Pátek 22. března. Svátek má Leona.

RE/MAX: Každý desátý prodej nemovitosti se uskuteční pomocí aukce

10.07.2018 09:07 Tisková zpráva: RE/MAX Czech Republic – Welcome Home s.r.o.

Prodej nemovitostí v elektronické aukci je stále populárnější. Potvrzují to také statistiky realitní sítě RE/MAX, která eviduje od začátku roku stovky takto prodaných bytů či domů. Aukce je flexibilnější než tradiční způsob prodeje a dle dosavadních zkušeností navyšuje původní prodejní cenu Navíc řeší aktuálně častý problém, kdy o jednu nemovitost stojí více zájemců.

Krom vyšší dosažené prodejní ceny elektronická aukce dovoluje detailní definování podmínek prodeje. Jde především o přesné určení termínu zaplacení kupní ceny, zda bude platba v hotovosti či pomocí hypotečního úvěru a další. „Aukce používáme v případech, kdy o koupi nemovitosti projeví zájem více potenciálních kupců současně. Všichni dostanou možnost přijít na prohlídku v předem stanoveném termínu, kde zároveň dostanou detailní informace o tom, jak aukce probíhá a jaké jsou její podmínky,“ vysvětluje Martin Březina z RE/MAX Alfa.

Příklad aukce z praxe

 Minulý měsíc se prodával panelový byt na sídlišti Petrovice. Šlo o dispozici 3+1 s téměř 70 m2 plochy. Běžná prodejní cena takového bytu v dané lokalitě se pohybuje do 4  milionů korun. Prodejní cena proto byla stanovena na 3,95 milionu korun. Realitní makléř společnosti RE/MAX vysvětlil prodávajícímu možnosti prodeje a po společné diskuzi se majitel rozhodl přistoupit na navrhovanou aukci. Makléř se pustil do marketingu dané nemovitosti: od kvalitní fotoprezentace, přes inzerci, využití sociálních sítí apod. tak, aby oslovil co nejvíce zájemců. Po týdnu inzerce proběhly tři prohlídkové dny. Po nich dostali zájemci ještě jeden den čas, aby zjistili své možnosti, co se týče financování. Poté byla spuštěna dvacetičtyřhodinová aukce.

Byt se nakonec prodal za 4,725 milionu korun, tedy o téměř čtvrtinu dráž než v případě původní prodejní ceny.

Více zájemců o jednu nemovitost je v posledních měsících velice častý jev. Aukce je pro tuto situaci ideálním řešením. „Pokud bychom prodali nemovitost prvnímu zájemci, nebyli bychom správní makléři. Pracujeme pro prodávajícího a naším úkolem je zajistit mu nejlepší možný servis. To znamená prodat za co nejlepší cenu a nejlepších podmínek,“ vysvětluje Martin Březina.

Příklady úspěšných aukcí:

  • Nemovitost v centru Plzně, která byla původně prodávána za 15 milionů se po převzetí případu makléřem RE/MAX prodala v aukci za 21 milionů.

  • Garsonka na Vinohradech, několik let starý developerský projekt, se z původní prodejní ceny 2,5 milionu vyšplhal na 3,3 miliony.

  • Prodej rodinného domu před dokončením probíhal v Tvrdonicích u Břeclavi. Nabídková cena byla stanovena na 3,7 milionu. Vítězná nabídka pak byla 4,3 milionu v hotovosti.

  • Chata na Slapech vynikala svojí polohou. Díky tomu se stala terčem velkého zájmu potenciálních kupujících. Z původní nabídkové ceny 4,5 milionu získal prodávající nakonec neuvěřitelných 10,5 milionu korun.

  • Také o byt 2+1 v Ivančicích byl velký zájem. Přesně týden od inzerce nemovitosti se uskutečnilo 18 prohlídek. O den později byla spuštěna aukce, která navýšila prodejní cenuo 510 tisíc.

Další výhodou elektronické aukce je fakt, že potenciální zájemci nemusí skládat žádnou jistinu, aby mohli se jí mohli zúčastnit. Záleží jen na nich, zda do aukce nakonec vstoupí či zda budou hledat jinou nemovitost. „Moje osobní zkušenost je taková, že z původního počtu podá nabídku v aukci zhruba polovina zájemců,“ dodává Martin Březina.

Nelze opomenout také transparentnost. Vše se koná dle pravidel aukce, která jsou předem známá všem potenciálním zájemcům. Realitní kanceláře postupují podle scénáře, který je dán centrálně
a je stejný pro každou kancelář RE/MAX.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *