EUR 24.710

USD 22.791

REPO sazba ČNB 5.25 %

Inflace 2.9 %

EUR 24.710

USD 22.791

Luxus expanduje do horských a letních středisek. Prada, Louis Vuitton nebo Armani navrhli i limitované kolekce

 

Společnost Savills zaznamenala výraznou expanzi luxusních značek v dovolenkových destinacích. Některé brandy dokonce navrhly limitované exkluzivní kolekce. Armani Neve je dostupná v lyžařských střediscích Courchevel, Svatý Mořic, Crans Montana a Megève, „LV By the Pool“ má dva pop-up butiky (tj. krátkodobý prodej v kamenném obchodě) pouze na ostrově Zuma Mykonos a Prada uvedla na trh kolekci ASPENX inspirovanou Aspenem v Coloradu. Ke vzniku nových obchodů významných značek Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH), Richmont a Armani se přidaly i návrhářské značky Alexander McQueen, Balenciaga, Burberry, Bvlgari a Zimmerman.

Loading



 

„Hlavním důvodem pro expanzi luxusních značek v horských a letních dovolenkových destinacích je, že se po pandemii u movitějších zákazníků zvýšila chuť po cestování. V důsledku toho se v letech 2022 až 2023 zdvojnásobil počet otevřených luxusních obchodů v zimních a letních letoviscích a oproti průměrnému celosvětovému vývoji před pandemií byl nárůst téměř čtyřnásobný,“ říká Lucie Hanuš, marketingová manažerka v Savills.

Tento nárůst je dán jak poptávkou po značkách, tak zvýšenou nabídkou, protože luxusní letoviska a hotely se stále více snaží vytěžit maximum ze svých nemovitostí. Proto ve svých areálech vytvářejí také nákupní ulice s luxusními značkami. Pop-up obchody poskytují mnohostranný přístup, díky němuž se dočasná přítomnost značky v prázdninové lokalitě stává pro zákazníky nezapomenutelným zážitkem.

Začátkem letošního roku otevřela značka Louis Vuitton dva pop-up butiky na ostrově Zuma Mykonos, kde byla k dispozici její limitovaná exkluzivní letní kolekce. Značka také v rámci kampaně „LV By the Pool“ ovládla místa u bazénů v tomto letovisku. To znamenalo potisk světoznámého monogramu na lehátka, ručníky, a dokonce i na samotný bazén. Umístění a propojení s letovisky také umožňuje značkám rozšířit jejich sortiment a nabídku produktů. Skvělým příkladem je řada Armani Neve, která byla podpořena strategií pop-up obchodů v evropských resortech včetně Courchevelu, Svatého Mořice, Crans Montany a Megève.

Nejen pop-up obchody berou prázdninová místa útokem. Průzkum společnosti Savills zaměřený na alpské destinace odhalil, že Aspen v Coloradu má největší počet stálých luxusních obchodů s devíti velkými značkami od Ralpha Laurena po Van Cleef & Arpels, Dior a Louis Vuitton. V průběhu pandemie se luxusní prodejci, kteří kdysi vyhledávali alpské destinace pro sezónní pop-upy, začali postupně zavazovat k větším, dlouhodobým kamenným prostorám; mezi nově příchozí patří Balenciaga a Overland Sheepskin Co. Významným faktorem tohoto trendu byla poptávka po luxusním lyžařském životním stylu na sjezdovkách i mimo ně; Prada uvedla na trh ASPENX – limitovanou kolekci sportovního lyžařského oblečení a doplňků inspirovanou Aspenem.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Vývoj Swiss Life Hypoindexu

%5.52 Aktuální výše Swiss Life Hypoindexu

6.27%

6.3%

6.32%

6.3%

6.24%

6.19%

6.1%

6.05%

6.01%

6.02%

5.96%

5.6%

5.62%

5.57%

5.52%
Historie vývoje

 

 


Související články

Proč jsou územní plány klíčem k definování stavebních pozemků pro účely DPH?

Nejvyšší správní soud (NSS) České republiky nedávno řešil otázku, zda nezastavěný pozemek zahrnutý v územním plánu jako zastavitelný podléhá dani z přidané hodnoty (DPH). Toto rozhodnutí představuje zásadní precedens pro všechny, kteří se podílejí na obchodování s pozemky, ať už jako prodávající, kupující, nebo daňový poradci.

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

17. 05. 2024

Rizika špatně nastavené ceny prodávané nemovitosti

Nastavení správné prodejní ceny nemovitosti je naprosto klíčovým krokem v celém procesu prodeje. Ovlivňuje nejen to, jak rychle byt či dům prodáte, ale i to, kolik peněz ve výsledku získáte. Když cenu nastavíte adekvátně, budete mít dostatek zájemců a prodáte relativně rychle, v opačném případě si na kupce počkáte měsíce či roky, a budete muset postupně […]

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

14. 05. 2024

Nový stavební zákon pod lupou

Nový stavební zákon bude pro všechny typy staveb účinný od 1. července 2024. Jedním ze zamýšlených cílů nové úpravy bylo stavebníkům ulevit a také zrychlit celý povolovací proces. Zaměřme se na novinku v podobě jednotného řízení o povolení záměru – v čem skutečně stavebníkům usnadní život a s jakými úskalími je třeba počítat?

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

13. 05. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *