EUR 25.235

USD 23.616

REPO sazba ČNB 5.75 %

Inflace 2.0 %

EUR 25.235

USD 23.616

Vyplatí se podepsat exkluzivní smlouvu?

 

Makléř, se kterým jste navázali spolupráci, pracuje pouze na exkluzivní smlouvu. Exkluzivní smlouva zavazuje prodávajícího k tomu, že nebude prodávat svoji nemovitost s jinými makléři a realitními kancelářemi a ani ji nebude na trhu nabízet on sám po dobu ve smlouvě sjednanou. Je pro vás výhodné takovou smlouvu podepsat? Nebo je lepší dát nemovitost do prodeje více realitkám?

Loading



 


Foto: Unsplash.com

Jaké jsou výhody exkluzivní smlouvy?

1. Makléř se nebojí investovat do propagace

Pokud makléř ví, že je jediný, kdo nemovitost prodává, nebojí se investovat čas ani peníze. Dobrá propagace něco stojí, přitáhne ale více zájemců a nemovitost se prodá rychleji a za vyšší částku.

2. Zkušení makléři pracují pouze na exkluzivní smlouvu

Jisté je, že ti nejlepší makléři prodávají pouze exkluzivně. Jsou dobří, zkušení a nemají tedy potřebu se s někým předhánět. Chtějí podávat nejlepší výkony, ale to je možné pouze při exkluzivní smlouvě. Jiná spolupráce je pro ně ekonomicky nevýhodná. Neexkluzivně pracují spíše začínající makléři, kteří potřebují nutně zakázky.

3. Exkluzivní spolupráce posílí důvěru

Vzájemná důvěra mezi prodávajícím a makléřem je důležitým faktorem pro rychlý a úspěšný prodej. Když makléř vidí, že prodávající oslovil ještě dalších pět makléřů, vyvodí z toho, že mu nedůvěřuje a nemá potom motivaci stát na jeho straně a bojovat za výhodný prodej. Naopak se bude snažit prodat co nejrychleji i za cenu snížení ceny, aby mu prodej nevyfoukl jiný makléř.

REKLAMA

Nedůvěru může prodej přes několik realitek vyvolat i u kupujících. Pokud vidí, že se na jednom realitním serveru objeví daná nemovitost desetkrát, nepůsobí to na něj věrohodně. Spolupráce s více realitními kancelářemi snižuje atraktivitu i hodnotu nemovitosti. Nemovitost se stává v očích zájemce nevěrohodnou.

4. Exkluzivita je výhodná i pro kupující

Kupující chce vyjednávat s makléřem, který má důvěru prodávajícího a veškeré pravomoci nemovitost prodat. Určitě nestojí o to, aby v okamžiku, kdy vyjednává s jedním makléřem, jiný makléř vyjednával s druhým zájemcem. Exkluzivní makléř může jednat na rovinu, nemusí nic skrývat, protože se nemusí bát, že se kupující za jeho zády dohodne s majitelem nebo jiným makléřem, který mu kývne na slevu.

V čem je exkluzivní zastoupení nevýhodné

Může se stát, že prodávajícího osloví známý či soused, ale ten nesmí nemovitost prodat. Tato situace se dá vyřešit dohodou s realitkou, kdy prodávající kupujícího přivede, realitka s ním celý proces prodeje uzavře a provizi si rozdělí mezi sebou.

Prodávající se často bojí, že makléř s exkluzivní smlouvou nebude nemovitost aktivně prodávat a tím se její prodej ještě zbrzdí. Tomu se dá předcházet jak správným výběrem makléře (zkušený makléř chce prodat co nejrychleji a za co nejvyšší cenu), tak podpisem smlouvy na kratší dobu (u bytů doporučujeme 3 měsíce, u domů 6 měsíců). Makléř tak ví, že musí předvést, co dokáže, ve stanoveném čase a pokud klient nebude spokojený, smlouvu neprodlouží.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Vývoj Swiss Life Hypoindexu

%5.57 Aktuální výše Swiss Life Hypoindexu

6.37%

6.27%

6.3%

6.32%

6.3%

6.24%

6.19%

6.1%

6.05%

6.01%

6.02%

5.96%

5.6%

5.62%

5.57%
Historie vývoje


Související články

V Praze výrazně rostou prodeje nových bytů, ale už i ceny

Prodeje nových bytů v Praze v letošním roce výrazně rostou, developeři za první čtvrtletí prodali celkem 1520 nových bytů. To je ve srovnání se stejným obdobím loňského roku takřka trojnásobek. První čtvrtletí loňského roku však bylo z pohledu prodejů nejhorší v historii monitoringu trhu, tedy za poslední dvě desetiletí.

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

22. 04. 2024

Investice do nájemních rezidenčních projektů zaznamenávají v Česku boom

V roce 2023 se v Česku do komerčních nemovitostí investovalo celkem 1290 milionů eur, investice do nájemního bydlení činily 167 milionů eur, což je třikrát více než v roce předchozím. Vzrostl také podíl tohoto segmentu na celkovém objemu investic do komerčních nemovitostí. Zatímco v minulosti (s výjimkou roku 2020) šlo maximálně o 3,3 %, loni to bylo 13 %.

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

19. 04. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *