Úterý 21. srpna. Svátek má Johana.

Český realitní trh má nového hráče. Jaké jsou šance na úspěch Keller Williams?

Jana Zámečníková

Český realitní trh se rozrostl o nového hráče. Americká společnost Keller Williams vstupuje do Česka v době realitního boomu do velice konkurenčního prostředí. S čím přichází a proč vstupuje právě teď? Jaké má šance na úspěch?

Jedna z největších světových realitních společností Keller Williams působí ve 33 zemích prostřednictvím 960 poboček tzv. Market Center s více než 184 tisíci makléři. Pro Českou republiku získala franšízu Keller Williams společnost Austin Street v čele s právničkou Janou Hrstkovou. První tuzemskou franšízou je Keller Williams Prague Prime, kterou povede Jarmila Rádlová.

Obě vůdčí osobnosti Keller Williams v Česku nemají příliš zkušeností s realitním trhem. Podle Williama E. Soteroffa, prezidenta mezinárodní divize Keller Williams Worldwide, jsou ale především důležité jejich manažerské schopnosti a zkušenosti z různých oborů. K ruce mají navíc odborníky se zkušenostmi v oblasti obchodu s nemovitostmi, pojišťovnictví, finančních služeb, informačních technologií i v oblasti vzdělávání, tréninků a osobního rozvoje.

Koupit franšízu ale podle ředitele realitní kanceláře Bidli Ondřeje Mašína nestačí: „Pokud chce realitní kancelář uspět na českém trhu, potřebuje se odlišit. Nebýt jako desítky ostatních a nedržet se striktně amerického způsobu. Chce-li realitní kancelář vyniknout, nestačí si jen koupit franšízu a slepě kopírovat postupy, které se osvědčily v USA či jiných zemích.“ Jako příklad uvádí Era Reality, která v poslední době změnila dvakrát masterfranšízanta, či americkou realitní síť Coldwell Banker.

Prostor na realitním trhu stále je

Jiří Rájek z realitní společnosti RE/MAX je přesvědčen, že český realitní trh prochází určitou fází nasycení. Podle statistik Českého statistického úřadu působí na trhu téměř 14,5 tisíce realitních makléřů. „Nicméně stále zhruba polovina transakcí projde mimo realitní kanceláře. Prostor zde tedy papírově je, byť vstup dalšího subjektu rozhodně nebude jednoduchý. Pro úspěch musí přijít s něčím zcela novým, moderním, a hlavně něčím, co na českém trhu není,“ říká Jiří Rájek.

Známá značka k úspěchu nestačí. „Podle mě leží klíč k úspěchu ve využití moderních technologií v kombinaci s inovativním přístupem. Zásadní je pak osoba master franšízanta. Ten musí být silný, vytrvalý a disponovat vysokým morálním kodexem, protože je to on, kdo bude ukazovat směr a bude tváří nové značky,“ dodává Jiří Rájek.

Hlavní zbraní Keller Williams je vzdělání

I Keller Williams zakládá svůj úspěch na výběru master franšízanta. Klíčový je také správný výběr makléřů. Jejich hlavní zbraní je vzdělání a trénink. Zaměřuje se nejen na počáteční školení, ale i průběžné vzdělávání.

„Náš přístup k trhu spočívá ve velké míře na modelech, systémech a investicích do lidského kapitálu, což pomáhá realitním makléřům pracovat efektivněji a současně poskytovat kvalitní služby svým klientům. Klíčem k tomu je využívání moderních informačních technologií a akcent na vzdělávání,“ říká Jana Hrstková.

Správní lidé jsou jádrem byznysu i podle provozního ředitele společnnosti Fincentrum Reality Martina Fojtíka: „Realitní společnost, která chce poskytovat takové služby klientům, aby se nemusela stydět a dokázala si budovat dlouhodobé renomé musí mít v první řadě ve svých řadách profesionální a v oboru vzdělané realitní makléře, kteří se orientují v obchodu s nemovitostmi, rozumí marketingu takových zakázek, mají všeobecné právní povědomí k tématu a dokáží být empatičtí, ale zároveň silní v jednání s institucemi. To je primární předpoklad k tomu, aby se jednou z obyčejné realitky stala úspěšná společnost.“

Šance pro menší realitky

První tuzemská franšíza Keller Williams má v současné době 25 realitních makléřů. Získávat další makléře hodlá Keller Williams v Česku nejen z řad jednotlivců, ale šanci chce dát i menším realitním společnostem. Ty budou moci jako tzv. mega agenti nadále podnikat pod svým jménem a značkou. Společnost Keller Williams jim za podíl na obchodech poskytne technologické, právní, vzdělávací či administrativní zázemí.

„Jedním ze základních principů našeho obchodního modelu je velmi zajímavé odměňování makléřů, kdy část provize, kterou odvádí makléř Market Centru, je zastropovaná, přičemž nedochází po zastropování k žádnému omezení poskytovaných služeb ze strany Market Centra,“ uvedla Jana Hrstková. Keller Williams se nechce omezovat pouze na běžné retailové nemovitosti či luxusní bydlení, ale hodlá zasáhnout i do trhu komerčních nemovitostí.

Právě teď a tady

Americká realitní společnost Keller Williams přichází do České republiky v době, kdy je trh přesycen a již delší dobu zde působí řada velkých konkurentů. Jako první z celosvětových realitních společností vstoupila na český trh již v roce 2005 původem americká realitní společnost RE/MAX. O pár let později se připojila mezi české hráče například i společnost Century 21.

Proč tedy Keller Williams přichází právě teď? Podle Williama Soteroffa vstupuje Keller Williams do nových zemí ve chvíli, kdy společnost najde správné lidi, kteří by byli schopni po celém světě vést jejich franšízy. „Současně s tím je v zájmu naší společnosti, aby v zemi, v níž působíme, byla stabilní vláda, finanční trhy a fungující právní systém a také aby zde byl vyspělý trh s nemovitostmi,“ vysvětluje prezident Keller Williams Worldwide. To vše Česká republika podle něj v současné době splňuje.

Anketa: Jak obecně hodnotíte práci realitních makléřů? (známkování jako ve škole)

Nahrávání ... Nahrávání ...

Předchozí článek: «
Následující článek: »

1 komentář k článku “Český realitní trh má nového hráče. Jaké jsou šance na úspěch Keller Williams?”

  1. Keller Williams Czech Republic napsal:

    KWCZ má samozřejmě v týmu nejen lidi s letitými zkušenostmi v oblasti realit, ale také s hypotéky, právní oblastí, developerskou činností atd. Věříme, že na zdejším trhu uspějeme, ale také s pokorou přijímáme, že nás čeká hodně práce!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.