodně investují až po třicítce. Muži se k investici do bydlení odhodlají ve 36 letech, jejich dámské protějšky ještě o rok později. A svou novou nemovitost neváhají financovat hypotékou.
Do vlastního s hypotékou
„Singles muži si podle našich statistik půjčují v průměru dva miliony, ženy jsou skromnější a jejich hypotéky jsou v průměru o tři sta tisíc korun nižší.“ popisuje Petr Plocek z UniCredit Bank. Obě pohlaví se ale liší tím, do čeho investují. Celá polovina mužů do rodinného domu, zatímco šest z deseti single žen naopak preferuje bydlení v bytě.
 
Graf: Preference žen a mužů v oblasti uplatnění hypotéky

Zdroj: Data z UniCredit Bank
„Rozdíl ve výši hypotéky singles a párů není nijak dramatický, u dvojic je průměr 2,3 milionu. O to důležitější je pro ty, kteří jsou na splácení sami, získat výhodné podmínky. S naší hypotékou si mohou s úrokem 2,22 % p. a. zafixovat výhodné splátky klidně i na deset let dopředu,“ dodává Plocek.
Zajímavostí je, že až čtyřicet procent žen, které čerpají úvěr samostatně, jsou rozvedené, rozvedených můžu čerpajících hypotéku je přitom jen dvacet procent. „Muži jsou obecně v rodině těmi, kdo přijímají finanční zodpovědnost, a tedy i roli hlavního dlužníka, u párů je to v 85 % případů. Při odloučení, je to právě muž, kdo ve většině případů pokračuje ve splácení úvěru a nežádá o nový úvěr jako singles, tato role pak připadne ženě,“ vysvětluje rozdíl v čerpání úvěru rozvedených Plocek.
Vybavení kuchyně je důležitější pro muže, vaří přitom spíše ženy
Nejen singles generace chce bydlet komfortně. Nejvíce se to projevuje na vybavení kuchyně. Více do ní investují muži. A to dokonce až o 150 tisíc korun více oproti ženám, které by na vybavení klíčové místnosti domácnosti vynaložily podle průzkumu v průměru jen 100 000 Kč.
„Jakkoliv to může znít stereotypně, ženy stále tráví v kuchyni mnohem více času než pánové. Až 90 % z nich vaří denně, nebo několikrát týdně, mužů jsou to jen tři čtvrtiny,“ vysvětluje Petr Plocek.
Muži vybavení kuchyně se svým protějškem diskutují a nechají se ovlivnit ženským důrazem na kvalitu a praktičnost. Jako důvod pro vyšší útratu za kuchyň je však pánská posedlost technologiemi, které jí dokáží značně prodražit. Pro ženy je ale důležitější množství úložných prostor a velikost pracovní plochy. Muži zase dávají přednost kvalitě použitých materiálů.

Zdroj: Online průzkum UniCredit Bank ze srpna 2019 realizovaný ve spolupráci s agenturou IPSOS na vzorku 800 respondentů.

Loading

Vývoj Swiss Life Hypoindexu

%4.94 Aktuální výše Swiss Life Hypoindexu

5.57%

5.52%

5.51%

5.49%

5.42%

5.38%

5.34%

5.32%

5.22%

5.13%

5.11%

5.05%

5.01%

4.96%

4.94%
Historie vývoje

 

 


Související články

Komentář: Byty se nemohou zmenšovat do nekonečna

Klíčovým parametrem, podle kterého lidé vybírají nový byt, dlouhodobě zůstává jeho koncová cena. Čím větší byt, tím hlouběji do kapsy musí kupující sáhnout. Nebo tím vyšší hypotéku musí získat. Není proto divu, že jako první mizí z ceníků nejmenší byty s dispozicemi 1+kk nebo 2+kk. Někteří developeři na neustálý nárůst cen reagují dalším zmenšováním nabízených bytů až […]

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

20. 06. 2025

Objem hypoték může letos o čtvrtinu překonat rok 2024

V květnu poskytly banky a stavební spořitelny skutečně nové hypoteční úvěry za 27,4 mld. Kč a k tomu klienti navíc refinancovali své hypotéky v rozsahu 6,9 mld. Kč. Oproti dubnu nová hypoteční aktivita objemově stoupla přibližně o 5 %, což z větší části odpovídá sezónnímu vlivu. Objem nových hypoték se pohybuje o necelou polovinu výše ve srovnání s první polovinou […]

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

19. 06. 2025

Cesta k nemovitosti u moře může být jednodušší, než si myslíte

Italská jezera, chorvatské pobřeží, řecké ostrovy nebo třeba španělské pláže. To všechno jsou místa, kam Češi míří na letní dovolené a stále častěji zde také nakupují nemovitosti. Ať už čistě pro sebe, nebo k pronájmu. Takový nákup vyjde mnohdy násobně levněji, než by stála podobná nemovitost v Česku. Právě zdražování tuzemských nemovitostí jejich majitelům nahrává. Hodnota […]

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

18. 06. 2025