EUR 24.740

USD 23.154

REPO sazba ČNB 5.25 %

Inflace 2.6 %

EUR 24.740

USD 23.154

Text: Karel Pučelík

23. 03. 2020

2 komentáře

Nová výstavba: Nákladové nádraží se promění

 

O budoucnosti prostoru bývalého Nákladového nádraží na pražském Žižkově se již roky vedou debaty. Novou podobu areálu může přinést nově podepsané memorandum. Vzniknout  by měl komunitní projekt Žižkov City,který je koncipován jako potenciální nové centrum této pražské čtvrti.

Loading



 

Článek je třetím dílem ze seriálu o bytové výstavbě developerů. Následovat budou projekty dalších významných hráčů na developerském trhu.

O budoucnosti Nákladového nádraží Žižkov vzniká jasnější představa. Na společném zájmu revitalizace rozsáhlého areálu, o jehož osudu se vedly již mnohé debaty,  se shodla řada státních institucí, samospráv i soukromých společností – včetně Hlavního města Prahy, Ministerstva kultury, zástupců Prahy 3 nebo developerské společnosti Sekyra Group.

Nové centrum Žižkova

Po rekonstrukci by mělo vyrůst nové centrum Žižkova, tedy multifunkční veřejný prostor, který bude sloužit z velké části kulturním účelům. Projekt Žižkov City tak má doplňovat okolní bytovou zástavbu, která v sousedství vzniká nebo ještě blízké budoucnosti vznikne. Developer přišel s ambiciózním plánem, totiž se že nová komunitní výstavba má stát novým centrem Prahy 3. Takovým záměrům nahrává i lokalita, vzdálenost od centra a dobrá dopravní dostupnost.
„Těší nás, že revitalizace památkově chráněné budovy nákladového nádraží povede ke vzniku zřejmě největšího uzavřeného veřejného prostoru s přiléhajícím náměstím a parkem v Praze. Výsledkem naší spolupráce s hl. městem Prahou, Ministerstvem kultury ČR, s Českými drahami, jakož i dalšími partnery bude vytvoření kulturně-společenských prostor celoměstského významu. Stavby a prostranství s veřejnou funkcí jsou důležitou součástí všech našich projektů nejen na Žižkově, ale i na Smíchově a na Rohanském ostrově. Veřejné prostory jsou to nejcennější, co můžeme občanům naší metropole nabídnout, a proto jejich integrace do našich nových městských čtvrtí je a bude naší prioritou,“ popsal ambiciozní projekt šéf developerské společnosti Sekyra Group Luděk Sekyra, .

Živá kulturní památka

Veřejným institucím ve velké míře záleží právě na komunitním charakteru přestavby žižkovského nádraží. Pražský primátor připomněl i specifický charakter projektu, protože Nákladové nádraží Žižkov spadá mezi památkově chráněné objekty. „Jsem rád, že Praha dělá vše pro to, aby došlo k znovuoživení budovy Nákladového nádraží Žižkov a okolního prostoru. Nádraží je kulturní památkou a jako takové by mělo sloužit lidem. O to víc, že se do budoucna stane centrem nově vznikající čtvrti,“ poznamenal k memorandu Zdeněk Hřib.
Útočiště by v tamější prostorách měla najít pracoviště (včetně těch odborných)  Národní filmový archiv, ale taky  knihovna nebo Kino Ponrepo. Počítá se také s výstavbou školy. Výstavba by si v budoucnu patrně vyžádala i dopravní změny a úpravy zastávek hromadné dopravy.
Památkový rozměr, který industriální prostředí Žižkova nabízí, by měl i nadále zůstat v jádru projektu. Na historický odkaz areálu dle návrhu navazuje i dominanta potenciálního nového  centra, kterou má být má  být rekonstruovaná funkcionalistické budova nákladového nádraží. Stavba vznikala v průběhu první poloviny třicátých let minulého století.
 
 

REKLAMA

Loading

Vstoupit do diskuze 2 komentáře

Vývoj Swiss Life Hypoindexu

%5.51 Aktuální výše Swiss Life Hypoindexu

6.3%

6.32%

6.3%

6.24%

6.19%

6.1%

6.05%

6.01%

6.02%

5.96%

5.6%

5.62%

5.57%

5.52%

5.51%
Historie vývoje

 

 


Související články

Objem nových hypoték byl v květnu nejvyšší od března 2022

Objem poskytnutých hypoték se v květnu dostal na nejvyšší úroveň od března roku 2022. Meziročně vzrostl o 92 % na 23,7 miliardy Kč. Po zohlednění tradiční sezónnosti meziměsíčně podstatě stagnoval. Květnový objem zůstává příznivý a oživování hypoteční aktivity v letošním roce pokračuje. Údaje vyplývají z aktuálních statistik ČBA Hypomonitoru.

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

14. 06. 2024

Digitalizace stavebnictví v úzkých. Chybí čas na přípravu, hrozí chaos

Vznik nového stavebního zákona provázely bouřlivé diskuse a při jeho přípravě muselo dojít k řadě kompromisů. Jednoznačným pozitivem ale měla být digitalizace stavebního řízení s účinností od 1. Července 2024. Jenže pár týdnů před spuštěním nemá za sebou Informační systém stavebního řízení ani pořádné testování, navíc si jej úředníci neměli šanci osahat v praxi.

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

12. 06. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • X

    23 března, 2020

    No ja nevim jestli budou peníze a síla se teď do renovaci pouštět když máme tu recesi . Jsem teď bohužel dost pesimistický k těmto projektům . Osobně nevěřím tomu ze dotáhnou do konce Zahu Hadid v centru Prahy , okruhy , obchvaty , Smíchov city a mnoho jiných se teď bude prehodnocovat a na kulturně společensky prostor Celomestskeho významu teď asi finance taky nebudou .

    Odpovědět

  • Pokud budou kupci, bude se stavět.

    25 března, 2020

    Uvidíme. Pokud budou kupci, bude se stavět.

    Odpovědět