22. 06. 2017
Chceme změnit trh: Zonky mění marketingovou strategii, chce masovou službu a do tří let 10 % trhu
Online platforma kde lidé půjčují lidem o prázdninách oslaví první půjčenou miliardu. Měsíční objem půjček vyrostl pouze za květen o 120 procent a v červnu Zonky očekává ještě lepší výsledky. Nový CEO Pavel Novák, který nahradil Lucii Tvarůžkovou, plánuje vybudovat masovou službu, která si však zachová svou tvář.
Zonky mění také marketingovou strategii. “Doposud jsme se zaměřovali hlavně na budování brandu. Ten máme silný, podařilo se nám vybudovat lovebrand, který by podle našich průzkumů 8 z 10 lidí doporučilo. Teď je čas zaměřit se na navyšování prodejů a tím směrem půjde i náš marketing,” říká Pavel Novák. Růst ovšem nechce tím, že by rozšířil segment. “Stále se chceme zaměřovat na zdravé půjčky soukromým osobám a také OSVČ. Chceme nabídnout nejlepší a nejlevnější službu,” vysvětluje Pavel Novák a dodává, že na rozdíl od bank Zonky umějí s živnostníky pracovat a vidí v tomto segmentu příležitost.
Zonky si zakládá si na tom, že má nejlepší řízení rizik ze všech p2p platforem. ”Investice je u nás přesně oceněná z hlediska své rizikovosti, tím se odlišujeme od ostatních. Na podzim navíc chystáme pojištění schopnosti splácet, které ochrání jak investory, tak lidi, kteří si u nás půjčují,” říká Pavel Novák. V srpnu největší český poskytovatel p2p půjček otevře sekundární trh pro investory. Těch má aktuálně 11,5 tisíce a další zájemci jsou na čekací listině.
Tisková zpráva: Zonky